سلام

بعضی از پسران بیکار میگن چرا شغل نیست ؟

همه میدونن که شغل هست ، کسانی که میگن شغل نیست بهتره این طوری بگن ؛

شغلی که برای من مناسب باشه رو نمی تونم پیدا کنم .

چنین فردی اگه بهش فشار وارد بشه ، ممکنه بره سراغ مشاغلی از نظر دیگران در شان اون نیست . ولی این پسر میگه این شغل هر چند با تحصیلات یا شان من هم خوانی نداره ، ولی بهتر از اینه که به عنوان یه پسر بیکار به جامعه معرفی بشم ، بهتر از اینه که با مثلا 25 سال سن دستم جلوی خانواده م دراز باشه .

بنده فکر می کنم یکی از فواید تحمل اشتغال در مشاغل نامرتبط با تحصیلات و ... اینه که غرور طرف از بین بره و اون فرد به عنوان کسی که جنم کار کردن داره به جامعه معرفی بشه .

فردی که ارشد داره خواه نا خواه در جایگاهی قرار داره که غرور سراغش میاد . حالا یه عده ای در صورت نبود شغل مرتبط، این غرور رو پا میذارن و میرن سراغ کاری که براش ساخته نشدند . خدا وقتی ببینه این آقا عیب مغرور بودن در خودش رو برطرف کرده ، کسی رو میفرسته که اون رو صاحب یه شغل بهتری بکنه ، شما ندیدید چنین اتفاقی بیافته ؟!

فرض کنید مدیر یه شرکت به دنبال مثلا یه حسابدار پاک دست میگیرده ، بعدش متوجه میشه فلان آقا لیسانس حسابداری داره ولی چون کار پیدا نکرده مشغول شغل شریف ... شده ، اگه شما مدیر اون شرکت باشید نمیرید سراغ این فرد تا ببینید چقدر از حسابداری سر در میاره ؟!

بنابراین اکه میگید کار نیست ، باید اشتغال رو از یه جایی شروع کنید و خودتون رو به دست خدا بسپارید ، حتی اگه شغلی که انتخاب میکنید متناسب با رشته یا اصطلاحا شان خانوادگی شما نباشه .

صاحبان کار اگه بخوان کسی رو استخدام کنن ، دقیقا به دنبال چنین افرادی هستند ، کسانی که جنم کار کردن داشته باشه ، نه کسانی که با سلام و صلوات و از زیر پتو اونا رو بیرون بکشن !

بنده چنین افرادی رو دیدم ، کسی رو دیدم که بعد از سربازی به دلیل نبود شغل مرتبط با تحصیلاتش یه مرغ فروشی زد و از این طریق وارد جامعه شد ، یه مدت گذشت و وارد شهرداری شد ، خودش رو نشون داد رفت در یه شهر بزرگتر و صاحب یه شغل مهم تر شد . بعد از چند سال بازم پیشرفت کرد و رفت به یه استان دیگه و الان صاحب یه شغلی شده که اگه روزی که به مرغ فروشی مشغول بود بهش میگفتن روزی به چنین جایگاهی میرسی ، عمرا باور می کرد .

فردی رو میشناسم که بعد از سربازی بساط سیگار فروشی پهن کرد ، بعدش نگهبان بازار شد ، بعدش در یک ارگان به کار گرفته شد و تبدیل به یکی از افراد تاثیر گذار اون ارگان شد .

فردی رو میشناسم که از بار زدن سنگ شروع کرد ، بعدش چاه زن شد ، در ادامه کارگر یه باغدار شد ، بعدش به عنوان کمک آشپز در یک ارگان مشغول شد و در این شغل پیشرفت کرد . الان هم میشه گفت یکی از بهترین سر آشپزهای شهرش شده ، به طوری که هر کسی مراسم داشته باشه این فرد یکی از اولین گزینه هایی هستش که برای آشپزی سراغش میان .

سرگذشت آقای بیرانوند دروازبان تیم ملی فوتبال ، هم می تونه نمونه ی خوبی باشه ، کسی که پله های ترقی رو ذره ذره طی کرده .

اگه شما هم افرادی رو سراغ دارید که از صفر شروع کردند و بدون پارتی الان صاحب شغل و درآمد خوب هستند ، سرگذشت شون رو در بخش نظرات برای ما بگید .( البته بدون ذکر مشخصات )

جوانان جویای کار ؛

می خوام یه حقیقتی رو یادآوری کنم ، بهتره که این طور به خودتون بگید :

شغلی خوب و با درآمد خوب وجود خارجی نداره ، اگه هم باشه به شما نمیرسه ، مگر این که جزء نوابغ شناخته شده باشید ، سرمایه داشته باشید و یا این که از بند پ استفاده کنید ! اگه هیچ کدوم از این گزینه ها رو ندارید ، باید پله پله به یک شغل خوب و با درآمد بالا برسید ، مهم نیست پله اول چه شغلی باشه ، مهم اینه که درآمدش حلال باشه ، مهم اینه که شما رو به عنوان یک جویای کار به جامعه معرفی کنه .

صاحبان شغل چون منافع شون براشون مهمه ، افراد مورد نیازشون رو از کنج خونه ها انتخاب نمیکنن ، بلکه بهترین ها رو به قول معروف از کف بازار گلچین می کنن .

بنابراین یه کاری رو شروع کنید و به شان و جایگاه و ... توجه نکنید ، اتفاقا عدم توجه به همین نکات ، شما رو یه فرد با جنم نشون میده ، کسی که تحمل سختی رو داره ، کسی که حلال و حروم سرش میشه ، کسی که سختی یک کار و پول کمش رو به کار خلاف ترجیح میده ، کسی که ... .

آیا صاحبان کار ، انتظارات دیگه ای از کسی که براشون کار میکنه دارن ؟!

بنابراین خودتون رو به بازار کار معرفی کنید ، حتی اگه شده مجانی برای کسی کار کنید و چشم امیدتون هم به خدا باشه .

آیا مجانی کار کردن در قبال یاد گرفتن شغل ایرادی داره ؟! بهتر از کنج خونه نشستن و متر کردن خیابون نیست ؟!

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)