سلام دوستان وقت تون بخیر

نمیخوام خیلی وقت تون را بگیرم، فقط یک درخواست ازتون دارم؛

میدونم شاید خیلی کلیشه ای باشه اما باور کنید همین کلیشه هر روز داره جون هزارن نفر از پیر و جوون را میگیره و خانواده ها رو داغدار میکنه، متاسفانه هفته گذشته پدر من به خاطر یک حمله قلبی که میشه گفت سکته وسیعی بود مجبور به آنژیو شدن، اون روزی که ایشون انژیو شدن به حدی تعداد بیماران اورژانسی زیاد بود که پزشک از ساعت 10 و نیم صبح تا حدود 9 شب بیمار داشت و به بیمار های خودش که قبلا به واسطه اکو و تست ورزش و ... متوجه گرفتگی عروق شده بودن نمیرسید.

تعداد به اندازه ای بالا بود که برای پدر من که باید به ccu منتقل میشدن نه  توی ccu تخت خالی باقی مونده بود و نه توی بخش ها، برای همین همه بیماران اون شب توی قسمت ریکاوری تا صبح نگه داشته شدن. 

فکر میکنید عامل این همه سکته های قلبی چیه؟

بدون شک استرس هست، ناراحتی هست و در کنار این ها که طبیعتا قابل کنترل نیست توی وضعیت حاضر، سیگار هم هست، اما سیگار قابل کنترله، دست خودمونه چرا باید با دست خودمون، خودمون را گرفتار بیمارستان ها و اتاق های عمل کنیم، تازه اگر شانس داشته باشیم و به اینجا برسیم؟

خدا شاهده پشت در اتاق آنژیو توی محوطه بیرون پسر های خیلی خیلی جوون سیگار میکشیدن، دلم میخواست برم سیگار رو ازشون بگیرم و یه داد سرشون بزنم بگم پدر من به خاطر سیگار الان اینجا خوابیده.

آخه جلوی چشمت کسانی که این اشتباه رو کردن دارن آنژیو میشن، اونوقت پشت در اتاق انژیو سیگار میکشی؟، علاوه بر اون قیلون که هزار برابر شده مصرفش برای جوون ها و بهش به چشم تفریح نگاه میکنن.

ببینید میدونم مشکلات هست، میدونم ناراحتی و گرفتاری هست، میدونم تفریح نیست، اما باور کنید عاقبت این کار چیزی جز مرگ یا یه زندگی با رگ گرفته که هر آن ممکنه باعث سکته بشه نیست.

به فکر خودتون و خانواده تون باشید، من توی چند دقیقه داشتم پدرم رو از دست میدادم، پدر من از 15 سالگی تا 5 سال پیش سیگار میکشید، از وقتی عقلم رسید دیگه اجازه ندادم سیگار بکشه، شما هم به خانواده تون این اجازه را ندید، به خودتون این اجازه را ندید.

اگر دخترید و میخواین ازدواج کنید شرط کنید که همسرتون نباید سیگار بکشه، انقدر به این موضوع سطحی و کلیشه ای نگاه نکنید، باور کنید همین کلیشه روزانه هزار نفر رو توی اتاق عمل میبره، همین الان که اینو مینویسم گریم گرفت از ته قلبم از همه تون خواهش میکنم سیگار و قلیون نکشید و خانواده تون را داغدار نکنید.

حتی اگه جیب تون خالیه وجودتون برای خانواده تون یه دنیا ارزش داره، وجودتون را از خانواده تون دریغ نکنید.


پیشنهاد:

آقا پسرها، تا چه حد معتاد بودن پدر دختر براتون مهمه؟

خواستگارهام به خاطر اعتیاد پدرم منصرف میشن

ازدواج یک نظامی با دختری که پدرش زندان بوده

به خواستگاری دختری که باباش اعتیاد و سوء سابقه داره میرید؟

برادرم معتاده ، من شانس ازدواج دارم ؟

به تعریف بقیه دختر خوبی هستم اما پدرم معتاده

چون پدرم معتاده ، از گزینه های ازدواج پسران حذف میشم ؟

اگه یکی از اعضای خانواده خواستگار معتاد باشه ، ندیده ردش میکنم

دخترانی که پدرشون معتاد هستند چه حسی نسبت به اونا دارن ؟

ازدواج با دختری که سه برادر معتاد داره

برادری دارم یازده ساله معتاده

آیا برای یک خواستگار مذهبی معتاد بودن پدرم مهمه ؟

بابام معتاده و میگه تو جلسه خاستگاری نمیام

در خواستگاری بگم که قبلا اعتیاد داشتم ؟

حاضرید با دختری که برادر بزرگش اعتیاد داره ازدواج کنید ؟

به خاطر اعتیاد پدرم هر جا رفتم خواستگاری، نه شنیدم

پدر شوهر و مادر شوهرم هر دو اعتیاد به مواد مخدر دارن

پدر دختر مورد علاقم اعتیاد داره

مادر پسر مورد علاقم اعتیاد داره


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)