سلام به همه سال نوتون مبارک

دوستان من راجع به آینده م سر چند راهی قرار گرفتم! من از بچگی هوش و استعداد خوبی داشتم و همیشه آرزوم بود که دکتر بشم ولی سال کنکورم رتبه ی دلخواه رو نیاوردم و بنا به دلایلی مجبور شدم برم دانشگاه آزاد رشته ی شیمی . 

شیمی رو دوست داشتم ولی نه در حدی که بخوام مرتبط بهش سر کار برم یا ادامه ش بدم . محیط کار شیمی هم آزمایشگاه شرکت های دارویی بهداشتی و ... که اصلا کار توی شرکت رو دوست ندارم و از محیطش خوشم نمیاد، خصوصا اینکه صبح تا بعد از ظهر برم برای ماهی یک و نیم، ترجیح میدم بخاطر علاقم یا توی بیمارستان کار کنم یا واسه ی خودم . 

واسه یادگیری زبان استعدادم خوبه، از دوران مدرسه طراحیم خوب بود و بهش علاقه دارم اگه ادامه میدادم نتیجه میگرفتم، به طراحی لباس علاقه دارم ولی نشد که پیگیر بشم، به رشته ی ورزشی کونگ فو هم خیلی علاقه دارم.

حالا با این همه علایق که هیچ کدوم رو دنبال نکردم چیکار کنم؟! از طرفی چون ترم آخرم باید تصمیمم رو کم کم بگیرم برای آینده، چون اگه بخوام ادامه تحصیل بدم میخوام تو کنکور وزارت بهداشت شرکت کنم برای شیمی دارویی (که با رشته ی خودم فرق داره ) یا بیوشیمی بالینی که آخرش برم بیمارستان ، رشته ی خودم رو دوست ندارم ادامه بدم. 

ولی اگه ادامه تحصیل ندم نمی دونم چیکار کنم و پیگیر چی بشم، چون با مدرک شیمی نمی خوام سرکار برم، باید اینم بگم که درآمد خیلی برام مهمه و میخوام درآمدم بالا باشه ولی موندم که چیکار کنم ، معمولا آدم بلند پروازی ام، همیشه دوست داشتم هر شغلی هم که قراره در آینده داشته باشم باید خیلی پردرآمد باشه، ولی خب تو این شرایط بیکاری نمی دونم کدوم کار عاقلانه تره، پیگیر یکی از علایقم بشم یا واسه ارشد اون رشته هایی که گفتم آماده بشم؟! یا اینکه هر دو ؟!

ممنون میشم کمکم کنین


مرتبط :

برای خانمی که ارشد شیمی داره چه شغلی پیشنهاد می کنید ؟

به عنوان شیمیست کجا می توانم مشغول به کار بشم ؟

مشورت با کسانی که لیسانس یا ارشد زبان انگلیسی دارن

رشته زبان آینده شغلیش خوبه ؟

آینده شغلی رشته های آموزش زبان و مترجمی زبان چطوره ؟

درخواست اطلاعات در مورد رشته طراحی دوخت

آینده شغلی رشته های عکاسی، طراحی لباس و مدیریت گردشگری

در مقطع ارشد بیوشیمی بخونم یا ژنتیک ؟

سوال از کسانی که مدرک ارشد میکروبیولوژی یا بیوشیمی بالینی دارن