سلام 

من یه دختره هفده ساله هستم، از وقتی چشم هام رو باز کردم خونه پدر باباییم بیشتر میرفتم، اما هی که بزرگتر شدم کلا سردی عمه ها رو نسبت به خودم درک کردم تا اینکه یه روز یکی از عمه ها به مادرم بی دلیل حرف ناشایست زد ....

اون جا بود که منم دیگه نسبت به عمه هام سرد شدم، اما بازم مادرم میخواست رابطه منو با خانواده پدریم خوب کنه، حتی من تا چند هفته از ترس همین عمه خونه پدربزرگم نمیرفتم، بله شاید مسخره به نظر بیاد ولی من اون موقع چون سنم کم بود یه ترسی تو دلم نسبت به این عمه اومده بود ...

هی بزرگتر که میشدم حسادت بعضی عمه ها رو نسبت به مامانم و خودم درک میکردم، از حرف هاشون و حرکات شون. این باعث میشد که من خونه ی پدربزرگم فقط هفته ای یک بار اونم همراه پدر و مادرم برم، همین الان هم همین جوریه، اگر پدر یا مادرم همراهم نباشه من اون جا تنها نمیرم فقط بخاطر رفتار سردشون. 

شاید باورتون نشه، یکی از عمه هام اصلا با من و مادرم حرف نمیزنه و من اصلا باهاش هم کلام نمیشم به خاطر سردی کلامش و رفتارش، خودم دوست داشتم با عمه هام رابطه صمیمی تری ایجاد کنم ولی گویا اونا اصلا اینو دوست نداشتن. پدرم هم نسبت به بقیه عموها پشتوانه خوبی برای بعضی از عمه هام هست ....

ولی با همین طور من نسبت به بقیه برادرزاده هاشون، بیشتر خونه پدر بزرگم میرم و همین طور مادرم، پدربزرگم این همه عروس داره با این وجود مادر من بیشتر بهشون سر میزنه البته این ها منتی نیست. 

و حرف آخرم اینه که بیاین تا هستیم قدر همدیگه رو بدونیم، من الان دیگه نسبت به عمه هام سرد شدم و روزی هم اگر عمه شدم تمام سعی و تلاشم رو میکنم که بین برادرزاده و خواهرزاده هام هیچ فرقی نذارم .

اگر اینجا عمه ای هست میخوام بگم که فرقی بین برادرزاده یا خواهرزاده نذارید، دو تاشون رو دوست داشته باشین ...

ببخشید یه کم طولانی شد، شاید از نظر شما این اصلا مشکلی نباشه ولی گاهی همین محبت های کوچک هم که به هم میکنیم خیلی ارزش داره و سعی مون رو بکنیم که همدیگه رو از این محبت ها محروم نکنیم ...

من بعضی ها رو دیدم که اگر بپرسی خاله و بیشتر دوست داری یا عمه معمولا میگن خاله، شاید یکی از دلایلش همین سردی ها و فرق گذاشتن ها باشه، البته همه نه، بعضی ها 

ممنون


مرتبط:

چکار کنم بچه هام با خانواده منم مثل خانواده ی شوهرم راحت باشن؟

میدونید وقتی یه حرفی رو مدام به کسی بگید براش تبدیل به باور میشه

اگر مادر می شدم ...

تلاش کنیم پدر و مادر خوبی باشیم

از ایده های تربیتی تون برای داشتن فرزند صالح بگید

دلم نمیخواد پسرم بی تربیت و بد دهن بار بیاد

از پدر و مادر بودن چی می دونید ؟

تربیت فرزندانمون در آینده چه طور باید باشه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)