دختر دست نیافتنی عبارتی که با شنیدن آن حس ملکه بودن به خیلی از خانم ها دست میده و همچنین در مردان این مفهوم را تداعی میکنه که باید زحمت بکشم ، خودم را به آب و آتش بزنم ،و خلاصه اینکه خیلی هم اون طور که شعرش رو میخونن نیست که نون و پنیر آوردیم دخترتون رو بردیم. باد زمین شخم زد گندم کاشت آبیاری کرد مراقب نمود و شب و روز حواست باشه تا موقع درو بتوانی حاصل دسترنجت را برداشت کنی آن وقت برای یه دانه گندم هم که روی زمین افتاده دغدغه داری بعد ببری آسیاب و خلاصه الی آخر ... پس باید فوت و فن زراعت رو بلد بود تا بتوان گندم خوب برداشت کرد.

برای همه دختران و پسران این اجتماع لازمه بدون هیچ موضعگیری و تعصب خاص هم از جنس خودشون اطلاعات کافی داشته باشن و هم از ویژگی ها و خصایص جنس مخالف. خیلی وقت ها به خانم ها میگی شما احساساتی هستی و ممکنه ی جاهایی نتونی تصمیم درست بگیری اونم نهایت تلاشش رو میکنه که ثابت کنه من عاطفی نیستم و میتونم معقول درباره موضوعی تصمیم بگیرم. در مورد آقایونم همین طوره گاهی اونا میخوان برای ایجاد جذابیت در جنس مخالف کمی روحیات مردانه خودشون رو تعدیل کنند و گاهی این تغییر برای خانم ها خوشایند هست و به دنبال آن مخاطراتی ایجاد میشه .

شاید برای خانم ها باورش سخت باشه که اگر بخواهند مردی آنها را به دست بیاورد باید دم دست نباشند . دکتر میر محمد صادقی در کتاب آموزش پیش از ازدواج شون در ص 31 اگر اشتباه نکنم مینویسن برای به دست آوردن مرد باید از او دور شد.

گاهی خانم ها بعد از یک پیشنهاد ساده برای آشنایی و نه ازدواج خودشون مسئول پیگیری میشن و مرتب از آقا میپرسن پس نمیایید خواستگاری؟ کی میایید؟ با خانواده مطرح کردید؟ اما کاش دخترا میدونستن عرف اجتماع خیلی جاها چندان بد نیست. همیشه مرسوم بوده آقایون کفش آهنین میپوشیدن و برای بله گرفتن از دختران به زمین و زمان متوسل میشدند ؛ باید بدونند گاهی ارزش یه چیز حول میزان زحمت کشیده شده برای آن چیزه.

مثلا خیلی وقت ها میبینیم وقتی بیماری بره پیش دوستش که پزشکه و ویزیت پرداخت نکنه و ساعت ها در صف ویزیت منتظر نمونه خیلی در مصرف داروی اون پزشک دقت و مداومت نداره . بر عکس اگر برای پزشکی از 5 ماه قبل نوبت گرفت و ساعت ها منتظر موند بهتر و منسجم تر روند درمان رو ادامه میده. 

آنچه امروزه در جامعه شاهدش هستیم اینه که پسران برای به دست آوردن دختران بهایی نمیردازند ، یعنی زحمتی متحمل نمیشوند و همین امر باعث میشه با توجه به ویژگی ذاتی مردها اون قدری که باید محبوبیت و جایگاه نداشته باشند.

در حالیکه دین ما این ارزش و اعتبار رو به زن داده و شرط صحت عقد یک دختر رو رضایت پدرش قرار داده. یعنی تلویحا به خانم گفته دختر خانمی که تجربه مواجهه با مرد رو نداری باید برای اولین مواجهه ات پایگاه امن بیاری و اون رضایت پدره ، شاید برای همین یه خانم مجرد 25 ساله اذن پدر لازم داره و یک مطلقه عروسی کرده 16 ساله نیاز به اذن پدر نداره.

پس با کمی دقت به دیدگاه شرع و عرف و عقل می بینیم چطور باید برای حفظ ارزش خودمون دم دست نباشیم. کافی است کمی در کوچه و خیابان دقت کنیم هیچ مغازه داری جنس قیمتی و گران بهای خود را بیرون مغازه نمیگذارد . جنس های خاص برای مشتری های خاص. مشتری ها هم خودشان جنس شناس هستند و با دیدن اجناس معمولی بیرون مغازه از خرید ناامید نمیشوند بلکه میدانند باید بروند داخل آن جا حتما خبری هست .

دختران سرزمین من برای به دست آوردن مردان برای ازدواجی موفق تر باید دست نیافتنی باشی


پیشنهاد برای مطالعه ی بیشتر :

چطوری دل یه دختر مغرور، محجبه و دست نیافتنی رو به دست بیارم ؟

هر چی دختر دست نیافتنی تر باشه بهتره یعنی چه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)