سلام

راستش میخوام به عنوان یه خانم، یکی از کابرهای معروف اینجا که دیگه گاو پیشونی سفیده (دختر2. توی هر پستی نظر نمیدم ولی سوالی داشته باشم مطرح میکنم بعضی وقت ها هم اون قدیم ها نظر میدادم دو سه سال پیش با همین اسم) از کاربرهای محترم اینجا بپرسم چه چیزی انقدر باعث بدبینی شدید و بیمارگونه برخی افراد در جامعه امروزی شده؟

خداییش توی همین وبلاگ من دیروز یه پست گذاشتم درباره حساسیت شدید پوستی به پدهای بهداشتی و چند وقت قبلم خانمی پستی درباره لباس های زیر مرغوب و نامرغوب (یه همچین چیزی) گذاشته بود. 

بعد دوستان اکثرشون اومدن توهین آمیز صحبت کردن. همین صبح پا شدم صبحونه بخورم گفتم سری بزنم به پست دیشبم دیدم چند نفر من رو متهم کردن که گویا آقا باشم. همه شون هم می نویسن حس میکنیم (یعنی خودشون اظهار می کنن که این حس بهشون دست داده که مثلا سوال کننده خانم نیست) بعد شروع میکنن از اولین نظر که بیاد همچین برداشت بیمارگونه ای بکنه میره تا آخر، دیگران هم (نه همه) الگو میگیرن و همون نظر نفر اول رو که برداشت بدبینانه و بیمارگونه ای داشته رو تکرار میکنن و روشون تأثیر میذاره و همین باعث میشه موضوع پست رو به بیراهه بکشونن و من سوال کننده جواب نگیرم

یا اگر هم جواب بگیرم کلی هم لابلاش توهین و تحقیر و بدبینی و ... یعنی عملا باعث میشن بیای براشون هویت خودت رو افشا بکنی و قسم قرآن بخوری که اینجوری نیست که اون ها فکر میکنن.

آقای نجفی این مطلب رو اگه نوشتم به خاطر شخص خودم نیست. من مجموعه ای از چنین رفتارهایی در خانواده برتر رو عرض می کنم که واقعا سرشار از یه حس بدبینانه هستن که گویا به خیلیا تزریق شده. واقعا سوال های خیلی ها رو باور نمی کنن و موضوع پست رو به انحراف می کشونن. خوب اگر شما تایید کردید حتما درایت شما اینطور تشخیص داده. حالا از اونم که بگذریم اجازه بدید یه چند تا نمونه دیگه خدمت کاربرای محترم عرض کنم که خوب قضیه براشون روشن بشه.

مثلا توی پست چجوری میشه آرایش مخفی انجام داد هم چند نفری بدون توجه به موضوع اصلی نویسنده پست، اومدن نوشتن چرا میخوای با آرایش دیگران رو گول بزنی. حتما هدفت گول زدن خواستگاره. در صورتی که سوال کننده واقعا هدفش این بوده؟

این همه وقت گذاشته که این جواب رو تحویلش بدن؟، بنده خدا سوالش یه چیز دیگه ایه. 

یا مثلا یه پست دیگه که یه خانم معلمی که سنش بالا بوده نوشته بوده. خودم چند وقت پیش دیدمش. برای برادرش میخواسته بین دو تا دختر، زن انتخاب کنه. مشخصات هر دو رو گفته و نظر خواسته. از بالا تا پایین اومدن نوشتن که تو حتما خودت یکی از اون دخترهایی میخوای ببینی پسندیده میشی یا نه، حسودی نکن، هر کدوم رو بخواد می پسنده، آخر پست طرف رو دلخور کرده بودن نوشته بود این نسل چرا اینجوری هستید من معلم شما و خواهر و برادرهای شما هستم.

آقای نجفی

عرض من خودم نیستم. عرض من این نیست که چرا نظرشون این بوده. بله من نویسنده پست می تونم اصلا نخونده رد بشم و نظرات منفی و پر از بدبینی اونها رو که معلوم نیست از کجا ناشی شده نخونم ولی اون وقتی که گذاشتم و اینها با حرف شون با بدبینی شون پست من نوعی رو به انحراف می کشونن چه گناهی کردم؟

چرا باید بهم توهین بشه که مرد هستی یا دنبال گول زدن دیگران هستی یا دنبال ارضا کردن خودت هستی با این پستت و سوالت چرنده یا اینکه برو از قوم و خویشت بپرس، تو حتما پسری یا اینکه تو یه آدم غیر عادی هستی که فلان سوال رو کردی یا نرمال نیستی. 

چرا به اصل سوال ها جواب نمی دید، چرا این حس بدبینی رو دارید. واقعا این حس بدبینی که توی این وبلاگ هم خودش رو به وفور نشون میده مال چیه؟، از کجا ناشی میشه؟، از حرف یکی دیگه شون خیلی دلم شکست یه کاربر اومده از روی نظرات دیگران و تحت تأثیر اونا نوشته اگه سوالت سر کاری نیست این راه رو بهت پیشنهاد میدم. واقعا دلم شکست. دل نشکنید. بدبین نباشید به ضرر خودتون تموم میشه این حس بدبینی و تبدیل به بیماری میشه و توی جون و وجود خودتون می مونه. 

منم می تونم فکر کنم خیلی پست ها سر کاری هستن  ممکنه جواب یه سری چیزها رو اونقدر ساده و پیش پا افتاده ببینم که مسخرم بیاد کسی بپرسه ولی برای نویسنده شون ارزش قائلم و سعی می کنم کسی رو نرنجونم. 

اگر کمکی از دستم بربیاد بهش میکنم اگر نیاد یا حوصله ام نشه چیزی نمی نویسم. درسته که اینجا فضای مجازیه ولی ما حق نداریم سوال کسی رو جواب نگرفته رد کنیم و پستش رو منحرف کنیم از بحث.

طوری شده که از مطرح کردن سوال در خانواده برتر می ترسم. این بدبینی که باعث نسبت دادن چیزهای مختلف و بی ربط به سوال کننده های پست ها میشه دلیلش چیه و از کجا ناشی میشه؟ چرا من سوالی بنویسم ولی یا جوابی که باید رو نگیرم و یا اونقدر با روحیه ام بازی بشه که دیگه از مطرح کردن سوال در یک فضایی که متعلق به همه هست  به من هم هست بترسم.

دوستان محترم، عزیزان

تو رو خدا نسبت به سوالهای دیگران احساس مسؤولیت کنید. اگر اینجا تأیید شده از طرف مدیر، چرا دیگه باید شماها نفر به نفر توهین کنید و نسبت بی ربط به صاحب سوال بدید؟، چرا پست ها رو به انحراف بکشونید؟، خدا رو خوش میاد؟، همین صبح جواب یکی شون رو محترمانه نوشتم ولی باز دو ساعت بعد می بینم یکی دیگه نوشته این پست کار یه پسره. 

یعنی واقعا میخواید هوش تون رو به رخ بکشید؟، فکر می کنید اگه همچین حدسی زدید هوش تون رو نشون دادید؟، نه به خدا. اتفاقا دقیقا حس بدبینی خودتون رو نشون دادید. بابت نسبت دادن چیزی که واقعا کسی نیست و شما نمی شناسیدش باور کنید دسته گلی گردن تون نمی اندازن. فقط کم هوشی خودتون رو نشون می دید و باعث می شید یه بنده خدایی که وقتی گذاشته رو نذارید به جوابش برسه یا اینکه با روح و روانش بازی کنید و ناراحتش کنید.


مرتبط:

نظرات منتقدان ناشناس تایید نشه!

کسانی که در بخش نظرات درگیر میشن، وقتش نشده تغییر کنن ؟

نقد عقاید در خانواده برتر

آتش بس در جنگ بین دختران و پسران خانواده برتری

یک توصیه به مشارکت کنندگان در بخش نظرات پست ها

نشانه های بی فایده بودن بحث

در مقابل کاربرانی که جو رو متشنج می کنند ایستادگی کنیم

انتقاد از بعضی مشارکت کنندگان در بخش نظرات پست ها

انتقاد از کاربران خانواده برتر

روش تاثیر گذاری واقعی روی طرف مقابل

برخورد با اندک کسانی که آرامش وبلاگ رو به هم میزنند

پیشنهادی بهتر شدن محتوای نظرات شما در خانواده برتر

درخواست کمک برای مدیریت نظرات توهین آمیز

لزومی نداره اگه راه حلی نداریم انرژی منفی روانه زندگی کسی بکنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)