مهر حضرت فاطمه سلام الله به پول امروز ( سال 1388 ) حدود 600 هزار تومان هستش . این مهر به مهرالسُنه معروف شد . همه ی ائمه مهر خانم هاشون مهرالسنه بود . اگه وضع مالی اونا خوب بود . یه پولی روی مهرالسنه میذاشتن و به عنوان هدیه یه همسرشون میدادند . مثلا امام جواد علیه اسلام ، مهر خانمشون مهرالسنه بود ولی موقع عقد 100 هزار درهم به خانم شون هدیه دادند . داشتند دادند . ولی مهرشون مهرالسنه .
من با مهرالسنه خیلی موافقم . اینم بگم که اگه خودم یه مدلی زندگی نکنم ، به هیچ کس اون رو توصیه نمی کنم . من زمانی که می خواستم ازدواج کنم . پدر خانمم فوت کرده بود . عموهای خانمم بودند . عموها هم می خواستند حسابی هوای برادر زاده رو داشته باشن ، یه عددهای چند هزار سکه و ... ! من گفتم خب برید بالا ! ارزش خانم بیشتر از این سکه هاست ! اونا هم ذوق کردند چند تا دیگه هم روش گذاشتند . گفتن امضاء کن نزنی زیرش ! گفتم بیا ! قبلا با خانمم حرف زده بودم !!! گفتم ببین من مهر السنه می خوام . هیچی دیگه نمی خوام . من دوست داری مثل حضرت علی زندگی کنم . خانمم گفت منم قبول دارم .
روزی که حاج آقا اومد خطبه رو بخونه گفتم تو گوشش حاج آقا ، بگید مهرالسنه ! گفت عروس خانم ؛ ... رسید به مهر السنه دیدم رنگ عموها پرید ! گفت عروس خانم وکیلم ؟ خانمم گفت بله !
و هر چیزی هم که تو زندگی کسب کردیم تا امروز ، و هر چیزی که من کسب کنم تا آخر عمرم ، همه رو به نام خانمم بزنم . من معتقدم خانمم این قدر ارزش داره که همه زندگیم مال اونه .


تایپ شده از روی سخنرای دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)