سلام

صحبتی دارم با کسایی که فانتزی های شخصی شون رو وارد فضای مجازی میکنن!

همه ی ما یک سری فانتزی و ذهنیت داریم مثلا درآمدمون چقدر باشه یا تحصیلات مون یا هر چی ... که گاهی درسته و گاهی غلط !  هیچ وقت اینارو توی فضای ذهنی مردم وارد نکنیم .

بنده خدا میگه 30 تومن جهیزیه آوردم ، یکی میگه وااای زیر 60 تومن اصلا داریم؟ نمیدونم در کجا زندگی میکنن یا اصلا از قیمت ها خبر دارن؟ طرف میگه زیر 6 میلیون مگه درآمده اصلا ؟ میشه زندگی کرد؟ حقوق یک فرهنگی بعد از 30 سال با لیسانس 3/5 میلیونه که قطعا کلی کسری داره و قسط ، اینو مثال زدم چون مادر و پدرم فرهنگی هستن! بعد تفکر اشتباه یکسری شاید ذهنیت های غلط به وجود بیاره فضا مجازیه ادماش که نیستن!

مگه الان یه دارو ساز چقدر درآمد داره ؟ داریم که تو شهرستان 50 میلیون هم فقط برای خودش داره ولی خیلی از دوستای من که فارغ التحصیل هم شدن و مسئول فنی هستند 3 تومن میگیرن! حالا من دوست دارم 20 تومن در بیارم یه بحثه ، اینکه پول در آوردن سخته یه بحث دیگه . اون که میگه من به درآمد زیر 10 تومن فکر نمیکنم پول در نیاورده .

میگم چون خودم همین فکر و میکردم وقتی ترم 1 و 2 مهندسی بودم اینکه بیای بگی درامد انقدر انقدر نشان لاکچری بودن نیست من از استاد های علوم پزشکی شنیدم که زمانی برای تامین مخارجشون مسافر کشی میکردن البته زمان رزیدنتی ! حالا اینکه طرف باید خونه و ماشین داشته باشه و درآمد انقدی یا من باید زنم فلان جهیزیه رو بیاره و اینا تخیلی هستش، آمار هم میدیدم درست باشه ، چرا فانتزی ها رو میریزین تو واقعیت ها ؟ یکی از بچه ها که پزشکی بود و مثلا قرار بود پول پارو کنه در آینده وقتی براش آمار و ارقام اینجا رو بیان کردم مونده بود اصلا !

میگفت اینا چیکارن انقدر در میارن برم انصراف بدم بنده خدا الان اینترنه 900 میگیره بعد حداقل 6 سال درس! گفتم که آمار الکی ندین تشویش اذهان عمومی شه ! یه شفاف سازی بکنید راجب مشاغل طرف فکر میکنه پزشک و برنامه نویس درآمد نجومی دارن چون خودم زیاد اینا رو اطراف دیدم و در محیط شون بودم میگم .
یاعلی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)