سلام دوستان خانواده برتری

دوستان گلم لطف در جواب هاتون، دلیل دیدگاه تون رو هم بنویسید برام.

من یه دختر بیست و هفت ساله ام. یه بار دانشگاه رفتم و ترم چهار انصراف دادم. چون به رشته ام علاقه نداشتم و هیچ گونه آینده شغلی نداشت. الان میخوام برم حوزه شهرمون و همزمان در کنارش برم آموزش خیاطی ببینم. ولی از خیلی از چیزها میترسم :

مثلا ؛

- ترس از قضاوت مردم به خصوص فامیل های نزدیک ( همه ی دوستان و بچه های فامیل و خواهرم پزشک و دندونپزشک هستند ... من هم نمونه دولتی درس خوندم در دبیرستان.. .بهم میگن به جای حوزه برو دوباره کنکور بده. ولی من اصلا حال و حوصله ی درس و کنکور رو ندارم. واقعا رمقی برام نمونده ) 

- ترد شدن ( احساس میکنم به خاطر نام طلبه که رو بچه های حوزه هست مردم، زیاد به ارتباط گیری با این افراد متمایل نیستن .نمیدونم دقیقا چطوریه؟ ! طلبه خانم رو از نزدیک تا حالا ندیدم که ازش بپرسم )

- به تاخیر افتادن ازدواجم ( همین طوری هم خواستگار مناسب ندارم. میترسم برم حوزه و همین موقعیت ها رو هم از دست بدم. احساس میکنم بیشتر آقایون اصلا تمایلی به ازدواج با چنین دخترهایی ندارن. احساس میکنم چنین دخترهایی اصلا تو جامعه دیده نمیشن! و یا مردم به چشم یه دختر خشک مذهب و خشن و ... ، اون ها رو می بینن ) 

- حجاب چادر ( من یه دختر کاملا محجبه ام ولی چادری نیستم.. اگر بخوام برم حوزه باید چادر سرم کنم . اصلا مشکلی با چادر ندارم ولی چون استخوان بندی ظریفی دارم چادر به طرز به شدت ناخوشایندی رو سرم وامیسته.. . و من به همین دلیل از چادر میترسم !) 

منتظر نظرات تون هستم. 


مرتبط:

کم و کیف تحصیل در حوزه علمیه

خیلی علاقه دارم که برم حوزه علمیه

خیلی علاقه دارم برم حوزه

می خوام به جای دانشگاه، حوزه برم ، چطوری به فامیل بگم؟!

چون‌ کنکور‌ تجربی‌ واسم فایده‌ نداشت‌ میخوام‌ برم‌ حوزه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)