یکی از مهترین دلایل ناباروری در مردان اینه که توانایی تولید اسپرم ندارند . یعنی بیضه های اونا هیچ اسپرمی تولید نمی کنند . حدود 10 درصد مردان نابارور این مشکل رو دارند . در یک انزال مردان نرمال حدود 100 میلیون اسپرم وجود داره که فقط یکی از اونا برای عمل لقاح کافیه . 

حدود 80 تا 90 درصد مردانی که نابارور هستند ، اسپرم تولید می کنند ولی اسپرم اونا مشکل داره . یکی از مشکلات کمبود اسپرم در هر انزال هستش . در حالی که در یک مرد نرمال ، تعداد اسپرم های اون 100 میلیون هستند ، مردانی که با مشکل کمبود اسپرم مواجه هستند ، تنها حدود 20 میلیون اسپرم تولید می کنند . این اسپرمها توانایی حرکت نرمالی ندارند که به تخمک برسند .

در عده ای از مردان نابارور ، اسپرم های اون ها اصلا حرکت نمی کنند . یعنی وقتی انزال صورت گرفت اسپرم ها در همون مجرای واژن باقی می مونن و حرکت رو به جلو ندارند .

اما شایع ترین مشکل مردانی ناباروری که اسپرم تولید می کنند اینه که اسپرم ها شکل نرمانی ندارند . از اون جایی که محل تولید اسپرم ، بیضه های مرد هستند ، باید مراقبت ویژه ای از اون ها به عمل بیاد تا بتونن کار خودشون رو به خوبی انجام بدن . 

نباید با خودارضایی بیضه ها رو وادار کنید که بیش از توان خودشون کار کنند و با هزار زحمت ! اسپرم تولید کنند و بعد شما هم خیلی راحت اونا رو دور بریزید ! یکی از عواقب خودارضایی اینه که روی تعداد و کیفیت اسپرم ها تاثیر میذاره . 

این که میگن خودارضایی در آقایان به عقیم شدن منجر میشه به خاطر همین فشار به بیضه ها و متعاقب اون عدم تولید یا تولید اسپرم های بی کیفیت هستش . 



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)