سلام 

میخواستم یه پست جریان دار ایجاد شود، همه عادت های تغذیه ای، بهداشتی و سلامتی که در طولانی تر شدن عمر تاثیر دارد و حتی غیر تغذیه ای، غیر بهداشتی و غیر سالم رو که در سبک زندگی سالم تاثیر منفی داره و باعث کاهش طول عمر میشود را بنویسند.

هم عادت های خوب گفته شود هم عادت های بد، عادت های خوب برای اینکه تکرار شود، همچنین عادتهای بد برای اینکه ترک شود، لطفا هر کامنت به این شکل لیست وار باشه، اگر خواستید دلیل علمی آن موضوع هم جلوش بنویسید حتی اگر در مورد دلیلش حضور ذهن ندارید اهمیتی نداره، همین که زحمت بکشید اون عادت رو بنوسید، اینکه گوشه ذهنتون بدونید سالمه اون رفتار و یا خوب نیست کافیه، من اون هایی که به طور پراکنده در ذهن خودمه میگم، لطفا همه لطف کنید و همچین لیستی ارائه کنید.

من خیلی به این کارهای ساده و قابل انجام برای هر فرد که شاید انجام دادنش وقت و انرژی و هزینه ای از ما نگیره، اما در سلامتی و زندگی مون تاثیر داره علاقه دارم.

من خودم اون هایی که در ذهنمه پراکنده میگم دوست دارم موارد بیشتری بدونم، پس شما هم اگه میدونید لطفا بگید و اگه جایی در مورد تشخیص مثبت یا منفی بودن یه عادت یا حتی علتش دچار اشتباه بودم به بزرگی خودتون ببخشید و راهنماییم کنید و زحمت بکشید اصلاح کنید لیست رو، تشکر.

عادت های خوب و بد :

1) چهل روز به طور مستمر و مداوم هر صبح به صورت ناشتا یک لیوان آب بنوشید، باعث تصفیه مواد سمی بدن میشود

2) تایم خواب خود را تنظیم کنید و همواره با طبیعت حرکت کنید و خلاف جهت طبیعت زندگی نکنید، شب را به استراحت و خواب و روز را به کار و فعالیت اختصاص دهید بر عکس عمل نکنید،  و خواب کافی داشته باشید (7ساعت)

3) هر روز روزی نیم ساعت ورزش کنید

4) شتابزده غذا میل نکنید و در یک محیط آرام در یک وضعیت ثابت میل کنید، و ایستاده و در حال حرکت غدا میل نکنید

6) حتما به هر لقمه و وعده اجازه هضم کامل بدهید با حداقل 23 بار جویدن

7) هنگام غذا خوردن تلوزیون تماشا نکنید

8) مانند یک پادشاه صبحانه، مانند یه شاهزاده ناهار و مانند یک نیازمند و فقیر شام بخورید، صبحانه ی کامل و مفصل میل کنید ناهار متناسب و معمولی حتی کم میل کنید و شام بسیار بسیار کم و سبک

9) در طول روز بین 6 تا 7 لیوان آب بنوشید

10) از میوه و سبزیجات فراوان استفاده کنید

11) از آلارم ها (زنگ هشدار) های تنش زا (مانند قوقولی قوقو) برای شروع صبح و بیدار شدن استفاده نکنید

(نمیدونم چرا موقع نوشتن این مورد خندم گرفت آخه آلارم خودم یه مدت صدای خروس بود! به خاطر همین معمولا روزم رو عصبی شروع میکردم با ضربان قلب بالا و تپش قلب از خواب میپریدم)

چرا که مود شما در آغاز روز معمولا تعیین کننده وضعیت شما در کل روز است اگر روزخود را خوب شروع کنید خوب ادامه میدهید خوب هم به پایان میرسانید، اشاره به ضرب المثل از دنده چپ پا شده

12) در ابتدای صبح که به تازگی از خواب بیدار میشوید بین 3 الی 6 دقیقه بدون حرکت در سر جای خود بنشینید که برای ریکاوری ذهن تان به خودتان فرصت دهید تا به طور کامل به اصلاح لود شوید!

در این وضعیت و در شروع صبح به برنامه های آن روز و کارهایی که باید انجام دهید فکر نکنید! چرا که زمان مناسبی نیست و باعث بهم ریختن نظم ذهنی شما میشود

13) هر شب قبل ازخواب به برنامه روز آینده خود فکر کنید و حتی آنها را یادداشت کنید

14) هر روز 5 دقیقه از وقت خود را به لبخند زدن اختصاص دهید!

حتی به طور مصنوعی!

چرا که ذهن توانایی تشخیص مصنوعی یا غیر مصنوعی بودن خنده را ندارد و تاثیر مثبت خود را میگذارد

در همین راستا انجمن هایی در کشو رژاپن برپا شده که دست جمعی دور هم جمع میشوند و مدت زیادی را به خنده اختصاص میدهند، و در آنجا درس خنده تدریس میشود!

15) بلافاصله بعد از غذا چرت نزنید چرا که احتمال مبتلا به دیابت را افزایش میدهد(من خودم یه عادت بد دارم همیشه یه بالش  بغلم هست و بعد از غذا پخش زمین میشم)، دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه بازم به ذهنم رسید میگم

میدونم چی میخوای بگی!

که چرا 5 نداره نه ؟

خودم میدونم میخواستم مزه بریزم ببینم حواست جمعه یانه

اینم مورد 5 و از همه مهمتر، 

5) هرگز بلافاصله بعد از غذا چای ننوشید

چرا که تاثیرات مضری بر دفع آهن بدن میگذارد و می تواند موجب کمبود آهن بدن افراد مصرف کننده شود همچنین باعث بروز سوزش، التهاب و زخم معده خواهد شد .

حالا واسه مورد 5 یکم لوس بازی درآوردم به خاطر اینکه بگم بعضی ها سر این موضوع اختلاف نظردارن یه عده میگن خیلی هم خوبه یه عده میگن مضره یا یه سری میگن بعد از بعضی غداها خوردن چای خوبه به هضم کمک میکنه  حتی بعد از بعضی غذاها مضره و ضرراتی که گفتم داره، خلاصه که من خودم نفهمیدم اخرش خیلی خوبه یاخیلی بده. فقط میدونم این عادت حتی اگه مضر باشه خیلی لذت بخشه

چرا هر چبزی که خیلی خوبه و حال میده یا حرامه یا مضره واسه بدن! (شوخی)

اخه مورد 15 هم همین طوره، مثل 5 اختلاف نظر وجود داره یه عده میگن خیلی هم خوبه یه عده میگن مضره ولی بازم اونم خیلی حال میده چرت بعد از غذا میگن این موضوع شبیه همون کماست که به سراغ مون میاد، یعنی قشنگ من دو سه ساعت بعد از ناهار جوری میخوابم که میرم تو کما.

من همه این مواردی که گفتم داشتم یه سری ها رو هم هنوزم دارم میخوام تصمیم بگیرم بدهاش رو ترک کنم ، ان شاء الله که بتونم خوب هاش رو تکرار کنم .

امیدوارم بتونیم همه مون


مرتبط:

تصمیم دارم تغذیه م رو اصلاح کنم

یه زن چه نوع مواد مهمی باید توی سبد غذاییش باشه؟!

سبک برنامه غذایی شما در طول روز به چه صورته؟



کاربران خانواده برتر در مورد پست (عادت های تغذیه ای، بهداشتی و سلامتی) ، (۳۵) نظر داده اند، برای مطالعه نظرات کمی پایین تر بروید یا اینجا (کلیک-اشاره) کنید.
↓ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟ پس روی عبارت یا عبارات زیر کلیک-اشاره کنید ↓ :
مسائل متفرقه (دارای ۷۱۹ مطلب مرتبط)