سلام به همه دوستان گرامی

واقیعت اینه که یک مدتی هست یک دغدغه ذهنم رو به شدت درگیر کرده و جایی بهتر از اینجا برای مطرح کردنش سراغ نداشتم!

من دختری ۲۰ ساله هستم، سال اول پزشکی پردیس، سال اول که کنکور دادم با رتبه ۱۲۰۰ منطقه ۳ در رشته پزشکی پردیس مرکز استانی که توش ساکن هستیم و جزو دانشگاه های مطرح هست قبول شدم، اما خوب تصمیم گرفتم دو مرتبه کنکور بدم، اما متاسفانه سال دوم مشکلات زیادی پیش اومد.

از دوران عید به بعد مشکلات خانوادگی غیر قابل پیش بینی اتفاق افتاد که حسابی درگیر شدم و تاثیر منفی روی نتیجه آزمون های آزمایشیم گذاشت، منم حسابی ترسیدم و استرس زیادی گرفتم، طوری شد که سر جلسه حالم بد شد و فقط حدود نیم ساعت برای اختصصی ها وقت برام موند، رتبه کنکور سال دومم به شدت بد شد و مجبور شدم برای سال سوم بمونم، چاره ای نداشتم، حسابی خسته بودم و چون شکست بدی خورده بودم اصلا روحیه نداشتم.

خودم رو مجبور به درس خوندن میکردم، اما تواناییم به شدت پایین بود و با وضع کنکور امسال یه رتبه آوردم که در رشته پزشکی پردیس یک شهر کوچیک منطقه ۳ که ۱۵ ساعت فاصله زمانی با محل سکونت ما داره پذیرفته شدم، البته همینم جای شکر داره، چون همین رو هم با کلی دعا و صلوات قبول شدم.

حالا سوال من این هست که آیا از نظر شما دوستان گرامی ترم ۲ رو مرخصی بگیرم و بازم کنکور بدم یا به کل با کنکور خداحافظی کنم؟، دلیل اصلیم برای شرکت مجدد در کنکور اینه که حقم رو از کنکور بگیرم، چون اطلاعات و سوادی که سال سوم داشتم خیلی بیشتر از سال اول بود، اما خوب دلیل اصلی شکستم روحیه ضعیفی بود که باعث افکار ناامید کننده میشد، به طوری که روزانه کارم گریه کردن بود و البته محیط خونه مون هم هم متشنج و خالی از آرامش بود.

دلیل بعدی هم اینه که شهریه پردیس نسبتا زیاده و از اینکه خانوادم به خاطر من تو سختی بیافتن حسابی ناراحت و نگرانم کرده، پدر و مادرم هم میگن که تو اصلا به شهریه فکر نکن، اما خوب واقعا نمیتونم.

در ادامه باید بگم پایه درسی قوی دارم، در کنکور امسال فیزیک و زیست ۸۰ زدم و ریاضی و شیمی رو هم ۶۵ به بالا، اما متاسفانه در عمومی ها خصوصا زبان ضعیفم.

و تصمیم دارم اگه بنا بر این باشه که مجددا در کنکور شرکت کنم، توی خوابگاه بمونم و اگر موافقت نکردن تعداد واحد کمتر بگیرم که اجازه موندن تو خوابگاه داشته باشم.

خیلی ممنون بابت وقتی که گذاشتید و مطالعه کردید.


مرتبط با قبولی در پزشکی:

شخصی که باهوش و نخبه نیست، میتونه پزشک موفقی باشه؟

ارزش داره یه سال دیگه از زندگیم رو صرف خوندن برای پزشکی کنم؟

کنکور یه رمز اساسی داره

چطور در عرض 3 ماه میشه کنکور سراسری قبول شد؟

بدون درس خواندن در مدارس عادی میشه پزشکی قبول شد؟

چطور میتونم پزشکی قبول بشم ؟

برای قبول شدن در دانشگاه پزشکی تهران حامی می خوام

در 29 سالگی می خوام برای رشته پزشکی بخونم

من سال دوم تجربی هستم هدفم پزشکیه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)