هر کدوم از ما شرایط و خواسته هایی داریم . دختر میگه که ، من می خوام حتما ادامه تحصیل بدم . یکی از شرط هام اینه که بذارید من بعد از ازدواج درسم رو بخونم . بعدش می خوام حتما حتما شاغل بشم .
پسر میگه که من یه زن خونه دار می خوام . می خوام خانمم تو خونه باشه و به خونه برسه ، وقتی میام خونه ، غذا آماده باشه و ... .
وقتی ما شرایطمون رو برای همدیگه مطرح می کنیم ،‌ ورق بر میگرده ، می بینم که شرایط من با شرایط اون سازگار نیست . ممکنه من شرطم رو بگم ولی ببینم طرف اینقدر خوبه که کوتاه بیام . من بگم که می خوام ادامه تحصیل بدم ، اون میگه که زن خانه دار می خوام . من می بینم که همه چیز این آدم ایده آله . بعدش میگم که میگذرم از ادامه تحصیل . به شرطی که ازدواج برای من مهمتر از ادامه تحصیل باشه . ولی اگه تحصیل مهمتر باشه ، بهترین پسر دنیا مخالف تحصیل شما باشه بهش جواب منفی میدید .
بعضی ها میگم من شرطش رو قبول می کنم بعدا میزنم زیرش ! ما با هم ازدواج بکنیم بعدا راضیش می کنم ! این یعنی دیوار زندگی رو از اول کج بسازی !


تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) مسائل خواستگاری (برای پسران) (۷۰ مطلب مشابه) راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه)