سلام

نمی‌دونم چرا توی جامعه مردم دیگه فرق بین معرفی و انتخاب رو متوجه نمیشن، اگه یک جوون سالم و خوب از یکی بخواد که براش واسطه بشن یا بهش برچسب احمق و ... می‌زنن یا بی عرضه و ... یعنی جامعه رسماً دختر و پسر ها رو به دوستی دعوت می‌کنه، بذارید من یک مثال بزنم که فرق انتخاب و معرفی رو متوجه بشیم! 

فکر کنید که شما دنبال یک رستوران خوب می‌گردید و می‌آید از من که چهار تا رستوران رفتم می‌پرسید که کدام رستوران بهتره یا مثلاً دنبال رستورانی هستم با این ویژگی‌ها، بعد من میام دو تا رستوران معرفی می‌کنم این شد معرفی، بعد اون شخصی که سوال کرده میسنجه و یکی از اونها رو انتخاب می‌کنه این هم شد انتخاب، این موضوع خیلی ساده ست.

حالا چرا اینها رو گفتم. مادرم چند بار پیش اومد که به دوستاش گفت دختر خوب و مجردی می‌شناسید که به پسرم معرفی کنید؟ و اونها در جواب عوض کمک کردن برای رسیدن دو تا جوون به هم که قطعاً هم گزینه هایی داشتند. برگشتند گفتند با حالت مسخره کردن که چرا خودش انتخاب نمی کنه! الآن دیگه همه خودشون انتخاب می کنن! 

در صورتی که مادرم نخواسته بود که اون ها انتخاب کنن، یا خودش ... بلکه معرفی می‌کردن حالا یا من خوشم نمی اومد یا دختر از من خوشش نمی ا‌ومد یا هر دو از هم خوش مون می اومد و ازدواج می‌کردیم، ببینید دخترهایی که توی مغازه‌ها کار می‌کنن که بعضی‌ها یه اوقاتی می‌بینی خوشت میاد که هیچ چی، اون ها هنوز اون ارتباط عمیق باهاشون ایجاد نشده و معمولاً جواب رد میدن.

توی خیابون که نمی شه گفت و این برداشت رو می کنن که مکه توی خیابون می شه انتخاب کرد و این پسر حتماً هرزه هست یا هر کسی رو می بینه پیشنهاد میده!، واسطه هم که اگر پسر بخواد میگن پسر بی عرضه و احمق رفته دنبال واسطه و ...

الآن هم که صبح تا شب سر کار هستم و نه وقت کلاس زبان و نه دانشگاه و ... هست که بخوام توی اون محیط ها یکی رو پیدا بکنم، کوه و اینها هم که رفتم کسی تا حالا پیدا نشده، چرا بعضی‌ها فکر می کنن که پیدا نشدن دختر مورد علاقه چیز عجیبیه و چرا خانم‌های ایرانی انقدر متوقع و سخت گیر هستن، من دیگه فکر می‌کنم هیچ جایی نباید اینها رو انتخاب کرد! 

سنتی که خوب نیست، واسطه که خوب نیست، توی خیابون که نمی شه، و ...

بعضی اوقات میگم آقا دیگه نشد یا من خوشم اومد اون خوشش نیومد، یا اون خوشش اومد من خوشم نیومد و ...، یکی از بهترین راه ها واسطه هست که به هر کی گفتیم یه مسخره ای چیزی کرد و سنگ انداخت، توی همین وبلاگ هم دیدم که فرق ساده ی بین معرفی و انتخاب رو نمی دونن، ای کاش کسی پیدا بشه که واسطه امر خیر بشه برام.

انتخاب در نهایت با خودمونه و معرفی و انتخاب از هم متفاوتند، نشد واقعاً تا حالا نشده بعد یه چیزی فهمیدم زیاد نباید به خواسته‌ها و حرف‌های خانم‌ها بها داد و توجه کرد چون توقعات عجیبی دارند، پولدار، خوشگل و قد بلند باشه، خودش انتخاب کنه و پولدار باشه، و ...


مرتبط:

برقراری ارتباط با واسطه های ازدواج در سراسر کشور

معرفی موسسه یا واسطه ازدواج در اصفهان

کجا باید دنبال واسطه ازدواج باشم که دختر مذهبی بهم معرفی کنه؟

بحث در مورد کانال های واسطه در ازدواج دائم

ازدواج با واسطه گری نهاد رهبری دانشگاه

بحث در مورد واسطه گری برای ازدواج

برای ازدواج می خوام از واسطه کمک بگیرم

یه ایده دارم برای واسطه گری ازدواج دانشجویی

فرهنگ سازی در مورد بحث واسطه گری



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
واسطه گری برای ازدواج (۵۰ مطلب مشابه)