داریم به ایام انتخاب رشته کنکور سراسری نزدیک میشیم و رتبه قبولی یا سوالات مصاحبه فرهنگیان جزو مواردی هست که زیاد پرسیده میشه.

اما آخه معلمی درآمد زیادی نداره و یک معلم رفاهیات و مزایای زیادی هم از دولت نمی گیره‏‌, انتقادم‌ بیشتر به پسرها هست تا خانم‌ها.

یک پسر ۱۸ ساله می‌تونه بره شغل فنی مثلاً جوشکاری و یک ساله توش استاد کار بشه الآن استاد کار جوشکار روزی ۸۰۰ هزار تا ۱۲۰۰ دستمزدش هست در حالی که برای استاد کار دیگه کار کنه و اگه خودش کار پیمانکاری بگیره درآمدش می‌ره روزی ۳ میلیون تومن.

یعنی جوشکار برای شخص دیگه کار کنه روزی ۸۰۰ هزار تومن بگیره درآمدش از معلم که هیچی از رئیس اداره آموزش و پرورش تهران هم بیشتره.

گچ کاری, تراشکاری, تعمیرکاری اتومبیل ... این شغل ها استاد کارشون از رئیس اداره آموزش و پرورش استان تهران هم بیشتر درآمد دارن.

اما چرا پسر ۱۸ ساله به جای شغل فنی آینده کار می‌ره دانشگاه فرهنگیان تا آخرش اندازه کارگر ساده بگیره الان معلم آموزش و پرورش با حقوق ماهی ۱۲ بازنشسته میشه در حالی که تو ادارات و سازمان های دیگه نیروی تازه استخدام شده ۱۲ می‌گیره و مثلاً کارمند امور مالیاتی با حقوق ماهی ۲۰ بازنشسته میشه اگه هیچ سمتی نداشته باشه.

اما پسر ۱۸ ساله میاد بین شغل فنی پر درآمد, فرهنگیان را انتخاب می‌کنه ۴ سال هزینه خوابگاه آخرش هم فارغ‌التحصیل بشه کمترین حقوق و مزایا را بین کارکنان دولتی بگیره.
اما استاد کار, جوشکار, لوله کش, گچکار یا مکانیک ماشین بشه بعد ۲ سال از رئیس اداره آموزش و پرورش هم بیشتر درآمد داره. و این برام سواله؟ 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تحصیل در دانشگاه فرهنگیان (۳۹ مطلب مشابه) مسائل فرهنگیان (۱۳ مطلب مشابه)