میخواستم راجع به یه افسانه ى قدیمى پرده بردارى کنم چیزى که تا الان خودم هم باورم شده بود. همه جا میخونیم ایران بهشت پزشک هاست؛ تو بقیه ى کشورها مهندسان و معلمان و پرستاران بیشترین درآمد رو دارن، پزشکان دارن گدایى میکنن

از اونجایى که ایران از لحاظ مالى جهنم همه ى مشاغله (هر چند ممکنه اوضاع الان براى فارغ التحصیلین پزشکى یه کم بهتر باشه و با حقوق هاى افتضاح حداقل یه کارى مرتبط با رشته شون بتونن انجام بدن و بعد از هفت سال تا ده سال تحصیل یه زندگى خیلى معمولى جور کنن و بقیه ى تحصیل کرده ها همونم نداشته باشن ولى اصلا به این معنى نیست که اوضاع براى پزشکان خوبه، اوضاع توى ایران براى هیچکس خوب نیست)، خیلى از همسن هاى من فکر مهاجرتن و داشتم پرداختى ها رو میدیدم فهمیدم برخلاف تبلیغات ضد پزشک تو جامعه ى ما، تو امریکا هم درآمد مهندس اگه ٧٠٠٠٠ - ١٠٠٠٠٠ دلار سالانه باشه پرداختى پزشک متخصص میانگین ٢٥٠٠٠٠ دلاره!

همه جا پرداختى بسته به سنوات تحصیل و سختى شغل و حساسیت اون هست هیچ شغلى گل سر سبد یه سیستم نیست.


مرتبط:

نا امید شدم، آیا پزشکی الان اشباع شده ؟

اگه رشته خوب قبول نشم ، آرزوهام کلا به فنا میره ؟

مزایا و معایب پزشکی برای یک خانم چیه ؟

من سال دوم تجربی هستم هدفم پزشکیه

چطور میتونم پزشکی قبول بشم ؟

همیشه هدفم پزشکی بود از اول عمرم ولی ...

به هیچ وجه نمیتونم رویای پزشکی رو بذارم کنار


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)