با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان

بنده ۲۴ ساله ام، پسرم و کارشناسی رشته برق گرایش قدرت یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران هستم، محل سکونتم یکی از شهرهای نزدیک تهران هست، و امسال آزمون ارشد دارم و به احتمال زیاد هم یکی از دانشگاه‌های شریف و امیر کبیر قبول میشم، ولی هدف اصلی من استخدام و کار و درآمدی معقول بعد از تحصیل ارشد هست، و قصد اپلای یا دکتری ندارم، و ترس این را دارم که بیکار بمانم، یعنی حداقل یک کار با درآمد ۴ یا ۵ تومان داشته باشم.

حالا سازمان‌های دولتی یا نیمه دولتی، حالا مانده ام که برای ارشد دانشگاه‌های نظیر صدا سیما یا مالک اشتر که احتمال استخدام دارند بروم یا دانشگاه‌های مثل شریف یا امیر کبیر، خب اکثراً از هر کس می پرسم می گویند خب مثلاً شریف خیلی بهتر است، آنجا هم شانس استخدام بعد درس دارد، و محدودیت ندارد، چون آنجا معمولاً آگهی استخدام شرکت های بزرگ هم می زنند، به نظرتان کدام مورد بهتر است؟ 

خواهشاً در مورد خوداشتغالی و این چیزها را نفرمایید، چون بنده هدفم استخدام هست و تجربه و سرمایه ای هم ندارم.

از طرفی دیگر من به برخی رشته‌ها مثل بینایی سنجی و فیزیوتراپی و دندانپزشکی هم علاقه دارم ولی می‌ترسم که با این همه تقاضای کنکور تجربی، چند سال بعد این رشته‌ها اشباع شوند.

و در حال سر در گم هستم که کدام مسیر را انتخاب کنم، ممنونم بابت راهنمایی شما


مرتبط با بازار کار و آینده شغلی رشته های علوم تجربی:

کمکم کنید در رشته ی تجربی به یه شغل برسم و مستقل بشم

کدوم شاخه های رشته تجربی آینده شغلی خوبی دارن ؟

بازار کار کدام رشته تجربی بهتر است ؟

کدوم گرایش رشته حقوق کاربردی تر و جذاب تر هست؟

برای یه دختر حقوق بهتره یا مدیریت ؟

با مدرک ارشد حقوق عمومی سر چه کاری میشه رفت ؟

به نظر شما رشته رادیولوژی خوبه ؟

دوستم ارشد تغذیه داره و الان بین انتخاب دو کار گیر کرده

بهم میگن مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره

آینده شغلی رشته مامایی چطوره ؟

رشته فیزیوتراپی قبول شدم ، میشه پولدار شد با این رشته ؟

فرق رشته ی بیهوشی و هوشبری رو برام توضیح بدید

آینده شغلی رشته اتاق عمل و مقایسه ی اون با رشته های پرستاری و هوشبری


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)