من چند سالی هست که خواننده ی خانواده برترم و  یه مسئله ای که به کررات توی این سایت دیدم گله ی آقایون از خانم ها و خانواده شون به دلیل پر رنگ بودن مسائل مالی برای خانم هاست، اما چیزی که من دارم میبینم خلاف این واقعیت هست با وجودی که با یه قشر و افراد محدودی در ارتباطم ولی به نظرم این قضیه بیشتر به یه کلیشه تبدیل شده و روی برداشت مون اثر بدی داره.

مثال میزنم ممکنه من خودم یک خواستگار داشته باشم با شرایط مالی پایین تر از خانوادم ولی اصلا این قضیه برام اولویت نباشه، اما در مجموع به این نتیجه برسم که نمیخوام با این آقا ازدواج کنم و جواب رد بدم، ولی نمیام عیب این آقا رو بیان کنم، پس ممکنه سوء تفاهم پیش بیاد و اون مرد هم چون توی جامعه مدام با شرایط مالی قضاوت شده و یه جورایی میزان تواناییش با میزان درآمدش سنجیده شده فکر کنه آره فقط بخاطر پول منو نخواست! در صورتی که این قضیه کاملا منتفیه.

این قضیه هم کفو بودن شرایط مالی خیلی هم صادق نیست و اگر اختلاف در حد دو سه طبقه باشه و اون آقا از ویژگی های دیگه مثل اخلاق و اصالت و تحصیلات و ظاهر معقول و مهم تر از همه به دل خانم بشینه جواب رد نمیشنوه

و اگر هم جواب رد شنیدید برچسب پول دوستی نزنید به هر حال همه تو دبیرستان دو واحد آمار پاس کردیم و میدونیم نمیشه با سنجیدن یک یا چند مورد اون ویژگی رو به کل جامعه تعمیم داد.

به خصوص که خانم ها خودشون هزاران پیچیدگی دارن و تا از خودشون نپرسی نمیشه دلیلش رو فهمید.


مسائل مالی در خواستگاری:

وضعیت مالی خانواده دختری که باهاش ازدواج می کنیم چطور باید باشه؟

به هیچ وجه ازدواج نکنید با دختری که وضع مالی ضعیف تری از شما داره

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اقتصادی

چگونگی بحث در مورد ریز مسائل مالی در خواستگاری

به دختری علاقمند شدم که از نظر مالی سطحش بالاتره

دوست دارم همسر آیندم تحصیلات و وضع مالی بهتری داشته باشه

عاشق دختریم که نظر مالی ،فرهنگی و اجتماعی هم تراز نیستیم

ازدواج با پسری که از لحاظ مالی و تحصیلی سرتره ، چه مشکلاتی داره ؟

به خاطر مشکل مالی می خوام از پسر مورد علاقم فاصله بگیرم

در ازدواج ،به وضعیت مالی طرف مقابل تا چه حد توجه می کنید ؟

خانواده همسرم در حد نامتعارف انتظار کمک مالی ازم دارن

قصد ازدواج بدون داشتن کفویت های مالی و فرهنگی

میشه با ازدواج با دختر پولدار به پول رسید ؟

پدیده ای عجیب در تهران ، ازدواج با دختران بسیار پولدار


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) مسائل مالی در خواستگاری (۱۸ مطلب مشابه)