به نام خدا

سلام به همه رک میگم، ایران مال منه، ارث بابامه، جز به جزء مال منه، هیچ کس توی این کشور جز من هیچ حق و حقوقی نداره، برای من هیچ قانونی وجود نداره اگه دلم بخواد و کار مهمی داشته باشم از چراغ قرمز رد میشم ولی بقیه حق ندارن این کار رو بکنن.

برای اینکه تو امتحاناتم نمره بگیرم دلم میخواد تقلب کنم ولی بقیه نباید این کار رو بکنن، اگه توی اداره ای آشنا داشته باشم ازش به عنوان پارتی استفاده میکنم ولی بقیه باید طی روند قانونی پیش برن، اصلا برام مهم نیست رو زمین آشغال بریزم ولی بقیه حق این کار رو ندارن.

من باید تماما آزاد باشم و تفکرم رو آزادانه بیان کنم و همه بهم احترام بذارن، اما بقیه حق این کار رو ندارن و اگه باهام مخالفت کنن یه مشت تند روی متحجر هستن، هیچ اشکالی نداره اگه بخوام بخشی از پول پروژه یه جایی که توش کار میکنم رو به عنوان شیرینی بردارم ولی بقیه حق ندارن سهم خواهی کنن.

من از قانون بالاترم، من از قانون مهم ترم، اگه قوانین رو زیر پا بذارم هیچ اشکالی نداره ولی بقیه حق این کار رو ندارن، دلم میخواد روی آثار باستانی اسم خودم رو کنده کاری کنم، به شماها هیچ ربطی نداره، در ضمن حق ندارید این کار رو بکنید.

اگه من نصفه شب واسه عروسی با ماشینم تو خیابون بوق بوق کنم اوج باکلاسیه، ولی اگه شما این کار رو بکنین اوج بی فرهنگی تونه، اگه دلم بخواد ساعت 9 میام سر کار، ساعت 1 هم میرم خونه ، به هیچ کس هیچ ربطی نداره، در اتاقم رو میبندم که استراحت کنم به من چه ارباب رجوع چیکار داره، میخواست نیاد سراغ من.

حرف که زیاده ...

خلاصه خواستم بدونین مملکت ارث بابامه، هر کاری بخوام میکنم به هیچ کس هیچ ربطی نداره، حتی شما دوست عزیز ...

خب فک کنم متن بالا حسابی کفری تون کرده مگه نه؟، واقعیت اینه که تفکرات بالا احتمالا برای همه ی ما وجود داره یکی بیشتر یکی کمتر، یکی ضعیف تر یکی قوی تر، شاید تا الان متوجهش نشده باشید ولی ان شاء الله الان متوجه شدید.

این تفکر ((من بالاتر از قانونم)) باعث میشه جامعه رو به هبوط بیاره، و کم کم دچار ضعف فرهنگی بشیم، شاید بگین حالا من یه نفر یه کم زیرآبی برم به جایی برنمیخوره!، ولی اینو بدونین توی مملکت امکان داره هزار تا مثل همین شما یک نفر وجود داشته باشه و این تفکر باعث میشه در جامعه اهمال کاری رخ بده.

و یا همین هزار نفر پدر و مادر چندین بچه باشن و این رو به نسل بعد انتقال بدن و این تفکر انگلی در کل جامعه فراگیر بشه، این تفکر شاید در سطح پایین چیزی نباشه، ولی وقتی همین شخص بشه مسئول یک اداره، امکان داره رانت خواری کنه، پارتی بازی کنه، فامیل های خودش رو بیاره سرکار، یا حتی اختلاس کنه.

اونی که وقتی مسئول میشه دزدی میکنه از فضا نیومده!، از خارج هم وارد نکردن!، از تو همین جامعه اومده بالا، یا مثلا شخصی با این تفکر تقلب مدرک مهندسی معماری رو میگیره بعد میره زیر دست دکتری که با تقلب و بدون درس خوندن دکتر شده عمل میشه و میمیره، در نهایت زلزله میاد و ساخت مون های ساخته شده توسط جناب معمار میریزه.

در نهایت همه توی سر و کله هم میزنن که چی شد که این جوری شد!، شاید بگین امکان نداره اینجوری بشه، آره شاید ... 

اما نمونه های بارزش رو داریم توی کشور به شیوه های مختلف میبینیم، این فقط یک مثال بود که شایدم درست نباشه، دو خط موازی وقتی با هم دیگه حرکت میکنن اگه یکی شون یکی میلی متر فقط یک میلی متر کج بشه شاید در درجه اول هیچ فرقی نداشته باشه اما 10 کیلومتر جلو تر میبینی بالکل مسیرش عوض شده!

پس سعی کنیم خودمون رو اصلاح کنیم، خود برتر بینی و تفکر من برتر از قانونم نداشته باشیم. حق هم دیگه رو نخوریم و انقدر سر چیزهای درست با هم لج بازی نکنیم، همه مون میدونیم چی درسته و چی غلط، 

ایها الناس! هیچ‌ چیز مملکت شما را آباد نمی‌کند، مگر قانون، مگر ملاحظه‌ی قانون، مگر حفظ قانون، مگر احترام به قانون، مگر اجرای قانون، و باز هم قانون، و قانون، و ایضا قانون. (-سید جمال‌الدین اصفهانی ۱۲۸۵ ه.ش)

پس سعی کنیم خوب باشیم

ان شاء الله همه عاقبت بخیر باشیم

پ ن : خواهشا خارج از محور پست نظر ندید

با تشکر


مرتبط:

در هوای آلوده چیکار کنیم زنده بمونیم؟!

چرا انقدر گرونی بیداد میکنه؟

چطوری زندگی خوبی داشته باشیم اما تحت سلطه استعمار نباشیم؟

یه ملت چطور می تونه بدون جنگ و خونریزی به مرحله دمکراسی برسه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل روز جامعه (۶۵ مطلب مشابه)