سلام

یکی از دلایلی که ارسال سوالات شخصی مشروط به عضویت در بیان شد، این بود که جلوی ارسال بعضی از سوالات گرفته بشه، هر چند وقتی یه نفر میاد بر اساس تخیلاتش یک پست رو ارسال میکنه، بالاخره یه موقعیتی رو ترسیم میکنه، موقعیتی که امکان به وجود اومدنش هست، بعدش سایر کاربران در بخش نظرات مشارکت می کنن و یه مجموعه از اطلاعات و تجربیات در مورد اون موقعیت خاص جمع آوری میشه.

بعد ها کسانی که در اون موقعیت قرار می گیرند ممکنه با جستجو کردن به اون پست ها وارد بشن و از اطلاعات موجود برای بهبود شرایط شون استفاده کنن، بنابراین اگه در حالت بد بینانه فرض رو بر این بگیریم که کل ماجرای پست من درآوردی باشه، آیا می تونیم بگیم اطلاعات ارائه شده در بخش نظرات هم من درآوری هستند و به درد نمی خورند؟!

هیچ کدوم از ما ابزاری برای راستی آزمایی محتوای پست ها نداریم، بنابراین وقتی پستی ارسال میشه، شما این سوال رو از خودتون بپرسید که آیا امکان داره چنین اتفاقی بیافته؟ 

اگه میگید نه، خیلی راحت پست رو ببندید و در اون مشارکت نکنید، این طوری می تونید بگید سرم کلاه نرفت، اما اگه میگید بله، ممکنه اتفاق بیافته، اطلاعات و تجربیات تون رو در مورد موقعیتی که نویسنده توضیح داده بیان کنید تا افرادی که در اون موقعیت هستند یا افرادی که در آینده اتفاقات مشابهی براشون رخ میده بتونن از اطلاعات و تجربیات شما استفاده کنند.

بعضی از دوستان هستند که متاسفانه به جای پرداختن به اصل موضوع، متن رو بررسی می کنن تا تناقضاتش رو در بیارن! غافل از این که یکی از توصیه های بنده به سوال کنندگان اینه که اطلاعات واقعی تون رو در متن سوال ارائه نکنید، چرا؟

چون با توجه به تعداد زیاد بازدیدکنندگان خانواده برتر ممکنه دوستان، آشنایان، همسایگان و ...، شما رو با توجه به اطلاعاتی که دادید بشناسن، که در این صورت ممکنه آبروی شما به خطر بیافته.

کاربری که احساس زرنگی می کنه و تناقضات محتوای پست ها رو میکشه بیرون، آیا به این نکته توجه نداره که شاید کشف تناقضات از زرنگی و با هوشی اون نباشه، بلکه به خاطر این باشه که نویسنده خواسته اطلاعات واقعی خودش رو مخفی کنه تا شناسایی نشه، و چون یه دروغگو نیست، به همین خاطر نتونسته همه ی اطلاعات رو جوری با هم سازگار کنه که تناقضی نشه در متن پیدا کرد؟

شما این جا هستید که با اطلاعات و تحربیات تون به دیگران کمک کنید و ذخیره ای برای آخرت تون دست و پا کنید، اگه فکر می کنید نویسنده داره دروغ میگه، شما با ارائه اطلاعات تون به افرادی کمک کنید که ممکنه در موقعیت مشابه قرار بگیرن، اگه هم نمی تونید خودتون رو قانع کنید و فکر می کنید که اگه در پست مشارکت کنید کلاه سرتون رفته، پست رو ببندید و بحث پست رو با پلیس بازی به حاشیه نبرید.

انشاء الله توضیحات بخش ارسال سوال رو بروزرسانی می کنم تا سوال کنندگان اطلاعات غیرضروری رو در توضیحات سوال شون ننویسند.

این جا برای همه ی ما یه فرصت فراهم شده، فرصتی که می تونیم نه تنها به نویسنده پست، بلکه به میلیون ها نفر دیگه کمک کنیم. 

یه آمار جالب:

در خانواده برتر نزدیک به 100 پست داریم که هر کدوم بین 50 هزار تا 800 هزار نفر در طول این چند سال از اون ها بازدید کردند. حدود 100 پست داریم که بین 26 هزار تا حدود 47 هزار نفر از اون ها رو دیدند و ...

حالا برگردیم به موضوع اصلی پست؛

فرض کنیم یه نفر اومده موقعیتی رو که در اون قرار نداشته ترسیم کرده، حالا اون شخص شاید آینده ی خودش رو تصور کرده، یا شرایط یه شخص دیگه رو توضیح داده، یا ...

بعد از ارسال سوال مثلا 50 نفر اومدن در مورد اون موقعیت اطلاعات ارائه کردند، بنده و اون 50 نفر هم هیچ ابزاری نداشتیم که بفهمیم آیا نویسنده که گفته من یه دختر/پسر ... هستم ... ،راست میگه یا دروغ، بنابراین فرض رو بر این گذاشتیم که بله، چنین اتفاقی رخ میده، در طول چند سال حدود مثلا 500.000 نفر میان و از اون اطلاعات ارائه شده استفاده می کنند، به این ترتیب فعلا 50 نفر به حدود 500.000 نفر کمک کردند.

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:

مردم به منزله عیال خداوند هستند، دوست داشتنی ترین خلق پیش خدا، کسی است که به مردم نفع برساند.

امام صادق علیه اسلام می فرمایند:

گره گشایی از کار یک مومن، 10 برابر طواف خانه ی خدا فضیلت دارد!

حیف نیست از این همه ثواب به خاطر یه سوء ظن، چشم پوشی کنیم؟! 

اصلا قبول، شما با شم پلیسی که دارید به این نتیجه رسیدید که نویسنده ماجرای خودش رو تعریف نکرده، برای این که حس نکنید نویسنده تونسته سر شما کلاه بذاره، و همین طور از چنین ثواب عظیمی هم بی بهره نمونید، نظرتون در اون پست رو این طوری شروع کنید؛

اگه کسی در چنین موقعیتی قرار گرفت به نظر من باید ...

موفق باشید


مرتبط:

نظرات منتقدان ناشناس تایید نشه!

کسانی که در بخش نظرات درگیر میشن، وقتش نشده تغییر کنن ؟

نقد عقاید در خانواده برتر

آتش بس در جنگ بین دختران و پسران خانواده برتری

یک توصیه به مشارکت کنندگان در بخش نظرات پست ها

نشانه های بی فایده بودن بحث

در مقابل کاربرانی که جو رو متشنج می کنند ایستادگی کنیم

انتقاد از بعضی مشارکت کنندگان در بخش نظرات پست ها

انتقاد از کاربران خانواده برتر

روش تاثیر گذاری واقعی روی طرف مقابل

برخورد با اندک کسانی که آرامش وبلاگ رو به هم میزنند

پیشنهادی بهتر شدن محتوای نظرات شما در خانواده برتر

درخواست کمک برای مدیریت نظرات توهین آمیز

لزومی نداره اگه راه حلی نداریم انرژی منفی روانه زندگی کسی بکنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)