سلام به همگی

سوالی در مورد انتخاب رشته داشتم. رشته ی من تجربیه و میخوام از الان با اینکه وقت زیادی دارم راجع به رشته ای که دوست دارم واردش بشم اطلاعات کسب کنم. از زیست شناسی بخش مورد علاقه ی من ژنتیک هست.ممنون میشم اگه بهم جواب بدید.

اول اینکه تو مقطع کارشناسی رشته ای به نام ژنتیک وجود داره؟، یا باید اول سلولی ملکولی بخونم و بعد برای ارشد گرایش ژنتیک بزنم؟

دوم اینکه رتبه ی قبولی این رشته رو کسی توی دانشگاه دولتی یا حتی آزاد میدونه؟، مثلا با چهار هزار میشه دولتی تهران قبول شد؟

من با این رشته جای پیشرفتی دارم و میتونم روش حساب کنم؟، اگر بخوام ارشد هم بخونم، بازار کار در ایران برای این رشته چه طوره؟، و مثلا در بیمارستان یا این جور جاها کاری براش پیدا میشه؟، اگه نه کشورهای دیگه برای این رشته ارزش قائل هستن که بشه به راحتی مهاجرت کرد؟

یکی از فامیل هامون رشته ی سلولی ملکولی میخونه و میگه این رشته براش خوب نبوده و کار غیر مرتبط انجام میده. حالا اگه ژنتیک زیر مجموعه ی این رشته باشه که من هم باید کلا قید علاقه م رو بزنم.


مرتبط:

درخواست اطلاعات در مورد رشته زیست فناوری و زیست سلولی ملکولی

راهکارهای موفقیت دانشجوی زیست شناسی سلولی مولکولی در آینده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)