سلام

دلیل اصلاح‌گری محبت رو میشه در دو مورد جستجو کرد :

۱-محبت باعث ایجاد لطافت در دل همسر میشه که ایشون برای پذیرش حق و یا گذشت آماده می‌کنه. یکی از دلایل بالا گرفتن اختلافات ایه که دو طرف نسب به هم لطیف نیستن، مهربان نیستن و دوست ندارن از هم کم بیارن. حتی وقتی اشتباه می‌کنند چون طرف مقابلشون رقیب خودشون می‌دونند، نمی‌خوان ازش کم بیارن.
 اما محبت باعث میشه زن و شوهر رفیق هم باشند. وقتی رفیق هم شدن اون لطافت رفیقانه بینشون ایجاد شد. دیگه براشون مهم نیست که اشتباهی که مرتکب شدن بهش اعتراف کنه و یا قبول کنه. این خاصیت محبت که باعث این لطافت از درون نسبت به کسی که محبش هستیم ایجاد میکنه. نسبت به کسی که بهمون محبت می‌کنه، ایجاد میشه.

۲-محبت احساس الفت و نزدیکی افزایش میده و این باعث میشه روحیه گذشت زیاد بشه. اینجوری از یکطرف کسی که اشتباه کرده، بابت این که رابطه محبت آمیزه، اشتباهشو می‌پذیره به خاطر اون لطافت و اون کسی  هم که در حق او اشتباه شده روحیه گذشت پیدا می‌کنه. چون گذشت کردن از یک رفیق و کسی که دوستمون داره خیلی راحت تر از رقیب است

نباید این نکته‌ رو هم فراموش کرد که برای ابراز محبت نباید منتظر طرف مقابلمون باشیم. آقا منتظر خانم است و خانم منتظر آقا

بادیه نشینی از قبیله بنی تمیم خدمت پیامبر (ص) آمد و از ایشان خواست که او را وصیت کنند. بخشی از وصیت پیامبر این است... مردم را دوست بدار تا تو را دوست بدارند. (تو شروع بکن و منتظر مردم نباش)

شیوه‌های ابراز محبت هم ۳ نوع است

۱- محبت کلامی ۲- محبت رفتاری ۳- محبت کتبی

۱-محبت زبانی:یکی از کم خرج‌ترین و موثرترین نوع ابراز محبت است. و اصلا محدود به دوران عقد نمیشه .و سن و جنس هم نمیشناسه

یامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود :

 این سخن مرد که به همسرش می گوید : واقعا ترا دوست دارم ، هرگز از قلبش خارج نخواهد شد.شافى جلد 2 ص 138

البته بعضیا فکر می‌کنند وقتی الفاظ محبت آمیز وقتی تکراری میشه اون تاثیر خودشو از دست میده. اما نگران نباشید هر چقدر هم تکرار بشن باز هم تاثیر خودشون دارن. البته کلمات محبت آمیز هم کم هستن و محدود اما اگر به همسرتون چندین سال بگید دوست دارم ، بهتون نمی‌گن که چقدر میگی دوست دارم، لطفا یه چیز جدید بگو؟ بلکه اگر شما نگید چند وقت، ایشون فکر می‌کنه مشکلی به وجود آمده.

البته خلاقیت فراموش نکنید. لطفا خلاقیت فراموش نکنید اما اگر خلاقیت هم نداشتید باز هم اشکالی نداره. چون ما هر روز آب می‌خوریم ولی هنوز که هنوزه بهش نیاز داریم چون نیاز اساسی زندگیست و محبت هم نیاز اساسی زندگیست

خانم‌ها همیشه گلایه دارن که همسرشون بهشون ابراز محبت نمی‌کنه ؛

اول باید بگیم که همیشه همسرتون به همراه اخلاق‌ها و صفات نیکش ببینیدش. چون عموما این نوع از مردان به خانوادشون کمک زیادی می‌کنند اما محبت به اون شکلی که همسرشون ازشون انتظار  داره، نداره. راه‌حل و دلایل رفتار این افراد:

1 - دلیل اینکار بعضی از آقا اینه که ابراز محبت بلد نیستن. درخانواده‌ای بزرگ شدن که به هم اینچنین محبت نمی‌کردن. بهشون هم بگید بگو دوست دارم. می‌تونند بگن اما به ‍در و مادرشون نمی‌تونند بگن. به بچه‌شون نمی‌تونند بگن.
چون بلد نیستن

۲- چون بلد نیستن محبت کنند برای همین مستقیم و بدون کنایه حرف می‌زنند. مثلا خانم بابت وضعیت اقتصادی به شوهرشون می‌گویند که نیازی نیست برای روز زن کادو بخری چون می‌دوننم وضعیت اقتصادیت مشکل داره. این آقا هم کاملا باور می‌کنه و هیچی نمیگیره و خانم شاکی میشه که من گفتم نگیر اما یک شاخه گل که هزینه‌ای آنچنان نداره که. و این برداشت آقا می‌کنه که خانم صداقت نداره و داره بازی درمیاره.
‍س این افراد بشناسید و باهاش درست رفتار کنید و اگر نیاز به موردی دارید به صورت مستقیم اعلام کنید

۳- مقابل به مثل همسر میشه آتیشی روی این آتش. نباید خانم‌ها محبتشون کم کنند چون خانواده و بچه‌ها مخصوصا نیازمند محبت هستند و این کم کردن محبت زندگی بیشتر بد می‌کنه تا محبت یک طرفه و چون حتی افرادی که محبت هم نمی‌کنند نایزمند محبت هستند ممکن سرد بشن در صورت محبت نکردن خانم.(شاید)

۴-چون افراد نیازمند محبت کردن و محبت دیدن هستن.، باید محبت کنه خانم. چون خانم‌هایی که محبت نمی‌کنند باعث ایجاد خلع در وجود خودشون می‌شن و این نیازی که هر انسان داره و باید محبت کنه، برآورده نمیشه.

۵-باید به این گونه افراد گاهی اوگات آموزش داد که چگونه محبت کنند به فرزندان. اما محبت به فرزندان با محبت به همسر متفات است اما اگر محبت کردن به فرزندان بیاموزه کم کم محبت کردن به همسر هم یاد میگیره

آقایون هم باید توجه کنند که محبت کردن اصلا زمانی و حوصله‌ای و هزینه‌ای نمی‌بره و اصلا دلیل نمیشه برای اینکه بگیم چون وقتشو ندارم چون حوصلشو ندارم، محبت نمی‌کنم.

اصلا هم ربطی به فشار و خستگی نداره. میشه با یک کلمه هم تمومش کرد. میشه راحت گفت:«من شمارو خیلی دوست دارم هااا اما خسته‌ام، می‌خوام بخوابم»

" آقا ابراهیم "

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
محبت بین زن و شوهر (۵۱ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)