با سلام و عرض ادب 

امیدوارم حال تون خوب باشه و ایام به کام! 

امروز تصمیم گرفتم چند تا از شعرهای قدیمی و کوتاه رو در یک پست بگنجونم تا چند موضوع مختلف رو پوشش بدم، فارغ از بی نقص نبودن شعرهام باید بدونید که تمرکز اصلی بنده روی معنای شعر هست و خب اگه از چهارچوب اصلی خارج شدن این اتفاقا کاملا عمدا رخ داده چون سعی بنده اینه که سبک های مختلف ادبی رو ترکیب کنم و یه چیز دسته اول و متفاوت تحویل بدم ...

به هر حال امیدوارم مورد پسند شما دوستان عزیز قرار بگیره، لطفا با نظرات ارزش مند تون بنده رو مفتخر بفرمایید .

دشمنان خواهند مرا کورَم کنند

از نگاه و رُخ یار دورم کنند
چِشم نبندم اَز تو اِی جانان من

گرچه صد هزار نفر زورم کنند

 همگان گویند که چَشمِ دل ببند

نبندم جز آنکه مجبورم کنند

 چنان که در ره عشق جان بدهم

باک ندارم گرچه محشورم کنند

 ****************

 شعر گویم گاهی ، بهر خویش خسته ام

با غم تنها دلم ، گوشه ای نشسته ام

 دستهایم را ببین ، خسته است از انتظار

ز فراغ و دوریت ، غم دل گسسته ام

 غرق شدم از اشک و غم ، تا که خود پیدا کنم

تا ز این چشم ترم ، دل خون شیدا کنم

 دست های سرد من ندارد هم نفسی

چون عقابی شده ام ، در میان قفسی...

 ****************

 ای سرخِ لبت در دل من کاشت غم دوری

در تلخی دنیا ، تو مرا سنگ صبوری

 لبخندی بزن ، در دل من غمت زیاد است

در وصف جمال و زلف تو ، خَجل است حوری

 هستی و جهان غم است و من باکی ندارم

هرچند که کُشَد آخر مرا این همه دوری

 

با میل خودم جدا نَگَشتَم ز تو یارا
لعنت به پدید آرندهِ ی فراغِ زوری

 گویند که بغیر دلبرت زیبا زیاد است

در خشمم ز حال آدمان زین همه کوری

 گفته ام بر همگان عشقت فراموش

اما همه دانند که بُوَد حرفم صوری

 ****************

 شب و روز خنده به لب دارم و شادم

کس نداند چه کسی داده به بادم

 بر لبم خنده ولی ، قلبم شکسته

آنکه قلبم را شکست مانَد به یادم

 آه و اَفسوس که تو یارِ دل نبودی

نه تو حوا شده ای نه من آدم

 این خواستن و مهرِ من چه بی غرور بود

من که گفته بودَمَت بی کس و سادم

 حال ز اینها بگذریم شعرم تمام شد

اما آخر میرسد خدا به دادم

  

دوستان عزیز ممنون میشم با مراجعه به آدرس مجازی بنده در اینستاگرام به نشانی aiso223  کارهای جدید تر بنده رو مشاهده کنید .

روز/شب خوبی داشته باشید در پناه حق .


مرتبط:

گوشه دنج میخانه نتوان برد، آن گنج امانت که در نزد تو باشد

نظر و عقیده شما درباره این شعر چیه؟

معرفی کتاب شعر "اقلیت"

میخوام کتابچه ی شعرم رو آتیش بزنم...

شعرسرایی علی جون خطاب به خانواده برتری ها

گلایه هم که می کنم شعر حساب می شود

عشقی که تو شعرهای سعدی و مولانا و شهریار میخونیم خیالیه؟

شعر خسته ام مثل ... از سیمین بهبهانی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
شعر و شاعری (۱۳ مطلب مشابه)