دوستان آیا پرس و جو و تحقیق در مورد شخصی برای ازدواج به صرف تایید دیگران کافی هست برای رفتن به خواستگاری رسمی و ادامه اون یا خیر؟، من خودم تجربه ای ندارم اما قضیه اینه؛

برای برادرمون دختری معرفی شد، ما تحقیق کردیم از همکاران و دوستان و همسایگان و افراد خیلی معتمد و مشترک بین ما و اون ها، همگی از دختر خانم تعریف کردند و سپس رفتیم خواستگاری. برادرمون هم با همه سخت گیری پسندید دختر خانم رو، قبلا هم هیچ گونه معاشرت و برخورد خاصی با دختر نداشتیم از قضا جواب دختر هم مثبت شد.

حالا سر مهریه (معادل 260 میلیون ) و طلا این ها به مشکل برخوردیم و به توافق نرسیدیم هنوز.، به نظرتون ارزش داره این خواستگاری رو ادامه داد و سر مهریه سنگین بابای دختره کوتاه بیایم؟

و اصرار کنیم با وجود تعریفاتی که از دختر خانم میشه از نظر اخلاقی و ... و شناختی که ما نداریم؟، چون هم چند ساله از سخت گیری برادرمون خسته شدیم بس که هیچ کس رو نمیپسنده هم اینکه این دختر خانم خاطرخواه داره و منتظرن ما بهم بزنیم برن خواستگاریش و حتی با همین مهریه رو قبول کنن .

اما از طرفی دختر خانم هم مهر برادرمون به دلش افتاده و به برادرم گفته حاضرم بعد ازدداج مهریه ام رو ببخشم اما پدرم برای همه دختراش همین قدر مهریه گرفته، حرف منو قبول نمیکنه. میخواستم بدونم با توجه به تجربیات شما اصرار به ادامه خواستگاری و چک و چونه زدن با پدره سر سکه های مهریه منطقیه یا نه؟

پدرم میگه باباهه راضی نشد بیخیال چیزی که زیاده دختر، این دختر هم سن و سالش بالاتره، ولی مامانم میگه ده ساله خسته شده از بس دختر پیدا کرده و برادرم نپسندیده و دیگه توانایی نداریم برای جستجو و هم برادرم بدجور دلش گیره. از طرفی ام میگیم اینقد اصرار به ازدواج کنیم با این دختر خانم به هر قیمتی و خدای نکرده آخرش تو زرد از آب در بیاد چی؟ چون ما مبنا رو گذاشتیم پرس و جو از افراد معتمد و ... . 

در شهر ما دختر و پسر تا قبل نامزدی خیلی معاشرت به اون صورت ندارن و صیغه هم نداریم. برادرم و دختره هم هر دو بالای سی هستن و دختر خانم یک سال بزرگترن، و شرایط برای آشنایی و نامزدی خیلی طولانی و سالیانه مناسب نیست.

اگر تجربه ای دارید خودتون یا اطرافیان ممنون میشم بگید

شرایط:

تقریبا سطح خانواده و اقتصادی و فرهنگ مون به هم نزدیکه، ولی شغل دختر خانم از شغل برادرم موقعیتش یه کم بهتره، ظاهر دختر خانم متوسطه و برادرم از نظر ظاهری بالاتره، خانواده هامون فامیل دور محسوب میشن ولی رفت و آمد نداشتیم با هم.

جهیزیه هم بر عهده داماده. اما دختر خانم پس انداز داره و به برادرم گفته در هزینه وسایل زندگی و ... مشارکت میکنه.

ممنونم از راهنمایی هاتون


مرتبط با تحقیق برای ازدواج:

اول تحقیق، بعدش امتحان و در نهایت اعتماد

سوال برای تحقیق اولیه از همسایه های دختر خانم

چطور در تحقیقات بفهمم که دختر مورد علاقم اهل دوستی بوده یا نه ؟

چه جوری در مورد همسر آینده تحقیق کنم؟

منابع مناسب تحقیق برای ازدواج

چه کسی رو برای تحقیق بفرستیم ؟

در مورد خواستگار آشنا هم باید تحقیق کنید

طرح سوالات مناسب تحقیق برای ازدواج

چرا دکتر فرهنگ میگه 3 ماه باید تحقیقات طول بکشه

کوتاهی در تحقیق رو نمیشه با تعیین مهریه بالا جبران کرد

شیوه مناسب تحقیق برای ازدواج

تحقیق در مورد کفویت در ازدواج

دو تفکر غلطی که مانع تحقیق درست برای ازدواج هستند

مراحل تحقیق برای ازدواج

در شهرهای بزرگ، ملت چطور از هم تحقیق میکنن!؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) اصرار بر خواستگاری (۴۱ مطلب مشابه) تحقیق برای ازدواج (۵ مطلب مشابه)