سلام رفقا

یه مشکلی دارم که فکرم رو مشغول کرده شدیدا، مشکل که چه عرض کنم، دو راهی. من موندم سال دیگه لیسانس کامپیوترم رو میگیرم برم ارشد بخونم یا برم سربازی؟، توی حوزه کامپیوتر یعنی رشته م هم خب بلدم مربوط با شاخه م کار کنم، منتهی نمیدونم باید چیکار کنم، یه سری میگن برو سربازی، یه سری میگن اشتباهه بری کلی عقب میافتی، یه سری میگن بدون کارت پایان خدمت کار نمیدن بهت، یعنی تو شرکت ها هم نمیدن؟ 

کسانی که تجربه دارن بگن، از طرفی هم بعد ارشد که سنم بالا رفته باید برم خدمت، چون به هر حال اگه یه روزی بخوام برم کشور دیگه که احتمالش هم کم نیست، باید خب سربازی رفته باشم، خلاصه مخم هنگه اصلا نمیدونم چکار باید بکنم؟

کار دولتی هم خب واسه منی که پارتی و این ها ندارم احتمالش کمه، سرمایه کار آزاد هم ندارم، میمونه علم خودم و کار توی شرکت ها یا هر جایی در زمینه تخصص خودم، در کل دو راهی خیلی ناجوریه. 

خودم هر چی فکرش رو میکنم این خدمت یه جایی یقه م رو میگیره، باید برم خودم رو راحت کنم، منتهی مشکلم اینه بعد دو سال تموم شد سنم بالا رفته آتیش درس خوندنم خاموش شده خلاصه موتور میسوزونه آدم، البته شنیدم که یه طرح جدیدی هست 21 ماه خدمت میکنی تو شهر خودت هر روز تا ساعت 2 بعد میری خونه، چه جوریه این طرح؟

 پدرم 58 سالشه و سالمه، یعنی مشکل حادی نداره که بخوام معاف بشم و تک پسر هستم، خواهر دارم. 

شانسی برای معافی در آینده هست؟، هر چی میدونین بگید.

مرسی 

"CJ"

مرتبط:

نمی دونم برم سربازی یا بشینم واسه ارشد بخونم

ارشد بخونم یا برم سربازی؟، می ترسم بیکار بمونم

بعد از سربازی میشه برای یه رشته خوب درس خوند؟

درس یا سربازی؟

بحث غیبت سربازی و تحصیل در دانشگاه

میخوام از دانشگاه انصراف بدم برم سربازی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
سربازی و ادامه تحصیل (۱۱ مطلب مشابه)