سلام

بازخوردهای که در قلب عاطفی مرد کجاست؟ ( 1 ) به دست اومد جالب و تامیل برانگیز بود . قصد ندارم از کسانی که موافق بودند تشکر کنم یا از کسانی که مخالف بودند انتقاد کنم . شما حق دارید بپذیرید یا نپذیرید ، این به خودتون مربوطه .

زن و مرد مثل هم آفریده نشدند . برخی خصوصیات زنان و مردان ممکنه برای همدیگه قابل درک و باور نباشه . برخی خانم ها و آقایون ممکنه باورشون نشه که مردان چنین خصوصیتی دارند .

این ویژگی قابل انتقاد نیست . اگه تونستید از خدا ایراد بگیرید که چرا ما دو چشم داریم ، اون وقت می تونید از این ویژگی مردان که خدا در وجودشون قرار داده انتقاد کنید . مردان در انتخاب این ویژگی دخالتی نداشتند که به خاطرش لایق بد و بیراه شنیدن باشند .

هر مردی که بخواد بر خلاف طبیعتش رفتار کنه یا افسرده میشه یا این که دیر یا زود به نقطه ی جوش میرسه . خانمی که دوست نداره شوهرش بر طبق طبیعتی که داره رفتار کنه دو حالت براش پیش میاد . یا شوهرش سرد و افسرده میشه و یه زندگی کارمندی با اون خواهد داشت یا این که تحمل نمی کنه و زندگی زناشویی رو به گند میکشه .

چه بخواید چه نخواید رسیدگی به نیاز مردان در اولویت بالایی داره . تنها چیزی هستش که می تونه فشار زندگی رو روی اون کاهش بده .

چرا به پسران مجرد و آماده ی ازدواج که توان و امکانات ازدواج کردن ندارن توصیه می کنیم که خودشون رو از گناه دور نگه دارند تا کمتر اذیت بشن ؟ آیا می تونیم همین توصیه رو به مردان متاهل بکنیم ؟

خانم های محترم ،

در رسیدگی به نیاز شوهر به حد تعادلی که در دین هم توصیه شده توجه کنید ، سعی کنید کمتر نباشه ، بیش از حد هم نباشه که در این صورت بهتره با پزشک مشورت کنید .

چرا فکر می کنید اگه مردی به خاطر نیازی که داره به زنش نزدیک شد کار بدی کرده ؟! مگه رفع نیاز در قالب ازدواج این قدر بده که اگه مردی چنین کاری کرد از مسیر انبیاء و ائمه دور شده و میشه نررررر ؟! یه حدیثی از امام صادق علیه السلام می خوام نقل کنم که دوستان مخالف شاخ در نیارن شانس آوردن !!!

امام صادق علیه السلام فرمودند : برای مردم در دنیا و آخرت ، هیچ لذتی بالاتر از همبستری با زنان نیست ، بعد فرمودند : اهل بهشت به چیزی بیشتر از نکاح ، چه از طعام و شراب ، لذت نمی برند . ( کافی ج 5 ص 320 )

تصمیم با شماست . ولی اگه شوهر با محبت می خواید به نیازش توجه کنید . اگه می خواید عاشقانه شما رو دوست داشته باشه ، به قول دین ، در خلوت خودتون خجالتی بودن رو کنار بذارید.

پس اون مردانی که همسرشون سال هاست مریضه و بی چشم داشت نسبت به نیازی که دارند ، دارن ازش مراقبت می کنن چی ؟ قضیه ی اون چیه ؟

چند نفر از چنین مردانی در اطرافتون سراغ دارید ؟ آیا این استثنائات اصل موضوع رو رد می کنه ؟ 

به این نکته هم توجه کنید که چنین مردانی توقع رفع نیاز از همسرشون ندارن !!! پس با قضیه کنار میان . ولی خانمی که مشکلی نداره ولی از رفع نیاز شوهر به بهانه های مختلف فرار می کنه ، آیا می تونه انتظار داشته باشه که همسرش اونو عاشقانه دوست داشته باشه ؟

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)