امروز که داشتم خبر ها رو می خوندم با یه ویدیو مواجه شدم که خبرگزاری رکنا منتشر کرده. ویدیویی از جشن دورهمی رتبه های برتر کنکور. 

تو مصاحبه ازشون می پرسه تا حالا به مهاجرت فکر کردن. نکته تکان دهنده ای که منو به شدت متاثر کرد این بود که همگی تاکید داشتن که قصد مهاجرت دارن و حتی کشور ها و دانشگاه های مقصد رو هم  انتخاب کردن. 

خب من می دونستم که خیلی از جوون ها قصد مهاجرت دارن اما اطلاع نداشتم در این سطح وضع خرابه! خب من نگرانم حالا با این وضع که کشور داره از نخبه خالی میشه در آینده وضع چه طور میشه؟ کی قراره ایران رو بسازه؟ خب از یک طرف هم بهشون حق میدم. هیچ دلیلی ندارن که اینجا بمونن. یه نگاه به خودم که می ندازم می بینم به هیچ کدام از چیزهایی که می خواستم نرسیدم. 

هر روز کارم شده تماشای ماشین های روز دنیا که تو تموم کشور ها خریدشون عادیه اما تو ایران حسرته. هر روز فکر می کنم که وقتی نوجوان بودم آرزو داشتم برم کشورهای مختلف رو ببینم اما الآن که چهل سالم شده حتی دیگه به سفر خارجی احتمال هم نمی دم برم. 

به جوون ها حق میدم مهاجرت کنن. تو این کشور هیچ دلیلی برای شادی ندارن. حتی یک گوشی محبوب هم تو ایران داشتنش ممنوعه. می دونید که واسه نسل جدید آیفون چقدر مقدسه و ظاهرا آیفون 14 و مدل های بعدی برای همیشه تو ایران ممنوع شده. 

حالا می خواستم نظر شما رو بدونم. به نظر شما آینده ایران کشوری که از نخبه ها و استعداد ها داره خالی میشه چی میشه؟ شما هم نگران هستید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهاجرت به خارج (۲۴ مطلب مشابه)