سلام
دوستان به نظر شما مقصود و منظور دین شریف اسلام از مهریه چیه؟ آیا روال فعلی در بحث مهریه رو به صلاح جامعه میدونید؟ آیا مهریه سنگین لزوما باعث خوشبختی دختر میشه؟
تا جایی که بنده اطلاع دارم در جوامع غربی روال به این صورته که با طلاق دارایی ها بصورت نصف بین طرفین تقسیم میشه. دقت فرمودید: تقسیم از جانب هر دو طرف.
آخه یعنی چه که بعضی از خانواده های دختردار میگن اگه دختر ما رو طلاق دادی باید یه چیزی داشته باشه بخوره تا از گشنگی نمیره؟ مگه اینجا آفریقاست؟ آیا خانم با طلاق گرفتن  فلج میشه؟ خوب بره کار کنه. یعنی وقتی تمام ارتباطات و لذت هایی که یه مرد از زنش میبره با طلاق قطع میشه تازه باید تا آخر عمر خانوم رو تامین کنه؟ خداییش این با عقل جور در میاد؟
به نظر من منظور اسلام از مهریه در جامعه ما ابدا درست برداشت نشده. مهریه صرفا یک هدیه از طرف مرد به همسرشه. شما وقتی می خواهید از کسی هدیه بگیرید سر قیمت با او دعوا میکنید؟ این مسخرس. تو ازدواجم همین طوره.
خواهش میکنم نیایید بگید ما زن ها برده نیستیم و برو با مهریه کمتر ازدواج کن این حرفا. من اصل مهریه معقول رو قبول دارم.
نظرتون چیه؟

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)