به نام خدا

سلام وقت همگی بخیر

حتماً شما هم در مورد فمینیسم زیاد شنیدید، امروز می خوام به زبون ساده براتون توضیح بدم که چرا فمینیسم از پایه ایراد داره، خب همون طور که می دونید فمینیسم بر این تفکر بنا شده که حقوق زن و مرد باید تماماً برابر باشه.

بذارید براتون با یک مثال اشتباه بودن این ایدئولوژی رو توضیح بدم، تصور کنین چند نفر می خوان دوچرخه سواری کنن، یک بچه، یک آقا، یک خانوم، و یک شخصی که از ناحیه پا معلوله.

اگر بخوایم برای هر ۴ نفر حقوق برابر قائل باشیم باید به همه شون دوچرخه‌های یک شکل بدیم، که نتیجه اش این می شه فقط واسه یک نفر مناسبه، واسه بقیه یا کوچیکه، یا بزرگه، یا اینکه اصلاً بدردش نمی خوره، اما اگر بخوایم عادلانه نگاه کنیم باید با توجه نیازی شخص واقعاً داره دوچرخه‌ی مناسب بهش بدیم، یعنی یک دوچرخه‌ی کوچیک مخصوص بچه، یک دوچرخه با سایز متوسط برای خانوم، یک دوچرخه با سایز بزرگ برای آقا، و یک دوچرخه‌ی مخصوص معلولین برای نفر آخر.

به عکس زیر نگاه کنین تا منظورم رو بهتر متوجه بشید:

خب فکر کنم متوجه منظورم شدید، حالا بذارید واضح‌تر بگم؛

زن و مرد هر دو انسان هستن اما از لحاظ ساختار توانایی‌ها و روحیات تماماً با هم متفاوت هستن (ان شاء الله اگر شد در موردش یک پست می‌نویسم)، زن و مرد برابر نیستن ولی هم ارزش هستن، زن توانایی‌هایی داره که مرد نداره و مرد توانایی‌هایی داره که زن نداره، زن نیازهایی داره که مرد نداره و مرد نیازهایی داره که زن نداره، همین تفاوت‌ها باعث می شه نتونیم حقوق برابر برای هر دو در نظر بگیریم، بلکه باید حقوق عادلانه ای در نظر بگیریم که حق کسی ضایع نشه، حتی در یک جنسیت هم وضع به همین شکله.

اگر دقیق نگاه کنین متوجه تفاوت‌ها میشید و می‌بینید افراد (مثلاً جنیست مرد یا جنسیت زن) رفتار و روحیات متفاوتی دارن و باید براشون حقوق متفاوتی در نظر گرفته بشه، و از اون جایی که فمینیسم میگه زن و مرد باید حقوق برابری داشته باشن و چون این تفکر به دلایل بالا که توضیح دادم با ذات واقعی بشر در تضاده پس از اساس اشتباهه.

امیدوارم از خوندن این متن لذت برده باشید خوشحال می شم نظرات تون رو بخونم. 

پی نوشت: 

کسانی که قراره زیر این پست نظر بذارید، چه مرد چه زن، با هم دعوا نکنین، نظرات حاشیه ای هم ندید، تو کشور ما فلانه تو فلان کشور فلانه، فلان جنسیت بده جنسیت ما مظلومه، و کل‌های الکی اکیداً ممنوع!

متشکرم


مرتبط :
زندگی به سبک قرآنی و اسلامی

آیا قوانین اسلام تماما به نفع مردان و علیه زنان است؟!

حق النساء ، حقی کمتر شناخته شده که زن بر شوهر دارد

روابط جنسی زن و شوهر از نگاه دین اسلام

جایگاه زن در اسلام

شیوه زن داری و حقوق زن در اسلام

حقوق زنان چه چیزی هست که اسلام به آن توجه نکرده ؟

می خوام رفتارم رو با شوهر خواهرم اسلامی تر کنم

حکم خدا و اسلام درمورد تبعیض بین فرزندان چیه؟

اسلام رو خلاصه کردن توی عزا و غم ...

در اسلام در مورد حق و حقوق بچه های طلاق چیزی بیان شده


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)