سلام به همه

میخواستم در مورد فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام صحبت کنم و با هم تبادل نظری داشته باشیم.

خب همه ی ما میدونیم که امروزه فضای مجازی خواه ناخواه شده جزئی از زندگی مون و برای بعضی ها شده همه ی زندگی!، هر چیزی تو زندگی هم جنبه ی مثبت داره هم منفی، بستگی به طرف مقابل و شرایطش و همچنین عادات و رفتارش داره که بره دنبال جنبه ی مثبت یا منفی. 

ما در اینستاگرام چه بخواهیم و چه نخواهیم از خودمون ویترینی میسازیم برای نمایش به دیگران، هر کسی که میخواد برای مغازش ویترین درست کنه، تمام سعیش رو میکنه جنس هایی رو بذاره که از لحاظ بصری، زیبایی بیشتری داشته باشن! ( دیدید دیگه طرف چند میلیون خرج ویترینش میکنه . چرا ؟ . چون هر چی ویترین جذابتر، جذب مشتری هم بیشتر) 

ما در اینستاگرام سعی در جذب مشتری هستیم! در تلاشیم ظاهر زیبای زندگی مون رو در معرض نمایش بذاریم!!، و بالعکسش هم هست. طرف در روز 3 تا پست میذاره فقط و فقط محتوای منفی. متن هایی که حال آدم رو بد میکنه.

خب ما میریم داخل اینستاگرام ... پست اول رو نگاه میکنم، پست دوم، سوم، چهارم و ...، استوری ها و لایوها.

بعضی هامون با دیدن اینها شروع میکنیم به مقایسه کردن!!!، زندگی خودمون رو با زندگی طرف مقایسه میکنیم. من میخوام در مورد دو شخصیت صحبت کنم. اونی که پست میذاره و اونی که در حال دیدن اون پست هست.

یکی لایو گذاشته رفته کنسرت، با خودم میگم ای بابا طرف ماهی 3 دفعه داره لایو میذاره که تو کنسرته، ولی من سالی یه بارم نمیرم، یکی دیگه کنار دریا دارن جوج میزنن با نوشابه، با خودم میگم مردم همه ش در حال مسافرت رفتنن ولی من تو خونه غم باد گرفتم از دست این پدر و مادر!، یکی دیگه رفته رستوران یه غذای لاکچری سفارش داده سریع عکس میگیره میذاره اینستا و من مجبورم از پشت شیشه ی گوشی اون غذا رو ببینم و شاید حتی در توانم نباشه منم اون غذا رو بخورم! ... 

بعضی ها هم هستن که استوری رو باز میکنی نه مبدا شون معلومه نه مقصد، توی یک ماشین و یه جاده نامعلوم دارن میرن و من نمیدونم چرا نمیرسن!!!، یا بعضی ها هم در حال تکون دادن پا هستن انگار ما فلجیم نمیتونیم پامون رو تکون بدیم!!

نکته مهم اینه؛

بالا هم گفتم کسی که میخواد پست بذاره، سعی میکنه ویترین زیبای زندگیش رو نشون بده، حتی وقتی میخواد یه عکس از خودش بذاره با دو تا نرم افزار اینقد ادیتش میکنه تا خود واقعیش رو نشون نده ...، تو از باطن زندگیش و مشکلاتش خبر نداری، شاید اونی که رفته مسافرت، قبل سفر با خانومش سر یه چیز جزئی دعواش شده باشه، یا اونی که رفته کنسرت شاید پدرش مریض باشه و فکر مریضی پدرش نذاره از کنسرت لذت ببره (میخوام بگم شاید یه مسئله ای ذهن شون رو درگیر کرده باشه و ازش خبر نداشته باشیم و ما فقط اون کنسرت یا دریا یا غذای لاکچری رو ببینیم)

اینستاگرام چه بخواهیم چه نخواهیم، دکمه مقایسه کردن رو در ما فعال میکنه و همین مقایسه کردن باعث میشه شکرگزار نعمت هایی که خدا به ما داده نباشیم و همین امر باعث حال بد تو زندگی میشه. فکر میکنیم از بقیه عقبتریم، نه عزیزم. 

هر کسی تو جاده ی زندگی خودشه، شاید خدا تو اول مسیر من یه سرعت گیر گذاشته باشه، برای جاده ی رفیقم وسطش دست انداز باشه و یکی دیگه آخرش!

سوالم اینه؛

اینجا هستن کسانی که کلا ایسنتاگرام رو پاک کرده باشن و طعم زندگی واقعی رو بچشن؟، در روز چند ساعت تو فضای مجازی هستین؟، فضای مجازی چقد باعث شده از زندگی تون عقب بیافتید؟، چقدر باعث شده حس بد در مورد شرایط خودتون داشته باشین؟

*** قطعا همه ی این چیزهایی که گفتم 100 درصد کامل و درست نیست و استثناهایی هم هست. بله یکی اینستا داره ولی روش تاثیر نذاشته، یا کسی در اینستا هست هدفش از لایو و پست نشون دادن ظاهر زندگیش نیست. همون اول متنم گفتم بستگی به طرف داره که بره سراغ مثبتش یا منفیش

ارادتمندم . (محمد آرانی)


مرتبط با فعالیت در اینستاگرام:

پسرها چطوری توی اینستاگرام فالووینگ پیدا میکنن؟

شوهرم تو اینستاگرامش صفحات مستهجن رو دنبال می کنه

یه مرد تازه ازدواج کرده در اینستاگرام منو فالو کرده

هدف برخی از دختران از گذاشتن عکس های شخصی در اینستاگرام چیه ؟

خانمم در اینستاگرام یه آدم دیگه میشه

خواستگارم در اینستا و تلگرام با دختران زیادی دوست بوده

با دیدن پیج اینستای دختر مورد علاقم شوکه شدم

بلاک کردن پسران غریبه توسط بعضی از دختران در اینستاگرام



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) اینستاگرام (۲۹ مطلب مشابه) فرهنگ حضور در فضای مجازی (۱۳ مطلب مشابه)