سلام

من پزشکی هستم که  مدتی طرح ام را در یک شهر کوچک و محروم میگذرونم. در مرکزی که  تنها مرکز درمانی هست و چندین روستا و شهرستانی کوچک دیگه رو پوشش میده. چند وقتی هست بیمارانی به من مراجعه میکنن با شرایط مشابه ( اینکه میگم مشابه یعنی یا علائم یکیه یا در نهایت بعد آزمایش مشخص میشه مشکل شون یکیه ) . این بیماران دختران حدودا در رده  بالای 25 سال.

با علائمی که در ابتدا و موقع ویزیت در ظاهر جسمی هست اما بعدا در نتیجه آزمایش سونو و ... مشخص میشه  که روحی هست و مربوط به اعصاب! ( افسردگی ) . 

دخترانی با صورت های اصلاح نکرده و بسیار افسرده و غمگین و غالبا مجرد ! ( البته مشخصه هنوز فرهنگ اینجا طوریه که دختر نباید اصلاح کند ) . 

هر چند از همان اول با یک جمله صحبت کردن شک میکنم ، اما بعد آزمایش متوجه میشم که درست فکر میکردم . 

اینجا سن ازدواج در دختر و پسر عموما پایین هست. اکثر دختران متاهل چهره و رنگ و رویی زیبا  ( طبیعی ) یا حداقل دل نشین دارند ( بدون آرایش ) . اما قصه دخترانی که میگم پر درد هست ، هر وقت کمی به چهره شان خیره میشم میتونم تصور میکنم خیلی راحت با یک عمل کوچک بینی یا آرایش  چقدر میتوانن زیبا باشن.

یاد سلیبریتی ها و بازیگران و بقیه دوست و آشنا میفتم که چگونه بعد از عمل زیبایی فرق کرده اند  و برخی چگونه بدون آرایش چهره شان زمین تا آسمان است ، یاد دختری که امروز ویزیت کردم میفتم که   چشمانش چه شباهتی دارد به  یکی از هنرمندان خانم ، که چگونه در مقایسه با بقیه بین همه  مردم به  نچرال بودن و زیبایی طبیعی مشهور هست.

 مقایسه میکنم چهره هنرمند رو قبل عمل، در ذهنم میتوانم تصور کنم اگر دختر امروز اندکی عمل بینی کند چگونه رو دست این هنرمند خواهد زد از نظر زیبایی!

تصور  میکنم اگر این دخترها در محیطی بزرگتر بودن درس میخواندن شاغل بودن و حداقل از نظر مالی کمی بهتر ، قطعا اینگونه نبودن! محکوم به این تقدیری که فرهنگ روستا و یا شهرشان برایشان رقم زده است.

خود به خود این جمله رو دارم زمزمه میکنم در دلم که دختران خوب " شما زشت نیستید فقط پولدار نیستید! "  کاش میشد بلندتر و واضح تر گفت بهشون . شاید اعتماد به نفس بگیرن . 

شاید بدانند که می توانند آغاز کنند می توانند سرنوشت خودشان را عوض کنند، می توانند دیگه تنها به خاطر ظاهر و یا تجرد افسرده نباشند!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)