سلام

امسال واسه عید غدیر خم چی بدیم خوبه ؟ صبحانه یا شام باشه . من فکر می کنم صبحانه نان و خرما هسته گرفته با گردو باشه . شام هم کتلت با تافتون . کتلت رو با روغن زیتون یا شحم گاو که سالمه بپزیم . تا غذایی سالم باشه نه با این روغن های کارخانه ای سراسر ضرر .

من امسال قصد کردم عید غدیر خم رو به نیت محبت امیرالمومنین علیه السلام روزه بگیرم و چند نفر رو شام بدم البته من پولش رو به مادرم یا خواهرم میدهم اون ها مواد اولیه رو تهیه و غذا رو بپزند . ا همه در این کار خیر و باقیات الصالحات شریک باشند شما چطور ؟ رسم شما چیه ؟

روز هجدهم، روز عید غدیر و عید الله اکبر است و اعمال آن: اول- روزه که کفاره شصت سال گناه است و در خبرى است که برابر است با روزه عمر دنیا و معادل است با صد حج و صد عمره . این عید، مخصوص سادات (به تنهایی) نیست بلکه عید همه شیعیان و بلکه در واقع عید همه مسلمانان و مردم جهان است اگر چه ارزش آن را نمی‌دانند.

امام صادق علیه السلام، درباره پاداش روزه عید غدیر فرموده اند: «روزه داشتن در روز عید غدیر پاداشی معادل روزه گرفتن در همه عمر دنیا را دارد.»

حضرت علی علیه السلام فرموده اند: «کسی که در شامگاه عید غدیر، به یک مؤمن افطاری بدهد، گویا یک میلیون نفر از پیامبران، شهیدان و صدیقان را افطاری داده است. حال چگونه است پاداش کسی که گروهی از مردان و زنان را افطاری دهد. و من ضامنم بر خدا که از کفر و فقر آسوده گردد و اگر در همان روز یا همان شب تا عید غدیر سال دیگر بمیرد، بر خداوند است پاداش او.»


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)