سلام

یه سوالی دارم واقعا جوابش واسم مهمه و ذهنم رو مشغول کرده.

یه پسری که چندین و چند سال دختری رو میشناخته و حالا مثلا حدود دو سه سالی هست که دیگه ارتباطی با هم ندارن، واقعا چطور ممکنه اون دختر حتی گوشه ی ذهنش هم نمونده باشه و حتی یادش نیاد؟ البته این توضیح رو بدم خدمت تون که ارتباط دوستی و نمیدونم رابطه و دوست دختر پسری و اینا نداشتن، ولی بالاخره ارتباط کاری و درسی شون زیاد بوده، حتی بیشتر از دخترهای دیگه که الان هنوزم یادش هستن. پس چطوره که با اینکه با اون دختر بیشتر از همه دخترهای دیگه کارش گره خورده بوده ولی یه جوری رفتار میکنه انگاری اصلا اون رو نمیشناسه و یه همچین دختری رو حتی توی عالم خواب هم ندیده یه روزی ولی بر عکس دخترهایی رو که خیلی خیلی کمتر از اون هم باهاشون در ارتباط بوده یکی یکی یادش مونده و خاطرات شون رو تعریف میکنه؟

میدونین شنیدم وقتی توی جمع های خودمونی بین دوستان و آشناهای مشترک مون نشسته و هر کدوم برگشتن به خاطرات گذشته شون و از دخترایی که میشناختن گفتن اینم اسم و نشونی و بالاخره هر چی خاطره یا چیزی گوشه ذهنش بوده از همه همکلاسی ها و همکاران دختر که میشناخته گفته و هر چی بهش گفتن دیگه کی رو میشناختی هیچی هیچی از من نگفته. 

حتی یه اسم هم از من نبرده. حتی یادآوری کنه بگه یه زمانی میرفتم با خانم فلانی درس میخوندیم و چقدر ارتباط درسی داشتیم با هم. با اینکه خونه مون هم اومده و توی خونه مونم ازش پذیرایی کردن مامان بابام و چقدر درس خوندیم با هم اما البته ارتباط بینمون صرفا درسی و روی نگه داشتن حرمت بود و اینطور نبود که با هم دوست بشیم یا حریم بشکنیم. 

کسی که دوست موثق منه حتی فیلم اون جلسه رو که همه دوستان مشترک بودن بعد چند سال و من نبودم برام پخش کرد این آدم از دخترانی که میشناخته و بیشتر همکلاسی هامون میگفت ولی از من هیچی حتی یه یاد خشک و خالیم نکرد در صورتی که از دخترهای دیگه مثلا میگفت اسم فلانی سحر بود باهاش رفتم فلان جا ، یا مثلا دختره نگار چه منتوهای رنگی رنگی میپوشید این مرتب لباس عوض میکرد یا مثلا اون دختره ردیف آخر مینشست ، یا مثلا خانم فلانی چقدر درسخون بود .

اما باور کنید از من با اینکه درسخون و شاگرد اول کلاس بودم بیشترین ارتباط کاری و درسی و گروهی رو داشتم باهاش و خوش لباس ترین و خوش رفتارترین و مودب ترین دختر کلاس بودم و از نزدیک بیشتر از همه منو میشناخت و حتی محترمانه ترین رفتار بین مون برقرار بود و ورزشی ترین تیپ دانشگاه رو داشتم و چند باز مقام ورزشی آوردم و توی تئاتر بودم و می اومد تماشا میکرد تئاترهای منو و میگفت کارتون عالیه هیچی هیچی به زبون نیاورد. 

حتی دوستم توی فیلم که دیدم عمدا به گوشش زد که دیگه کیا ببینم کسی دیگه یادت میاد با کمال خونسردی گفت نه دیگه هیچکی، همین هفت هشت ده نفر خاطره شون واسم مونده دیگه کسی یادم نمیاد. در صورتی که کل کلاس ما هفده نفر بودیم که 6 تا پسر بودن و ما 11 تا دختر. از تک تک اون ده تا دتر گفت الا من. حتی اسمی از من نبرد که بگه یادش بخیر فلانی چقدر با هم درس میخوندیم چقدر ویژگیهای مثبت داشت. چقدر احترامم رو داشت. چقدر احترامش رو داشتم. یادش بخیر یه بار رفتم خونه شون درس خوندیم چقدر پدر و مادرش طفلی ازم پذیرایی کردن.

دلم گرفته یعنی با اون همه ویژگی مثبت و اینکه پر رنگ ترین کسی باشی توی زندگی یکی بالاخره به لحاظ ارتباط بیشتر و برخورد بیشتر یعنی نباید سر زبونش بیای ؟ یعنی واقعا ویژگی های اون دخترها که اسم میبرد فلانی توی سلف دانشگاه فلان میکرد، فلانی سر کلاس فلان بود، یکی فقط یکی از ویژگی های منم نمیتونست بگه و از منم یه اسمی چیزی یادآوری بکنه؟

تو رو خدا نگید چرا برات مهمه. حتما عاشقشی یا هر چی. تو رو خدا به اصل سوالم جواب بدید که تقریبا یه سوال غیر شخصی و روانشناسیم هست.

من فقط میخوام بدونم پسرها وقتی از یکی حتی اسمیم نمیبرن و یاد کوچیکیم نمیکنن انگاری که هیچ وقت نمیشناختنش و حتی توی خوابم ندیدنش دلیل روانشناسیش چیه؟ نکنه من رو اصلا آدم حساب نمیکرده. دلم گرفته واقعا. به همچین چیزی اصلا فکر کردید تا حالا که چرا باید اینطور باشه واقعا؟

فیلم و اینا هم سر کاری نبوده که به قصد بخوان همچین فیلمی بگیرن. دوستم که یه دختره و از همکلاسی های مشترکمونه خیلی اتفاقی بعد چند سال دیدمش و دوباره ارتباطمون رو برقرار کردیم بعد اومد چند تا فیلم طبیعت و اینا که با هم میرن با دوستان و بچه های قدیم دانشگاه برام گذاشت و خودم متوجه شدم و بعد خودم از اون پرسیدم که اه عجیبه هیچ اسمیم از من نبرده گفت اره اتفاقا من همون موقع یادت افتادم گفتم پیش خودم چرا فلانی رو نگفت و بعد به گوشش زدم چون واسه خودمم سوال بود ولی خوب دیگه هیچی نگفت از تو همین طوری که توی فیلم میبینی.

اه چقدر غر زدم. ببخشید بچه ها. لطفا به اصل سوالم جواب بدید نه اینکه بخواید هی بگید چرا مهمه برات. خوب مهمه. من یه دخترم چرا انقدر باید دست کم گرفته میشدم. شما هم بودید دلتون نمیشکست؟ مخصوصا پسرها جواب بدن چون ویژگی های شخصیتی خودشون رو بهتر میشناسن. دخترهای گل هم اگه جواب دادید مرسی.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتار شناسی پسران (۹۹ مطلب مشابه)