سلام

طاعات و عبادات همگی قبول حق ان شاءا...

درد و دلم تکرار مکرراته موضوعی که تو همین وبلاگ بارها راجع بهش صحبت شده!! بیکاری جوونا!! باورتون میشه چهار تا خواهر برادریم و هر چهار تا بیکار!! 2 تا دانشجوی دکترا، یه فوق لیسانس و یه لیسانس!!

همه دولتی خوندیم ولی من و برادرم که هر دو دکترا هستیم دانشگاههایی که خیلی تاپه همونایی که خیلی جوونا آرزوشو دارن و البته ما هم یه روزی آرزوشو داشتیم .

ولی حالا که بهش رسیدیم احساس پشیمونی میکنم از این همه درس خوندن و در کنارش این همه سختی کشیدن!! فکر میکردم من و خواهر برادرام مایه افتخار میشیم اصلا فکرشو نمیکردم که اطرافیان از موقعیتی که داریم سوءاستفاده کنند و مدام بیکاری ما ورد زبونشون بشه که این همه درس خوندید که بیکار باشید هم سن و سالاتون رو ببینید فلانی با یه دیپلم اینقدر پول در آورده که میتونه خرج ده تا خانواده رو بده اون یکی اینطوری و....!!

هر جا برا کار میریم به در بسته میخوریم اسم دانشگاه رو که میشنون کلی عزت و احترام داری ولی اگه بخوان استخدامت کنن باید پول و پارتی داشته باشی!! بخدا که ما بی عرضه نیستیم و از نظر سواد هم فقط اسم مهندس رو به یدک نمیکشیم از نظر سطح دانش و اطلاعات همه قبولمون دارن ولی نمیدونم چه حکمتیه که بیکار موندیم!! اگر در عدالت خدا شک داشتم خیلی وقت پیش ناامید شده بودم!!

دلم خیلی برا پدر مادرم میسوزه!! این همه مارو بزرگ کردن برامون زحمت کشیدن از آسایش خودشون برا رفاه ما زدن و حالا که نوبت ماست که زحماتشون رو جبران کنیم و خوشحالشون کنیم با بیکاریمون قوز بالای قوز شدیم .

بخدا که غم و غصه بیکاری ما داره پیرشون میکنه و من نمیگذرم از کسایی که با بی تدبیری و بی وجدانی باعث و بانی بیکاری جوونا شدن و خیلی دلها رو رنجور کردن!!!!!!!

خدا رو شکر من خانواده خیلی خوبی دارم و پدر و مادری که باعث افتخارمونه و همیشه خدا رو شکر کردیم بابت این دو موجود عزیز و دوست داشتنی!! از نظر مالی هم دستمون به دهنمون میرسه خدا رو شکر و تحت فشار نیستیم!! چیزی که منو خیلی ناراحت کرده و باعث شد که درد و دل کنم نیش و کنایه های اطرافیانه .

باورتون میشه این روزا حتی از کسایی که تحصیلات دانشگاهی ندارن متلک میشنویم انگار که جنایت کردیم بیکار موندیم!! هنوزم نفهمیدم چرا بعضی از آدما اینقدر بد ذاتن و چه نفعی میبرن از اینکه خون به دل هم نوعاشون میکنن.

دوستان ببخشید فکر کنم خیلی پراکنده گویی کردم!! میدونم که خیلیها این مشکلو دارن و تو خیلی خانواده ها حداقل یه جوون بیکار پیدا میشه و تو یه خانواده ای هم مثل خانواده ما شرایط حادتره و هر 4  نفر بیکاریم ولی هنوز ناامید نشدیم شاید گاهی اوقات به خدا غر بزنیم ولی اون امیده همیشه هست که اگه نبود خیلی وقت پیش دچار افسردگی و بیماریهای روحی شده بودیم !!

سوالی ندارم و حرفایی که زدم درد دل بود که یه کم سبک بشم شما هم اگه دوست داشتید میتونید درد و دل کنید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)