قبل از هر چیز میخوام از همه دوستان عزیزم عذرخواهی کنم که صحبتم باز درباره صیغه و چند همسریه . میدونم که تقریبا همه از این بحث خسته شدن اما یک مسئله مهمی رو که فکر میکنم خیلی مهمه و در فرمایشات اقای امیر جا افتاده رو ضروری دیدم که بیان کنم...

امیر اقا ظاهرا شما به امر صیغه و ازدواج مجدد علاقه زیادی دارین و در بیشتر کامنت هاتون مشخص شده که قصد در ترویج این کار داری و به گفته خودتون میخواید قبح این موضوع رو حتی میان اقوام خودتون از بین ببرید !

باید اینجا به شما و برخی دوستان که قصد ترویج این کارو دارن یک مسئله رو عرض کنم چون هرگز ندیدم شما بهش اشاره کنید..

فکر میکنید چرا صیغه و یا ازدواج مجدد ثواب داره و مستحبه !!!؟؟؟؟

یکی از دلایلش اینه که این کار اقایون رو بسیار دچار مشقت  و سختی میکنه ! چه از لحاظ مادی و چه معنوی و روحی  و چه جسمی و جنسی !

چرا ... چون اقایی که چند همسر داره باید از همه لحاظ چه مادی و چه معنوی و چه اخلاقی و عقلی و جسمی و ... تمرکزش رو به جای یک خانواده به چند خانواده ( طبیعتا همسران و فرزندان انها ) بده که خیلی کار سختیه ....خوب این یعنی چی ؟

یعنی اقا به طور هم زمان باید به فکر خرج و مخارج چند خانواده باشه ... به فکر بر طرف کردن نیاز های عاطفی و احساسی همزمان چند خانواده باشه ( یعنی به چند همسر و فرزندانشون به یک میزان محبت کنه! )... به فکر بر طرف کردن نیاز های جنسی چند همسرش باشه ( که اگه به خاطر بی توجهیه این اقا همسری نیازهاش برطرف نشه و به گناه بیفته قطعا این اقا هم باید به  خدا جواب گو باشه ) ........

با توجه به اینکه قطعا انسانها روحیات یکسانی ندارند این چند زن و بچه هم اخلاق های خاص خودشونو دارن که این اقا باید توجه داشته باشه که چطور با هر کدوم رفتار کنه که مشکلی در زندگیش پیش نیاد........

در ضمن مشکلات دیگه زندگی  در کنار همه اینها هست که دیگه واقعا وقت نوشتنش رو ندارم و قطعا خودتون میدونید ....

اینم بگم این شرایط قطعا برای اقایون مسلمان مهمتر هم باید باشه .چون میخوان به احکام خدا مو به مو عمل کنند !... والا میشه با یکی از این همسرها خوش بود و بقیه رو کم توجهی کرد ( قطعا این راحت تره!!! )

خوب من سوالم از شما ( امیر اقا و مدافعان سر سخت چند همسری ) اینه که .... به نظرتون چند درصد از اقایون ما توانایی یک چنین سختی ها و مسئولیت سنگینی رو دارن ؟

من به شما میگم .... درصد خیلی  خیلی کمی از اقایون !!!!! از کجا میدونم ؟؟؟؟ کافیه یه نگاه به دورو برتون بندازین !

بیشتر اقایون ما با این وضع جامعه نه توانایی مالیش رو دارن نه روحی و نه جنسیش رو ، تا حدی که گاهی نمیتونن از پس تنها یک همسر خود بر بیان!

شمایی که میخواید این کارو ترویج کنید به این فکر کردین که وقتی اقایی این همه صحبتهای قشنگ شما رو مبنی بر ثواب و مستحبو حق مرد و .... میشنوه و دهنش اب میفته و پیش خودش میگه عه پس چرا من این کارو نکنم بدون در نظر گرفتن تمام شرایط بالا....... ممکنه چه اتفاقی بیفته !؟؟؟.

متلاشی شدن چند خانواده .... چرا چون ایشون نه قدرت مادی و  روحی و روانی و عقلانی و اخلاقی کافی و نه جسمی و جنسی درستی نداشته و دست به این کار زده و نتونسته از پس این همه مسئولیت سنگین بر بیاد..

پس نتیجه میگیرم این ازدوج مجدد برای اکثر اقایون نه تنها ثواب نداره بلکه منجر به گناهشون هم میشه .پس خیلم تلاش برای رواجش نمیتونه کاره درستی باشه .

یاد بگیریم قبل از ترویج هر کاری بیایم اول شرایط ، مشکلات ، وظایف و ... او کار رو توضیح بدیم و صرفا یک حمایت و ترویج کور کورانه نسبت به یک عمل انجام ندیم....

اینم بگم بنده کاملا احکام دین رو قبول دارم و به نظرم هیچ وقت خداوند امری رو بی جهت در اسلام قرار نداده  اما به شرطها و شروطها ........ ببخشید که طولانی شد ولی لازم دیدم عرض کنم.

دوستان نظرات خودتونو بگید لطفا..... با تشکر محدثه.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)