سلام

بنده قبلا موافق تظاهرات بودم، خیلی تمایل داشتم کشور شلوغ بشه و به آتش کشیده بشه! احساس میکردم این طوری میتونم حقم رو بگیرم، ولی با خودم گفتم قطعا راه بهتری هست و میشه به طرز متشخصانه تری وارد عمل شد، اکنون من با تظاهرات آتش زا مخالفم، به چند دلیل؛

اولا هیچ حکومتی نمیاد دو دستی نظامش رو تقدیم حکومت دیگر کنه، نه که علاقه به قدرت داشته باشند؛ کلاً این کار منطقی نیست. 

دوم، هیچ تضمینی هم وجود نداره در حکومت بعدی به منتهای موفقیت و سعادت برسیم.

خوب، نه میتونیم سکوت کنیم و نه قرار است مکانی رو به آتش بکشیم، ببینید؛ 

در هر شهر، ما دفتر امام جمعه داریم، دفتر نماینده مجلس داریم، شورای شهر داریم. اما متاسفانه بیشتر از ۹۰ درصد ما ایرانی ها اصلا یک نامه مختصر و اعتراض آمیز هم به این دفاتر نزدیم، باور کنید نامه نوشتن و مراجعه حضوری و حتی تجمع مسالمت آمیز خلاف قانون نیست و جرم محسوب نمیشه.

ما یک نماینده رو انتخاب کردیم، ایشون وظیفه دارد مشکلات شهر رو اطلاع رسانی کنه، اکثر نمایندگان خودشون دنبال مشکلات نمیرن، پس ما باید بهشون مراجعه کنیم.

میگید حرف یک نفر اثر نداره؟

خوب در مسجد امضا جمع کنید، با دو سه تا فرد دیگه حضوری برید، تیم تشکیل بدید و چند بار پیگیری کنید، فقط باید زبان بدن و فن مذاکره رو به خوبی بلد باشید تا اصطلاحا منشی اون فرد بفهمه با افراد حسابی طرفه، و مطمئن هم باشید به نتیجه میرسید.

آقا جان حق گرفتنیه، ولی نه با زور و ضرب تفنگ، کلام شما از هزار شمشیر قوی تره. به خودتون ایمان داشته باشید، به این میگن اصلاح حقوقی.

اما کار جهادی؛

گاهی وقت ها کم کاری از خودمونه، گاهی وقت ها میتونیم با کمتر اسراف کردن باعث سیر شدن یک بی خانمان بشیم، گاهی میتونیم برای رهایی از بیکاری ، یک فن رو یاد بگیریم، میتونیم سمت سیگار و قلیان نریم، میتونیم در راه رضای خدا، یک روز در هفته، خدمتی که بلد هستیم رو با تخفیف مثلا ۳۰ درصدی ارائه بدیم، دقت کنید یک روز در هفته نه بیشتر.

آیا نمیشه به جای اینکه روزی ۶ ساعت در اینترنت باشیم، حداقل ۱ ساعتش رو بر فرض زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

خوب به این هم میگن کار جهادی یا اصلاح فرهنگی

ببینید تا وقتی که فرهنگ خودمون رو توسعه ندیم و به سمت اصلاح حقوقی قدم بر نداریم، همینی هست که تا الان بوده، حالا این دولت بره دولت بعدی بیاد فرقی به حال ما نداره، البته منکر وظایف مسئولین نمیشم؛ ولی خوب نیروی ملت هم قدرتی کمتر از نیروی دولت نداره، دولت و ملت دو بال پرواز یک کشور هستند.

همیشه یادمون باشه:

مورچگان را چو بود اتفاق

شیر ژیان را بدرانند پوست

اینجا منظور از دریدن، دریدن بی قانونی و فساد هست. نه اینکه خودمون باعث بی قانونی دیگری بشیم، یه جورایی مثل همون آتش به اختیار، باز هم میگم این کارهایی که عرض کردم نه جرم و بی قانونی هست، نه ثروت هنگفتی میخواد، نه نشدنیه، من نه طرفدار حکومتم نه مخالف حکومت.

موفق باشید


پیشنهاد:

نظر شما راجع به این توافقنامه ی هسته ای چیه؟

در هوای آلوده چیکار کنیم زنده بمونیم؟!

چرا انقدر گرونی بیداد میکنه؟

چطوری زندگی خوبی داشته باشیم اما تحت سلطه استعمار نباشیم؟

یه ملت چطور می تونه بدون جنگ و خونریزی به مرحله دمکراسی برسه؟

تازه میفهمم وقتی میگن ایران امنیت داره یعنی چی!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل روز جامعه (۶۵ مطلب مشابه)