سلام

من با دوستم قراره یه دوره آموزشی رو یه شهر دیگه بگذرونیم. راهش دور هست حدودا سیصد کیلومتر راه هستش، بنا به دلایل زیادی نمیخوایم اونجا ساکن بشیم و قراره هر جلسه کلاس رو با ماشین من بریم و برگردیم ( دوستم ماشین نداره )، کلاس ها یک روز در میون هستش. یعنی هر ماه چهارده جلسه قراره کلاس بریم،به مدت دوماه روزی که کلاس داریم ظهر ناهار رو خونه خودمون میخوریم راه میوفتیم و آخر شب هم خونه هستیم، یه شام فقط باید تو راه برگشتن تو راه بخوریم ...

حالا سوالم اینه:

چون من ماشین میبرم هزینه های سوخت و استهلاک ماشین رو چطور با دوستم حساب کنم که عادلانه باشه ؟

بعضی هزینه ها خیلی ناچیزه و اصلا بحساب نمیاد ولی وقتی قرار باشه ما دو ماه این مسیر رو بریم رو هم زیاد میشه، مثلا پول عوارضی اتوبان تو مسیرمون از هر سمت دو هزار تومنه که چیزی نیست ولی اگه قرار باشه ما یک روز درمیون این مسیر رو بریم و برگردیم در ماه همین هزینه ناچیز شصت هزار تومن خواهد شد. هزینه سوخت هر بار رفت و برگشت من سی هزار تومن میشه.

حالا شما بگید بعد بیست هزار کیلومتری که ما در طول این دو ماه طی خواهیم کرد و ماشین کار کنه چقدر ماشین هزینه و استهلاک دیگه ( لاستیک،تعویض روغن و ... ) خواهد داشت و من چطور این هزینه ها رو با دوستم حساب کنم که عادلانه باشه؟ اصلا به نظرتون درسته که من این هزینه ها رو عنوان کنم ؟ (ماشین رو پژو 405 درنظر بگیرید)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) روش های اجتماعی تر آقایان (۱۰۵ مطلب مشابه)