سلام دوستان

موضوعی ذهن منو درگیر کرده و به شدت نیازمند راهنمایی شما هستم. متنم طولانیه لطف بزرگی میکنید اگه بخونید و راهنمایی کنید. 

من شش ماهی میشه گوشیم رو خریدم و خیلی مواظبش هستم چون این هفتمین گوشیمه و تو این شرایط گرونی نمیشه گوشی خرید. در حدی مواظبم که یه جورایی وسواس پیدا کردم.

هیچ فایلی از بقیه رو چه با بلوتوث یا نرم افزارها به گوشیم نمیفرستم، وارد هر سایتی نمیشم، فیلم سینمایی نمیبینم باهاش، در حال شارژ باهاش کار نمیکنم فقط دو ساعت در روز ازش استفاده میکنم و خیلی چیزهای دیگه که زندگی رو بهم سخت کرده. چون پس انداز سه سالم رو برای این گوشی دادم. 

الانم فقط دو تا نرم افزار ورزش دارم و تلگرام و موبوگرام و حتی یه بازی هم نصب نکردم از ترس، و همه اینا رو جز موبوگرام از play store گرفتم. مشکل اساسی من اینه که ساعت ها تو گوشی من خود به خود تغییر میکنن و من فکر میکنم که هک شدم. 

میدونید که برنامه ای مثل موبوگرام یا تلگرام تو قسمت مدیریت فایل های گوشی ۴ تا پوشه داره. مربوط به audio, document, image, video. و کنار هر پوشه مشخصاتی داره که شامل ساعت و تاریخ و تعداد آیتم های داخل پوشه هست. این ساعت و تاریخ و تعداد آیتم ها هم وقتی تغییر میکنه که من از داخل برنامه تلگرام یا موبوگرام یه تصویر یا گیف یا فایل یا فیلم لود کنم یا برنامه رو ببندم بیام از قسمت مدیریت فایل گوشی ، مثلا از پوشه ی فیلم های تلگرام یه فیلم رو که دیدم حذفش کنم. 

تا یه ماه پیش برای من ساعت ها طبق این روند تغییر میکرد ولی الان قضیه مشکوک و نگران کننده شده. فرض کنید من ساعت ۲۳:۱۶ تلگرامم رو میبندم، نتم رو خاموش میکنم و گوشیم رو میذارم کنار. فرداش که از قسمت مدیریت فایل ها اون ۴ پوشه رو نگاه میکنم میبینم ساعت رو زده ۰۲:۰۸ نصفه شب !

مثلا همین دیشب من ساعت ۰۰:۴۸ نتم رو خاموش کردم و خوابیدم، امروز صبح که گوشیم رو برداشتم ساعت اون ۴ تا پوشه تلگرام ۹ صبح بود در صورتیکه من نه تلگرام آنلاین شدم نه از اون پوشه ها چیزی حذف کردم. قسمت نشست های فعال رو هم نگاه کردم فقط مشخصات گوشی خودمه. شایدم بگید موبوگرام مخربه ولی هم ساعت پوشه موبوگرام تغییر میکنه هم ساعت پوشه cache تلگرام. 

حتی ساعت پوشه دانلود ها هم تغییر میکنه مثلا من آخرین بار هفته پیش یه آهنگ دانلود کردم و فقط همون آهنگ تو پوشه دانلودهام بود چون یادم رفته بود انتقالش بدم امروز صبح دیدم پوشه دانلودها ساعتش شده ۰۱:۴۵ دیشب، در حالی که من اون موقع خوابیده بودم ! چند روز پیش هم اون پوشه عکس های ذخیره شده تلگرام یه تعداد عکسش حذف شده بود ! در صورتیکه من اصلا هیچ اپ سبک کننده ای ندارم. دیروز clean master رو نصب کردم فقط بخاطر آنتی ویروسش و اجازه دسترسی بهش ندادم که فایل هامو حذف کنه.

نکته عجیب تر اینکه من قفل گوشیم پین بود یه پین ۴ عددی. من هر چی پینم رو وارد میکردم میزد اشتباه و بعد از فکر کنم یه ربع با همون پین قفل گوشی باز شد. گفتم الگو بذارم و گذاشتم دوباره همون آش و همون کاسه. نیم ساعت الگو رو میزدم اونم درست آخرش باز شد الانم از ترس گوشیم قفل نداره. دو بار هم تا وارد این سایت شدم صفحه سیاه شد پرید بیرون که این برای هیچ سایت دیگه ای تکرار نشد. 

شاید بگید از یه متخصص بپرس از یه موبایل فروشی پرسیدم با حالت مسخره گفت سطح دغدغه هات رو بالا ببر. مجازی هم تو سایت ها پرسیدم کسی جواب نمیده. واقعا ترس تمام وجودم رو میگیره وقتی به هک شدن فکر میکنم .

دخترم و کلی عکس دارم از خودم و برام مهمه که عکس هام رو کسی نبینه. اگرم گوشیم به دلیلی خراب بشه شاید نتونم تا پنج سال دیگه گوشی بخرم و واقعا بدون گوشی نمیشه.  لطفا و خواهشا اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید راهنمایی کنید.


مرتبط : 

چرا بعد از خروج کامل از تلگرام تا 20 دقیقه وضعیتم آنلاینه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
امنیت در فضای مجازی (۵۹ مطلب مشابه)