سلام

دوستان من این پست را در توضیح و جواب بسیاری از جواب های شما عزیزان به پست های مرتبط با بهشت و اسلام و عمل به دستورات گذاشتم.

عزیزان جهنم و بهشت که مثل کنکور نیست که یک تعداد خاصی را راه بدهند و همه نتوانند وارد شوند. مگر ما در تاریخ و در قرآن نداریم زمان هایی را که تقریبا همه افراد جهنمی شدند مثل قوم لوط یا قوم بنی اسرائیل و ...

پس نمی توان گفت چون مثلا اکثر افراد حجاب را رعایت نمی کنند و از فرمان خدا سرپیچی می کنند خداوند مجازاتشان نمی کند و معیار هایش را تغییر می دهد. چه خوب است در هر زمانی که زندگی می کنیم به جای نگاه کردن به عرف جامعه و دیگران خودمان تحقیق کنیم. در ضمن اگر از خانم ها یا آقایانی که پوشش مجاز را رعایت نمی کنند بپرسی می بینی هم خدا را می خواهند و هم خرما را .

یعنی تا زمانی که دستورات خداوند همسو با تفکراتشان است خداوند را قبول دارند و در غیر اینصورت یا می گویند خدا را قبول ندارند و یا می گویند خدا همچنین دستوری که متضاد با تفکر ما باشد نداده است.

حال این سئوالات پیش می آید که خداوند خالق بیش تر می فهمد یا انسان مخلوق . دوستان تازه هر چه قدر زمان که می گذرد علم راز دستورات خداوند را برای انسان ها فاش می کند و که تا به حال بعضی از علت های آن برای ما آشکار شده.

دوستانی که در مورد مسائل حجاب و خمس و ... که منافع آنها را در خطر می اندازد مخالف می کنند . مسئله ای مثل خمس که بر همگان بسیاری از دلایلش مشخص است مثل کم شدن فاصله ی طبقاتی و آگاه سازی مردم و در مورد پوشش هم که ارزش آن حتی در غرب هم توسط متفکران پوشیده نمانده و به آن پرداخته اند و یکی از اصلی ترین آنها استحکام و تشکیل خانواده که منجر به تشکیل جامعه ای سالم و به دور از فساد برای تولید علم و صلح و موفقیت بیش تر می شود.

برای اینکه از حوصله تان خارج نشود به بسیاری از مطالب نپرداختم و امیدارم به جای انکار بدون علم کمی اندیشه کنید و چند کتابی را در این رابطه مطالعه نمایید .یکی از آنها برای شما دوستان که خیلی آزادی خواه هستید کتاب آزادی نوشته ی شهید مطهری.

با تشکر 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)