من عاشق تاریخ هستم و زیاد تاریخ میخونم و با نزدیک شدن محرم مطالبی رو خوندم که واقعا من رو تعجب زده کرد

یه وقت به خاطر این پرسش من ، به من انگ کافر بودن و این چیزا نزنید چون که من خودم دارم با خوندن این مطالب دارم عذاب میکشم و به دنیال بهونه ای هستم تا رد کنم این قضیه رو

من تو سایت های مختلف خوندم که :

سعید بن عاص لشگری راهی گرگان نمود. مردم آنجا از راه صلح آمدند، سپس صد هزار درهم خراج و گاه دویست هزار درهم خراج به اعراب میدادند.

لیکن قرارداد از طرف ایرانیان برهم خورد و آنان از دادن خراج به مدینه سرباز زدند و از اسلام گریزان شدند. یکی از شهرهای کرانه جنوب شرقی دریای خزر شهر “تمیشه” بود که به سختی با سپاه اسلام نبرد کرد.

“سعید ابن عاص” شهر را محاصره کرد و آنگاه که آذوقه شهر به اتمام رسید مردم از گرسنگی زنهار ( امان ) خواستند، به آن شرط که سپاه “سعید ابن عاص” مردمان شهر را نکشد، لیکن بعد از عقد قرار داد سعید تمام مردمان شهر را به جز یک نفر را در دره ای گرد آورد و تمام افراد شهر را از لب تیغ گذراند!!

توضییح اضافه: و آمده که گردن مردم رو کنار دره ای زدند تا سیل خون به راه افتد و چنین نشد ولی سعد بن عاص دستور داد تا به خون آب ببندند تا خون جاری شود!!!!!

در این کشتار عبدالله پسر عمر – عبدالله پسر عباس – عبدالله پسر زیبر –حسن بن علی (امام حسن) و حسین بن علی (امام حسین) در راس لشگر اسلام قرار داشتند. (تاریخ طبری جلد پنجم صفحه ی ۲۱۱۶).

تا کنون هیچ منبع و ماخذ و سند معتبری از طرف دوستان مسلمان و شیعه دال بر رد این جنایت و حضور نداشتن حسین ابن علی و حسن ابن علی در آن کشتار، ارائه نشده است ولی تحلیل های بسیاری از سر تعصب و برای ماله کشی بر این جنایت تاریخی نوشته شده که حتّی ارزش تامّل کردن نیز ندارند.

برای دوستانی که ادّعا دارند طبری با خاندان علی مشکل شخصی داشته است و سعی کرده که چهره ی آنان را به دروغ مخدوش کند، چند منبع دیگر را  که صحت و درستی این اتّفاق ناگوار را تایید می کنند را نیز، در پایین یادآور می شوم.” فتوح البلدان نوشته احمد ابن یحیی بلاذری صفحه ۳۰۳:

عثمان در سال ۲۹ هجری سعید بن عاص را والی کوفه کرد و عبدالله بن عامر کریز را والی بصره. مرزبان طوس به این دو نفر نوشت و آنها را به خراسان دعوت کرد که هر کدام فاتح شدند مالک آنجا شناخته شوند.

هر دو نفر حرکت کردند. عبدالله از او پیشی گرفت و سعید بسوی طبرستان رفت که آنجا را فتح کند و در سپاه او حسن و حسین هر دو بودند.”

فتوح البلدان نوشته : ابن فقیهصفحه ۱۵۲ : مردم گیلان و طبرستان و دیلمستان سال ها در برابر هجوم سپاهیان اسلام پایداری و مقاومت کردند و در حقیقت٬ اعراب مسلمان  هیچگاه  نتوانستند گیلان و طبرستان و دیلمستان را تصرف نمایند.

در زمان عثمان اعراب برای فتح طبرستان تلاش بسیار کردند و سعید بن عاص بدستور عثمان بسوی تبرستان روانه شد. در این یورش، امام حسن و امام حسین ( فرزندان حضرت علی) نیز با سعید بن عاص همراه بودند.”

زین العابدین رهنما در کتاب زندگانی امام حسین جلد دوم – فصل سوم آورده است:

در سال سی ام هجری یعنی هفت سال پس از خلافتش (عثمان) آن فرمانده ماجراجوی عرب (سعید بن عاص) را با نیروی تازه نفس از کوفه بسوی طبرستان فرستاد.

دو فرزند علی امام حسن و امام حسین هم بسمت مجاهدان اسلامی که این جهاد برای خاندان مسلمان وظیفه و شعاری بشمار میامد زیر دست این فرمانده اموی حرکت کردند.

این نیروی تازه نفس بحدود طبرستان رسید و نخستین دژ مستحکم و قلعه ناگشودنی آن برخورد کرد و سعید بن عاص دانست که تصرف این دژ ناممکن است. سعید هیأتی را به قلعه فرستاد و تقاضای صلح و تادیه جزیه نمود. پس از گفتگوی بسیار اسپهبد قلعه برای جلوگیری از خونریزی پیشنهاد صلح او را پذیرفت بشرط اینکه نیروی تازیان به مردم قلعه و دفاع کنندگان این دژ آسیبی نرسانند.

این شرط پذیرفته شد و اسپهبد نامبرده دستور گشودن دروازه های کوه پیکر قلعه را داد.


هنگام باز شدن دروازه بزرگ قلعه که چندین گز طول و عرضش بود و با کبکبه و وقاری آهسته آهسته روی پایه های قطور آهنی میچرخید و باز میشد عربها به تماشای آن ایستاده و حیرت زده بودند.

سعید بن عاص فرمانده عرب با تمام نیروی خود درون قلعه آمد و مطابق نقشه ای که قبلا طرح ریزی کرده بودند دستور داد بی درنگ نقاط بلند و سخت  قلعه را اشغال کنند و نیروی ایران را  خلع سلاح نمایند.

فردای آن روز یکایک مدافعان قلعه را گرفت٬ بعضی را در زنجیر نگاه داشت و بیشتر آنها را کشت،کشتاری بیرحمانه در قلعه انجام داد.

و چند سوال پیش می آید

1_ که کسی که در قتل عام ملتی شرکت کرد چطور همان آدم در میان همان ملت و مردم تبدیل به اسطوره مظلومیت شد؟

2_ چرا امام حسن و حسین از کار این سعید بن عاص جلوگیری نکردند؟؟

3_ به نظرتون چرا ما 12 امامون رو معصوم و بی گناه میدونم در حالی که آن ها خود چنین ادعایی نداشتند؟؟

4_فرض بر این بگذاریم که اینها همه دروغ هستند چرا ما باید به کسی 1400 سال پیش به همراه تنها 72 نفر دیگر شهید شده انقدر عذاداری میکنیم؟؟ مگر خون امام حسین از بقیه انسان ها با ارزش تر بود؟؟؟ اگر بود آیا این یک اختلاف شدید طبقاتی نیست؟؟؟ 

 امامان آمدند تا اختلاف طبقاتی رو از میان بردارند ولی ما همین اختلاف طبقاتی رو در مورد اونها هم قایل میشیم!!

5 - آیا امام حسین خود از این همه عزاداری که بیش ترش ریا و خوردن و آشامیدن است راضی هست؟؟

6 - چرا ما به جای اینکه عاشورایمان جنگ قادسیه و نهاوند و حمله اسکندر به ایران و چنگیز خان مغول و دیگر حمله ها که باعث کشته شدن صد هزار و حتی میلیون ها نفر (بدون اغراق) بوده نه 72 نفر نباشد؟؟

حتی اگر امام حسین بهترین آدم روی جهان هم بوده باشد آیا خونش از میلیون ها نفر کشته شده و غارت شده و تجاوز دیده رنگین تر است؟؟؟؟



پاسخ :

سلام

ریشه های مذهب تشیع این قدر قوی هستش که اصلا لازم نیست به این شبهه های آبکی پاسخی بدیم ! چون جواب خواستید مجبوریم وقت بذاریم !

سوال کننده محترم ، شما خیالتون بابت مذهبی که دارید راحت باشه . پیشاپیش از بیان برخی موارد عمیقا شرمنده ام .


در تاریخ طبری اون مطالب در مورد امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام ، بیان شده حالا به مورد زیر توجه کنید :

بنابر نقل ابن اثیر، ابن خلدون، سید هاشم معروف الحسنی و همچنین باقر شریف قرشی، حسن و حسین (ع) بعد از پیامبر در هیچ فتحی شرکت نداشتند !!! ( منهاج البراعة ، ج 17، ص 183 ،میرزا حبیب الله هاشمی خویی، ناشر: مکتبة الاسلامیه )

حالا کدوم رو باور کنیم ؟!

بی پرده بگم که اگه ادعاهای طبری رو باور کنیم مجبوریم مواردی رو به امامان معصوم نسبت بدیم که تن آدم می لرزه .

1 - به نظر شما امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام کسانی بودند که نعوذ بالله دست به کشتار انسان های بیگناه بزنن ؟! یا کشتار انسان های بیگناه رو ببینند و هیچ کاری نکنند ؟!

2 - اگه چنین موضوعی صحت داره ، چرا در تاریخ از پدر بزرگوارشون هیچ عکس العملی ثبت نشده . یعنی باید باور کنیم که اون دو امام ، زیر دست حضرت علی علیه السلام بزرگ شده باشند و چنین کارهایی بکنند . مگه امام علی علیه السلام همون کسی نیستند که گفتند اگه در بلاد اسلامی خلخالی از پای یک زن یهودی به زور بیرون کشده بشه جای این داره که انسان از غم این موضوع دق کنه ؟!!! اون وقت در قبال کشتار انسان های بیگناه سکوت می کنن ؟!

3 - اگه این ادعاها رو باور کنیم باید نسبت به نوع روش تربیت کردن ، پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت فاطمه سلام الله علیها هم شک کنیم !!! آیا نوع تربیت کردن بزرگترین انسان تاریخ بشریت و بهترین بانوی عالم چنین نتیجه ای داشته ؟!

4 - اگه چنین ادعاهایی درست باشه ، با آیه تطهیر چه کنیم ؟! چون اون جا خود خدا گفته من می خوام پلیدی رو از اهل بیت دور کنم ! آیا قتل عام پلیدی نیست ؟! اگه اون ادعا ها درست باشه پس یعنی خدا به گفته ی خودش عمل نکرده ؟!

5 - مگه پیامبر صلی الله علیه و آله نفرموندند : هر کس صدای مظلومی را بشنود و به کمک اون نشتابد مسلمان نیست ؟! اگه اون ادعا صحت داشته باشه ، مگه ظلمی صورت نگرفته ؟! مگه امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام بنا بر ادعای طبری در اون محل حضور نداشتند ؟ پس باید بگیم ... !!! ؟؟؟


و اما سوالات :

با توجه به رد ادعاهای مطرح شده ، سوال 1 و 2 موضوعیت نداره .


3 - به نظرتون چرا ما 12 امامون رو معصوم و بی گناه میدونم در حالی که آن ها خود چنین ادعایی نداشتند؟؟

کی میگه نگفتند ؟!!!

ائمه(ع) در موارد متعددی تصریح به عصمت خود کرده‌اند؛ امام علی(ع) می‌فرماید:

«إنّ الله طهّرنا و عصمنا و جعلنا شهداء علی خلقه».(2)

امام سجاد(ع) می‌فرماید:

امام از ما جز معصوم نیست. و عصمت در ظاهر آفرینش نیست تا کسی به آن شناخته شود. از این رو امام باید [از جانب خدا نصب] و به او تصریح شود. (3)

امام رضا(ع) نیز در روایتی، ضمن توصیف امامان، ویژگی عصمت آنان را این گونه بیان می‌کنند:

امام معصوم، تأیید شده، توفیق یافته و استوار شده است. او از اشتباه، لغزش و سقوط در امان است. (4)

این روایات ارشاد به حکم عقلی مبنی بر عصمت امامان است ؛ چنانچه روایتی هم از این بزرگواران نرسیده باشد، باز عصمت به دلیل عقلی ثابت است .

پی نوشتها :

2. الکافی،کلینی، محمدبن یعقوب ج 1، ص191، ح5، ناشر: اسلامیه‏، مکان چاپ: تهران‏، سال چاپ: 1362 ش‏،چاپ: دوم‏.

3. معانی الأخبار،شیخ صدوق‏، ص132، ناشر: جامعه مدرسین‏، چاپ: قم‏، سال چاپ: 1403 ق‏، چاپ: اول‏.

4. أمالی الصدوق‏، شیخ صدوق‏، ص680، ناشر: اعلمى‏، چاپ: بیروت‏، سال چاپ: 1400 ق‏، چاپ: پنجم‏.

منبع :‌ http://www.pasokhgoo.ir/node/23247


4_فرض بر این بگذاریم که اینها همه دروغ هستند چرا ما باید به کسی 1400 سال پیش به همراه تنها 72 نفر دیگر شهید شده انقدر عزاداری میکنیم؟؟ مگر خون امام حسین از بقیه انسان ها با ارزش تر بود؟؟؟ اگر بود آیا این یک اختلاف شدید طبقاتی نیست؟؟؟ 

این یعنی نداشتن دست آویز برای گیر دادن !!!

طی همین روزها مراسم تشیع آیت الله مهدوی کنی رو دیدیم ! آیا برای تشیع یه آدم معمولی همین تعداد جمعیت میاد ؟! به عقب تر برگردیم . تشیع جنازه ی آیت الله بهجت (ره) رو هم دیدیم . مراسم تشیع امام خمینی ( ره ) که دیگه قابل بیان نیست .

آیا خون این حضرات ، رنگین تر از خون مردم معمولی است ؟! قطعا رنگین تره ! طرف برای سالگرد پدرش مراسم نمیگیره ، ولی 14 خرداد صدها کیلومتر رو طی می کنه تا در سالگرد امام خمینی ( ره ) شرکت کنه !

این رنگینی از معنویات سرچشمه میگیره . هر چه انسان معنوی تر باشه ، بیشتر در دل جای میگیره . ارزشش بالاتر میره . ارزشی که امام حسین علیه السلام و یارانش داشتند ، هدفی که به خاطرش در روز عاشورا 72 نفر کشته شدند این قدر ارزشمند هستش که این عزاداری ها تا روز قیامت هم ادامه پیدا خواهد کرد .  

آیا ما به اجبار حکومت عزاداری می کنیم ؟! یا این که چوب بالا سرمون نگه داشتند ؟! پس جریان چیه که ما ول کن عزاداری محرم نیستیم ؟

اختلاف طبقاتی اون جایی بد و مذموم هستش که بحث مادیات مطرح باشه نه معنویات ! چرا بهشت 7 طبقه است ؟!!! آیا منو شما باید انتظار داشته باشیم که اگه با زور و پارتی به بهشت رفتیم ، کنار ائمه ی معصوم جای بگیریم ؟! اختلاف طبقاتی در معنویات وجود داره ! اصلا نمیشه که نباشه ! هر چه باتقوا تر بهتر .


5 - آیا امام حسین خود از این همه عزاداری که بیش ترش ریا و خوردن و آشامیدن است راضی هست؟؟

حضور در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام اگه از سر ریا هم باشه ، ارزش داره ! اگه به خاطر غذا هم باشه خوبه ! امام حسین علیه السلام می دونه چه کار باید بکنه !!! قطعا اگه ریا در کار نباشه ، هم امام حسین علیه السلام راضی تر میشن و هم ارزش بیشتری داره . 

ماه محرم ماه عجیب و غربیه ، حضور در هیچ مراسمی رو نباید از دست بدیم . لازم نیست مداح مشهور باشه ، لازم نیست سخنران معلومات بالایی داشته باشه .


6 - چرا ما به جای اینکه عاشورایمان جنگ قادسیه و نهاوند و حمله اسکندر به ایران و چنگیز خان مغول و دیگر حمله ها که باعث کشته شدن صد هزار و حتی میلیون ها نفر (بدون اغراق) بوده نه 72 نفر نباشد؟؟

حتی اگر امام حسین بهترین آدم روی جهان هم بوده باشد آیا خونش از میلیون ها نفر کشته شده و غارت شده و تجاوز دیده رنگین تر است؟؟؟

بله کسانی که در این جنگ ها کشته شدند ایرانی بودند . از وطن دفاع کردند . این چیز کمی نیست . ولی آیا کشته شدگان این جنگ ها از لحاظ معنوی در سطح شهدای کربلا بودند ؟ 

هدف کشته شدگان این جنگ ها ، دفاع از خاک و ناموس بوده ، ولی باید بپذیرم که ارزش هدف امام حسین علیه السلام و یارانش خیلی بالاتر هستش .

چرا راه دوری بریم ؟ چرا شهدای جنگ تحمیلی رو مثال نمی زنید ؟! کم سر قطع شد ؟ کم دست و پا قطع شد ؟ چرا مثلا برای شهدای عملیات ها ، مراسم قابل ذکری گرفته نمیشه ؟!


سوال کننده محترم ،

الان دشمن فهمیده که چرا نمی تونه به اهدافش برسه ! یکی از سد های محکم و بلندی که در مقابل اونها قرار داره همین محرم هستش . پس دور از انتظار نیست که بخوان با وارد کردن چنین شبهاتی این سد رو از میان بردارن . یا لااقل روزنه ای در اون ایجاد بکنن . 

موفق باشید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)