سلام  وقت همگی  بخیر 

سوالی که دارم اینه به نظرتون با این وضع ارشد بخونیم یا نه، دخترم و امسال سال آخره کارشناسی م  تو دانشگاه سراسری شهر خودمون یعنی خرداد ماه کارشناسی تموم میشه، رشته م مهندسی مواد و متالورژی، ولی کلاً بین دو راهی موندم که ارشد بخونم یا نه، چون یه سری هام هستن ارشد خوندن ولی بیکارن  می خواستم، تجربیات شما و نظر شخصی شما رو بدونم و اینکه به نظرتون اگه قرار باشه ارشد بخونم به نظر شما همین شهر خودمون بخونم خوبه یا برم مثلاً شهرهایی مثل تهران و تبریز. 

یه سری‌ها میگن ارشد و هم همین شهر خودت بخون چون اساتید شون تو رو می شناسن و ... ،  بمون همین دانشگاه خودتون مقاله و ... کار کن،  نتیجه ش برات  بهتر میشه تا بخوای بری دانشگاه شهر دیگه تا بخوای شناخته  شی و ... زمان می بره. 

راستش خودم قبلاً شور و ذوق  تهران و ... رفتن داشتم  می‌گفتم همه ش شهر خودم درس خوندم، یه کمی م برم  شهر دیگه رو تجربه کنم الآن با وجود کرونا و مجازی شدن کلاس‌ها هیچ انگیزه‌ای ندارم  برای شهر دیگه. 

کلاً دو راهی سختی موندم یه کم از نظرات یا تجربه هاتون بگید تا یه کم تصمیم گیر‌ی آسون تر شه برام، ولی سوال اصلی م اینه که ارشد بخونیم یا نه؟

سوال بعدیم اینه اگه بخونم ادامه ش شهر خودم و همون جا که کارشناسی خوندم باشه یا شهر دیگه 

ممنون از همگی 


پیشنهاد:

سوال در مورد قانون تحصیل در مقطع ارشد با معدل الف کارشناسی

ارشد بخونم یا برم سربازی؟، می ترسم بیکار بمونم

کاش مدرک ارشدم رو نداشتم که تو سرم بزنن

بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشم یا ارشد حقوق بخونم؟

ادامه تحصیل دادن و گرفتن ارشد با اوضاع فعلی خوبه ؟

میشه در کنار کار، ارشد رو هم خوند؟

نمی دونم برم سربازی یا بشینم واسه ارشد بخونم

ارشد آزاد قبول شدم نمیدونم برم ثبت نام کنم یا نه!

هر چی راجع به ارشد میدونین لطفا بنویسید

ترم دوم ارشد کامپیوترم، برای پیدا کردن کار امیدوار باشم

در دوره ارشد چطور باید درس خوند ؟

برای رسیدن به درآمد، شاگردی کنم و یه حرفه یاد بگیریم یا برم ارشد بخونم ؟

ارشد کدام رشته ها بازار کار و آینده شغلی بهتری داره



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کنکور ارشد (۱۷ مطلب مشابه)