سلام وقت همگی بخیر

همه ما می دونیم کار مفید و خوب (خیلی ها ازش به عنوان کار خیر یاد می کنند) طیف وسیعی از اعمال رو در بر می گیره و نه تنها کار های خیر مربوط به دین و مذهب بلکه کارهای مفید و سودمند ورای این ها رو هم در بر می گیره (چنانچه بسیاری از خیرین دنیا اصلا مسلمان یا خداباور نیستند)

هر کس به فراخور باورهای خودش و تعریفش از خوب و بد، یک سری از اعمال رو کار خیر به حساب میاره. قبلا در این سایت هم پست هایی با مضمون "پیشنهاد برای کار خیر" ثبت شده امّا تفاوت این پست با پست های مشابه یک فیلتر قدرتمنده به نام پول.

من از تمامی کاربرانی که در این پست شرکت می کنند (با هر باور و عقیده ای) درخواست دارم کارهای خیری که بر پایه مادیاته و اگر پولش رو داشتن انجام می دادن در این جا ذکر کنند. حتما هم باید پول در این امر خیر دخیل باشه مثلا ممکنه یک عده بیان بگن ما نماز مستحبی، قرآن و ... می خونیم به عنوان کار خوب یا مثلا خرده های غذا رو پشت پنجره می ریزیم برای گنجشک ها؛ بسیار هم عالی اینها کارهای خیر و خوبی اند امّا پول درش یا اصلا نقشی نداره یا نقش خیلی کمی داره.

من از شما می خوام که بیاین بگین مثلا اگر پول به میزان کافی داشتم باهاش فلان کار خیر رو می کردم. مقدار این پول هم دیگه به تخیل خودتون بستگی داره ولی خیلی هم رویایی نباشه مثلا همه گرسنه های جهان رو سیر می کردم یا یه میلیون مدرسه می ساختم و...

و دوستان یک بار دیگه تاکید می کنم این پست مربوط به کار خیر بر پایه مادیاته ( یعنی پول درش نقش مهمی باید داشته باشه) و لطفاً نیاید بگید لازم نیست حتما برای کار خیر فرد پول خرج کنه یا پولدار باشه و غیره. من هم این امر رو می دونم امّا موضوع پست چیز دیگه ای هست.

 سپاس از همگی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)