سلام

از آنجا که ، هر تهمتی ، و مغلطه ای در ارتباط با افراد باورمند انجام میشه ، فرد یا افرادی باید باشند که علمی و عقلی از عقاید شون دفاع کنند، در همین راستا ، پنج سوال از روشنفکرانی که هر از چند گاهی شروع به گیر دادن ، به مذهبی ها رو می کنند دارم . 

۱- عده ای میگن چرا مذهبی ها پول هایی که باهاش مکه و کربلا میرن رو خرج ایتام و نیازمندان نمی کنند ؟ 

پاسخ :

اول اینکه اگه کسی مسلمان واقعی باشه به اندازه توانش کمک میکنه ، ثانیا وقتی دقیق خبر ندارید که کمک می کنند یا نه ، اتهام نزنید . 

سوال من از شما !

دوستان روشنفکر که غالبا میگن "دین من انسانیت" چه مقدار کمک به نیازمندان میکنند ؟ چون بالاخره دین شون انسانیت هست باید کمکی کنند .

۲- ازدواج دختر / پسر در ۱۶ سالگی اشتباهه

پاسخ :

 لزوما ازدواج در سن پایین اشتباه و لزوما ازدواج در سن بالا موفق نیست ! نمونه بسیار از ازدواج های افراد سن بالا که به شکست منجر میشه، موفقیت در ازدواج به "تربیت درست دو طرف" بستگی داره . 

سوال من از شما !

نظر شما درباره ارتباطات دختر و پسر از بچگی چیه ؟ 

این تناقض رو برای ما حل کنید 

چطور میشه یکی از طرفی موافق ارتباط دختر و پسر از بدو کودکی باشه ( که قطعا در سنین بالاتر ، حداقل در بعضی موارد منجر به ارتباط عمیق تر میشه ) موافق باشه اما با ازدواج در سنین پایین مخالف ؟

سوال بعدی در همین باره؛

شما که از طرفی موافق آموزش جنسی در سنین پایین هستید ، از طرفی هم مخالف ازدواج در سن پایین بفرمایید که راه کارشون جهت جلوگیری از کنجکاوی و جلوگیری از خودارضائی نوجوانان - " پس از آموزش ها" - چیه ؟

۳- زنان کالا نیستند که حجاب به تن کنند یا ما روی آن ها غیرت داشته باشیم

در غرب به زنان به چشم انسان نگاه می کنند !

پاسخ :

البته که کالا نیستند ، نخست تعریف غیرت : یعنی نذاری از غیر به عزیزت آسیبی برسه ، پس در نفس خود به معنای محدودیت نیست . اگر هم در ۱۴۰۰ سال پیش کسی زنان رو حبس می کرد ، در اروپا هم این اتفاق میفتاد و ربطی به دین نداره . 

به تن کردن حجابم ربطی به کالا بودن / نبودن نداره . حجاب یعنی امن بودن از دست مریض ها ، اگرم اعتقاد دارید اصلا مریض تو جامعه نداریم ، می تونید شب ها حول و حوش ساعت ۱۱ ، به اتوبان های اصلی شهرتون برید تا از عمق ماجرا بیشتر خبر دار بشید

سوال من از شما !

خوب ، اگه تو غرب به زن به چشم کالا نگاه نمی کنند ، چرا در بسیاری تبلیغات شون از زن برای جلب توجه استفاده می کنند ؟

واقعا زشت نیست که به زن این گونه نگاه میکنند و میخوان برای جذب مخاطب از زن استفاده کنند ؟

۴- مسلمانان و مذهبی ها عقب مانده اند و فقط درگیر حجاب هستند و پیشرفتی ندارند و ...

پاسخ :

دین اسلام‌ به علم اندوزی تاکید بسیار ، و در کنار آن به تفکر تاکید بیشتری داشته ، پس یک مسلمان واقعی قطعا و حتما باید علم هم کسب کنه ، دانشمندانی هم هستند که در کنار اندوخته های علمی شون ، عقاید مذهبی شون رو حفظ کردند . 

سوال من از شما !

شما روزی چند ساعت مطالعه دارید و تا کنون چه تعداد ثبت اختراع، ارسال مقاله، تالیف کتاب ، کشف ، ارائه نظریه علمی ، ارائه نظریه فلسفی ، تحقیق و یا ضبط مستند داشتید ؟

۵- دین اسلام آیات جنایی دارد و دین افراد سادیسمی هست !

پاسخ :

شما یه نگاه به آرم رسمی کشور آمریکا ( عقاب ) بندازید ، تو یه پاش جوانه های گندم هست و تو پای دیگش نیزه ، یعنی ما هم دنبال صلح هستیم و هم در برابر دشمنان مون می ایستیم ، دین اسلام هم برای مقابله با کفار حربی باید دستوراتی ارائه میداد ، اساس هر دین - کشور - مکتب فکری برای زنده ماندن همینه، اگر هم خدا وعده جهنم داده بخاطر اینکه :

اولا جهنم رو انسان با دست خودش درست میکنه ، ثانیا بسیاری از مردم از طریق وعده بهشت ترغیب به اعمال نیک میشن (تاجران) ، بسیاری از ترس جهنم ( بندگان ) ، و تعدادی بخاطر نفس کار خوب دست به کار خوب میزنند ( انسان های آزاده ) . 

خیلی پیش آمده که گفته شده ما بخاطر انسانیت کار خوب میکنیم نه بهشت و حوری ! عزیز دلم ، قبل از به دنیا اومدن اجداد تو چنین حدیثی گفته شده . 

سوال من از شما !

من تا ۱۵ سالگی عادی بودم، خنثی، نه بی دین نه دیندار ، ۱۵ تا ۱۷ به شک افتادم ، ۱۷ تا ۱۹ در حال تحقیق بودم و خیلی دچار تناقض می شدم ، بعدش فهمیدم واقعا دستورات دین برای سلامت روان ادمه . وگرنه خدا و پیامبر نیازی به ما ندارن . 

انصافا چه چیز باعث میشه به هر شبهه ای میخورید فکر می کنید دین ناقصه و شما پیروز شدید و تونستید دینی با پیشینه ۱۴۰۰ ساله رو شکست بدید ؟

دین اجباری نیست . لا اکراه فی الدین ، اما اینکه شما به اصرار میخواید بقیه رو وارد بی دینی خود کنید عجیبه !

رفتار حکومت لزوما تایید شده از طرف اسلام‌ نیست

همیشه به یاد داشته باشید " هر چادری، هر با حجاب، هر آدم با ظاهر مذهبی، هر مسجدی و ... مسلمون نیست ولی هر مسلمونی بالاخره ظاهر معقول داره و مسجدیه "

یا به عبارتی دیگر " هر کس که گفتار و رفتار مذهبی دارد ، مسلمان نیست ، اما هر مسلمانی گفتار و رفتار مذهبی دارد "

بنده از این به بعد در کمال افتخار هر چند وقت هم از این مطالب ارسال میکنم و هم از عقایدم دفاع می کنم و رفع شبهه خواهم کرد ، در دین هم هیچ اجباری نیست .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)