سلام به همه دوستان خانواده برتری خودم که ۴ سال و نیم هست میشناسم شون. 

پژمان هستم از کاربر های قدیمی. دوستان یه مطلب هست که واقعا برای من جای سوال داره و اینکه در اقوام و دوستان کسانی رو میبینم که برای تعطیلات به سراغ تور های خارجی میرند و وقتی از مسافرت برگشتند آنچنان با شوق و ذوق از جاهایی رفته که رفته اند حرف میزنند و این در حالی هست که طوری با اغراق و زیاد کردن پیاز داغ سفرشون حرف می‌زنند که وقتی توی جمع دارند از جاهایی که رفته اند تعریف میکنند، توی جمع کسایی که اونجا نرفته اند خیال میکنند که آنجا همه چیز تموم هست و اونقدر جاذبه های گردشگری داره که همه دنیا آرزو میکنند برن اونجا. 

خیلی از جاهایی که دوستان و اقوام تعریف میکنند من به خاطر شغل ام که خرید های صنعتی یک شرکت بزرگ انجام میدهم، حداقل یک بار رفته ام چه کشور های اروپای غربی و چه آسیای شرقی. ولی وقتی اونا میان توی جمع اینقدر با اغراق و پیاز داغ اضافی حرف میزنند و طوری رفتار میکنند که انگار تنها افتخاری که در زندگی دارند این هست که یک بار پاهاشون رو گذاشتند اونجا !

من واقعا دلم نمیاد و راضی نیستم که بخوام جلو جمع کسی را ضایع کنم و بگم این طور که تو داری تعریف می‌کنی و بدون گفتن عیب های اون جا میگی، واقعا نیست. و چیز هوایی را به عنوان سوغاتی از آنجا می آورند که اصلا مخصوص آن شهر و مردم آنجا نیست، بلکه یکی از محصول های کارخانه های آنجاست که به همه دنیا صادر میشود. 

بدون اینکه کاری به مسائل اخلاقی داشته باشم وگرنه بیشتر هم میگفتم!، اخیرا کانالی را دیدم که نام آن kharej2025 بود و در اینستا و ایتا و تلگرام حضور فعالی دارند و در این زمینه برای دیگران روشنگری میکنند. خب می‌خوام از تجربه خودم توی عید پارسال بگم که با خانواده ام که ساکن آمل یکی از سرسبز ترین و زیبا ترین شهر های استان مازندران هست، این همه راه زدیم به جاده و به یکی از شهرهای جنوبی کشور در استان فارس، و به شهرستانی به نام کازرون رفتیم که قبلا تعریف آن را زیاد از دوستان و آشنایان شنیده بودم با همسر و دختر هایم و مادرم به آنجا رفتیم. 

کازرون شهری با تنوع آب و هوایی معتدل و متنوع هست که هم مناطق کوهستانی و سرسبز زیادی دارد و در دامنه کوه ها فوق العاده زیبا هست و سه یا چهار نرگس زار دارد و زمین های کشاورزی زیاد و سرسبزی دارد که بسیار زیباست. 

به گونه ای که من و خانواده ام واقعا تعجب کرده بودیم که چقدر اینجا سرسبز و زیباست. چون اکثر مردم ایران فکر میکنن تنها جایی که در ایران سرسبز هست و آب و هوای معتدل وجود دارد فقط شهر های شمال و غرب ایران است و به همین خاطر ایام عید و تعطیلات که میشود همه به سمت شمال و غرب ایران سفر میکنند که ترافیک سنگینی به وجود می‌آید و همین ترافیک نشان دهنده این تفکر جا افتاده غلط می باشد. 

خب در ادامه بحث از نظر تاریخی هم شهرستان کازرون چندین مجسمه دوران ساسانیان و یکی از پایتخت های ایران در زمان ساسانیان بوده و صنایع دستی بسیار زیبا و خاص داشتند که واقعا جالب بود. و البته مثل همه مردم جنوب، خون گرم و مهربان بودند. 

تعدادی از جاذبه های گردشگری آنجا میگویم ولی جاذبه های آنجا بسیار زیاد بود که میتوانید آنها در اینترنت پیدا کنید. فقط مشکلی که در طول سفر با آن مواجه شدیم اینکه شهر کازرون سه هتل ساختمانی و عشایری بیشتر نداشت و همه اتاق های هتل ها پر شده بود و اتاق خالی وجود نداشت. و باید از قبل از طریق اینترنت ثبت نام میکردیم. اما خدا رو شکر من هر جا میرم مسافرت حتما با خودم چادر مسافرتی را در ماشین میگذارم و در یکی از پارک های آنجا به نام پارک طالقانی چادر زدیم و واقعا تجربه بسیار شیرینی بود. و اما جاذبه های گردشگری شهر کازرون: 

1. پارک جنگلی امام زاده سید حسین

2. مجموعه باستانی بیشاپور

3. روستای دوان ( فقط چند کیلومتر با پارک طالقانی جای سکونت ما فاصله داشت)

4. قلعه دختر کازرون

5. دشت ارژن

6.  معبد باستانی آناهیتا

7. مدرسه باستانی بیشاپور

8. روستای گلستان

9. غار شاپور اول ساسانی

10. آبشار حکیم باشی

11. دشت برم

12. دریاچه پریشان ( ظاهراً چند سال است آب آن مقداری کم شده است)

13. باغ نظر

14. تنگه باستانی چوگان

15. چشمه سرآب اردشیر

16. نرگس زار های کازرون ( واقعا در بین همه نرگس زار هوایی که تا حالا رفته بودم، زیباترین و پر عطر ترین گل های نرگس را داشت.)

17. چشمه دادین

18. آبشار حکیم باشی 

19. آرامگاه شاعر بزرگ نصرالله مردانی

و ... که با جست و جوی عبارت جاذبه های گردشگری شهرستان و شهر کازرون می توانید در اینترنت پیدا کنید.

امیدوارم منظور من را از نوشتن مطالب بالا بتوانید درک کنید و بتوانید در نوروز سفر خاطره سازی را با سفر به شهرستان کازرون تجربه کنید و توانسته باشم شما را در انتخاب مقصد تان راهنمایی کنم.     "پژمان"


مرتبط:

به نظرتون عید مسافرت کجا بریم بهتره؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) گردشگری (۱۰ مطلب مشابه) تفریح با ایران گردی (۲ مطلب مشابه) عید نوروز (۸ مطلب مشابه)