سلام

من مدتیه به علت اینکه تو رشته ای که درس خوندم کار پیدا نکردم، میخوام مغازه بزنم. ولی یه سوال خیلی وقته ذهن منو درگیر کرده که مانع از این میشه که مغازه بزنم:

اگه من مغازه زدم و مغازه های دیگه جنسشونو از من ارزونتر دادن، که الان هم فروشگاه های بزرگ مثل رفاه یا خیلی از مغاره های دیگه دارن از مغازه های کوچکتر جنسو ارزونتر به مشتری میدن.این مساله فقط تو سوپر مارکت نیست و هر شغلی این معضل رو داره.مثلا لوازم بهداشتی یا لوازم کامپیوتر یا خدمات کامپیوتر یا موبایل فروشی یا هر شغل دیگه.

مثلا خدمات چاپ و تکثیر یه مغازه کپی را 100 تومن میگیره،یه مغازه چند متر اونطرف تر به علت رقابت یا تعداد بالا یا هرچی 50 تومن ، حالا اگه من مغازه چاپ و تکثیر زدم و کسی از من ارزونتر میداد ،نباید وقتی مشتری برام میاد به مشتری بگم فلان مغازه از من ارزونتر میده؟اگه گفت فلان جنسو ارزونتر ندارین نباید آدرس اون مغازه ای رو که ارزونتر میده یا جنساش متنوع تره را به اون بدم؟

این که بی وجدانیه. اگه من مغازه دار نبوذم و یه عابر معمولی بودم که باید آدرس مغازه بهتر و ارزانتر را به اون مشتری میدادم . حالا باید به خاطر منفعت خودم به مشتری دروغ بگم یا حقیقت را به مشتری نگم . بهترین و با وجدان ترین مغازه دارها در چنین شرایطی میگن ما نمیدونیم،در صورتی که میدونن کی اون جنس مورد نظر را داره یا کی از خودشون ارزون تر میده ولی به مشتری نمیگن!

یا بعضی ها  مثلا جنسی را خرید از قبل، گرون داشتن ولی الان اون جنس ارزون شده ،و به مشتری نمیگن ما خرید گرون داشتیم و اون جنسو گرون تر از بقیه به مشتری میدن یا خیلی حالت های دیگه که میدونین .
به نظر شما کار درست چیه؟ این که بیکار بمونم یا مغازه بزنم و منم بشم یکی مثل بقیه مغازه دارها؟ چطور میشه با سرمایه کم که توان رقابت رو تو بازار پایین میاره و مجبوری جنسی رو گرونتر بخری و گرونتر بدی ، مغازه زد و با انصاف موند و حلال و بدون شبهه و با وجدان راحت پول دراورد؟یا مسائلی مثل خرید از قبل یا خیلی حالات دیگه تو مغازه داری.

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)