با عرض سلام و خسته نباشید.

بنده پسری ۳۳ ساله، فوق لیسانس حسابداری، الحمدالله دارای شغل دولتی ثابت با حقوق رضایت بخش، آپارتمان شخصی، ماشین و مختصری پس انداز هستم. 

با مادرم به خواستگاری دختر خانمی ۲۴ ساله رفتم که لیسانس حسابداری هستن و مشغول به کار در یک شرکت خصوصی. ایشون چادری نبودن ولی گفتن وقتی شهرستان خودشون میرن به خاطر اینکه فضا بسته‌تر هست چادر سر می کنن، ولی کلاً چادر رو چیز اضافه ای میدونن. برای خود من حجاب مهمه نه الزاماً چادر، ولی چادر برای خانواده ما خیلی مهم هست. 

به همین خاطر منم سعی کردم ایشون فراموش کنم و بعد از خواستگاری دیگه تماسی نگرفتیم برای پرسیدن جواب از خانواده ایشون. (با اینکه احساس کردم نظر ایشون و خانواده به مثبت متمایل تره، البته این صرفاً حس من بود، چون وقت خداحافظی، ایشون و مادرشون تا دم در اومدن و خداحافظی کردن، کلاً مشایعت گرمی به نظر می‌رسید). 

ولی من نتونستم ایشون رو فراموش کنم و به شکر خوردن افتادم، توی سنی هم نیستم که بگم اینها احساسات جوانیه. ۲ ماه بعد از خواستگاری به مادرم گفتم خونه شون تماس بگیرن و نظرشون رو بپرسن، مادرشون گفتن دخترم گفته پسری قد بلندتر و چارشونه تر می خواد، همچین لفظی اگه اشتباه نکنم (قد من ۱۶۵ سانتی متره و ایشون فکر نمی‌کنم ۱۶۰ داشتن، با کفش پاشنه بلند قدشون هنوز یه مقدار از من کوتاه بود). 

ممکنه چون ما دیگه تماس نگرفتیم، دختر خانم ناراحت شده باشن و مثلاً بعد یکی دو هفته گفته باشن اگه این خواستگاران تماس گرفتن بگین نه، چون برخورد مادرشون تو تماس تلفنی با مادرم خیلی خوب بود و حتی برای منم دعا کرده بودن! و این جواب منفی خود دختر بود و قبل تماس ما هم این جواب رد داده بودن چون روزی که مادرم زنگ زده بود خونه شون برای پرسبدن جواب، دختر خانم سر کار بودن و خونه نبودن، حتی بحث چادر هم که پیش اومده بود، مادرشون گفته بود نظر خود ما هم چادره، ولی سرش نمی کنه. 

من بعد از ۲ ماه از جواب منفی ایشون، هنوز نتونستم فراموش شون کنم و در ۴ ماه گذشته هم اصلاً دیگه ندیدم شون. به نظر شما مناسبه که الان (۴ ماه بعد خواستگاری و ۲ ماه بعد جواب منفی) زنگ بزنیم برای خواستگاری مجدد؟ و بگم من قید چادر رو زدم، حجاب باشه کافیه، یا وقتی دختری جواب منفی رو با این دلیل که شوهر قد بلندتر و چارشونه تر می خوام میده، در کل این از سر بهانه و دلخوری و ناراحتی نیست، بلکه یه جواب منفی قاطع و غیر قابل تغییره؟ 

چون قد و هیکل رو که نمی تونم عوض کنم. و اگه قبول کردن بگم همون طور که میرین شهرستان چادر میپوشین، فقط جلوی خانواده من هم چادر سرتون کنین؟ 

با تشکر


مرتبط با اصرار در خواستگاری از یک دختر::

اثبات عشق وجود نداره، پسرها لطفا دوشاخه محبت رو بکشید!

چطوری خودم رو به دختر عموم اثبات کنم ؟

تلاش دختر برای اثبات خودش به خواستگار منصرف شده زشته ؟

با اصرار و پشتکار، هر دختری رو میشه عاشق کرد ؟

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

عذرخواهی از دختری که در خواستگاری از اون بیش از حد اصرار کردم

آیا اصرار در خواستگاری نظر منفی خانم ها رو عوض نمیکنه ؟

دختران، ممکنه با اصرار یه پسر نظرتون در موردش عوض بشه ؟

اصرار بر خواستگاری از دختری که بلاکم کرده

اصرار کردن ممکنه نظر دختران رو برای ازدواج عوض کنه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اصرار بر خواستگاری (۴۱ مطلب مشابه)