سلام خدمت همه ی خانواده برتری ها

بنده که دقت کردم، وقتی بحث جواب منفی توسط خانم ها و گله مندی آقایان از توقعات بالای آنها می شد خانم ها ذکر می کردند که باید هم سطح خود از نظر اقتصادی و فرهنگی و ... را انتخاب کنید و به خواستگاری بروید. امّا سئوال اینجاست از نظر شما (چه آقایان و چه خانم ها) هم سطح از نظر اقتصادی بر چه اساس و ملاکی تعیین می شود؟ 

برای بنده مهم هست که به این علل در خواستگاری رد نشوم. 

در ضمن بنده به برابری حقوق زن و مرد اعتقاد دارم، و اعتقاد دارم زن و مرد باید پا به پای هم برای موفقیّت در زندگی و برقراری آرامش در زندگی مشترک تلاش کنن. حق طلاق و اشتغال و خروج از کشور را هم به ایشان می دهم و مهریه هم 10 سکه همان ابتدا به عنوان هدیه.

به طور کلی یک آقا باید به خواستگاری خانمی هم سطح خود از نظر اقتصادی و اجتماعی (با احتساب اختلاف سن) برود یا هم سطح خانواده ی آن شخص. 

برای مثال فقط برای شرح بهتر (به شکلی دیگر شخصی که تازه در شرکتی استخدام شده و با 26 سال 300 میلیون دارایی (بدون خانه و ماشین ) دارد می تواند به خواستگاری دختری (با 200 میلیون دارایی) برود که خانواده اش برای مثال 5 میلیارد دارایی دارد و خانواده ی پسر هم 5 میلیارد. و با موقعیت اجتماعی یکسان برود .)

و یا خود بنده می توانم به خواستگاری دختری که خودش یک دهم بنده هم دارایی نداشته (خیلی پایین تر از سطح خودم.) باشد ولی خانواده اش 5 برابر بنده دارایی داشته باشد بروم.

برایم مهم است تا جای امکان در خواستگاری از طرف مقابل رد نشوم و خودم تصمیم گیرنده باشم.

سپاس

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)