همون طور که می دانید کاربرد گوشی تلفن همراه پس از ورود اسمارت فون ها به دنیای تکنولوژی به طور کامل تغییر کرده و گوشی همراه تنها وظیفه برقراری تماس و ارسال پیام رو عهده دار نمیباشد و همچنین زندگی کاری و شخصی اکثر کاربران به تلفن های همراه هوشمند گره خورده است؛ از طرفی در دنیای پر زرق و برق گوشی های موبایل هوشمند، هر چه بر میزان ظرافت گوشی موبایل افزوده میشود، آسیب پذیری بیشتر شده و به همین دلیل بیشترین تعمیراتی که اکثر کاربران با آن مواجه هستند، مربوط به تعمیر تاچ ال سی دی های شکسته و ترک خورده است.

شاید اولین چیزی که بعد از شکستن یا ترک خوردن صفحه گوشی شما نیاز هست بدانید این هست که نیاز به تعویض کدام قطعه از ال سی دی یا تاچ گوشی دارید؟ و به همین دلیل نیاز هست که از ساختار ال سی دی نمایشگر گوشی های موبایل اطلاعات هر چند جزئی را کسب کنید.

از لحاظ مونتاژ صفحه نمایشگر گوشی از چهار قطعه تشکیل شده است؛ شیشه یا گلس جلویی، تاچ اسکرین گوشی، ال سی دی، صفحه نور پس زمینه و قاب تاچ اسکرین که البته تفاوت تاچ و ال سی دی موضوعی هست که همواره ذهن کاربران رو به خود مشغول کرده به همین دلیل بد نیست بدانید ال سی دی (مخفف عبارت Liquid Crystal Display به معنای صفحه نمایش کریستال مایع) صفحه ساخته شده از کریستال مایع است که رنگ های متفاوتی رو نسبت به AMOLED تولید میکند.

در طرف دیگه صفحه تاچ یا لمسی وجود دارد که سیگنال های لمسی رو دریافت و آن ها رو به واحد پردازشگر مرکزی منتقل می کند. تاچ و ال سیدی با دو نوع تکنولوژی تاچ‌ های مقاومتی (طراحی بر اساس تغییرات مقاومت نقطه فشار) و صفحه لمسی خازنی عرضه شده است؛ به بیان ساده تر تاچ اسکرین، لایه شفاف و بسیار نازکی ست که بین ال سی دی و شیشه یا گلس جلوی گوشی قرار می گیرد و به عملیات کلیک کردن، زوم کردن و انتخاب کردن روی گوشی پاسخ میدهد.

علاوه بر این در توضیح تفاوت تاچ و ال سی دی باید به انواع آن ها هم بپردازیم، تاچ و ال سی دی های موجود در بازار عبارتند از تاچ و ال سی دی اپل ، تاچ ال سی دی سامسونگ ، تاچ و ال سی دی هواوی و ... که از نظر درجه بندی به دو دسته تقسیم میشوند:

- تاچ و ال سی دی درجه 2

این تاچ و ال سی دی ها به نام های کپی، فیک‌ های کپی و فرعی معروف هستند از نظر کیفیت تاچ و کیفیت ال سی دی هم بسیار ضعیف بوده و در بعضی از موارد کمتر از 3 ماه کارایی خود رو از دست میدهد.

- تاچ و ال سی دی درجه 1

این تاچ و ال سی دی ها به نام های اصلی (اورجینال) معروف و شناخته شده هستند که در بازار چندین نوع از همین تاچ و ال سی دی وجود دارد:

1- تاچ و ال سی دی نوع a (این نوع تاچ و ال سی دی 100 درصد اصلی بوده و همانند تاچ و ال سی دی قبلی خود گوشی است)

2- تاچ و ال سی دی نوع  aa (تاچ و ال سی دی از چندین لایه تشکیل شده که گلس همان لایه اولیه است و کاربر آن را با انگشت لمس می کند و اگر این لایه ترک یا شکسته شود و در صورتی که تاچ و ال سی دی سالم باشد لایه دوم قابل تعویض هست)

3- تاچ و ال سی دی نوع aaa (این نوع تاچ و ال سی دی در زمان ساخت در زیر دستگاه شکسته می شود و یا بعد از ساخت تاچ و ال سی دی ای سی ال سی دی جواب نداده و از نظر شرکت سازنده معیوب شناخته میشود)

4- تاچ و ال سی دی نوع aaaa (این نوع تاچ و ال سی دی در زمان ساخت زیر دستگاه، فلت تاچ و ال سی دی پاره یا معیوب شده و از نظر شرکت سازنده غیر قابل استفاده است)

5- تاچ و ال سی دی نوع aaaaa (این نوع تاچ و ال سی دی همانند نوع aaa بوده و تفاوت چندانی ندارد).

اما نکته آخر این که تفاوت قیمت ها در بازار به علت چندین مدل و چندین نوع بودن تاچ و ال سی دی وابسته است.

و در پایان جهت اطلاع شما عزیزان، مجموعه آراز در راستای اهداف و فعالیت های خود از همکاران محترم در زمینه توزیع قطعات موبایل ( ال سی دی و باتری موبایل و برد گوشی و تبلت ... ) جهت ارائه نمایندگی فروش در سراسر کشور دعوت به همکاری مینماید.

مجموعه آراز وارد کننده انواع قطعات موبایل و توزیع کننده عمده قطعات موبایل با کیفیت بالا و فروش بی واسطه میباشد که اکثر تعمیرکاران گوشی موبایل در سراسر کشور نیز با مجموعه آراز در حال همکاری هستند که به درخواست همکاران و توانایی های شرکت آراز کار خود را در زمینه واردات و پخش ابزار و پخش قطعات موبایل و لوازم جانبی تلفن همراه با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت توسعه داده است و در خدمت رسانی با کیفیت آماده است .

شرکت آراز (دیجی تیپ تاپ) با داشتن چندین شعبه و نیروهای متخصص اقدام به فعالیت کرد. فعالیت های شرکت در زمینه خرید تخصصی کالای با کیفیت و قیمت رقابتی بوده است . بطوری که هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت های پخش ابزار و قطعات موبایل و لوازم جانبی تلفن همراه در سطح ایران است .



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رپورتاژ آگهی (۴۳ مطلب مشابه)