بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند بلند مرتبه در طول ۶ شبانه روز زمینی جهان را آفرید و در آن جایی بهتر قرار داد به نام کره زمین که نسبت آن به کل جهان بسیار ناچیز است و در عقل هیچ انسانی نمی گنجد . اما تنها در همین کره زمین گیاهان، جانوران و ... را آفرید و در این کره خاکی به آن ها پناه داد . روزها سال ها قرن ها و بسیار بیشتر زمان گذشت و خداوند خوب ما نظاره گر این موجودات بود تا این که روزی تصمیم گرفت انسان را بیافریند.

خدایی که کل آسمان ها و زمین را در شش شبانه روز آفریده بود انسان را در چهل شبانه روز آفرید. و او را اشرف مخلوقات نامید و سرمایه هایی به انسان داد که به هیچ یک از مخلوقات دیگر خود نداده بود. خداوند باری تعالی از اول ظاهرا چیزی به انسان نداده بود اما سرمایه ای به انسان داد تا خودش به خیلی چیزها برسد خداوند هیچ یک از دانستنی های لازم برای زندگی را به طور مستقیم به آدم نگفت اما یک سرمایه ای داد تا خود انسان به این دانستنی ها و علوم دست یابد و آن سرمایه چیزی نیست جز عقل .

چیزی که با آن می اندیشند, تفکر می کنند, مشکلات را حل می کنند و ...

این انسان که در ابتدای خلقتش هیچ چیز به جز عقل نداشت ، بسیار با سختی زندگی می کرد اما به کمک آن عقل روز به روز زندگی آسان تر شد ، انسان با کمک این نعمت به بسیاری از علوم دست یافت که خداوند به طور مستقیم از آن ها حرفی نزده بود.

فهمید  ؛

چه رازهایی در نجوم و ستاره ها وجود دارد

چه روابط جالب و شیرینی بین اعداد و معادلات ریاضی قرار دارد

چه هماهنگی های جالبی بین حرکت شناسی در فیزیک قرار دارد

و هزاران هزار علم دیگر که واقعا دامنه اش وسیع است.

همه این ها به مرور زمان به دست آمدند. چگونه؟ فقط با یک کلید به نام عقل که با آن تفکر و اندیشه می کنیم.

اگر آن زمان ها به یک انسان دوران اولیه می گفتند روزی علم در این سطح شکوفا خواهد شد، مطمئنا باورش برای او امکان پذیر نبود. اما می بینید که علم شکوفا شده و چه علوم جالب و شگفت انگیزی وجود دارد و ما با مطالعه هر یک، سخت از قدرت خداوند شکفت زده می شویم.

این روابطی که در ریاضی وجود دارد. این شگفتی هایی که در نجوم قرار دارد و هماهنگی این همه فرمول در فیزیک که هیچ کدام همدیگر را مورد نقض قرار نمی دهند و نظم هایی که در هزاران علوم دیگر قرار دارد یعنی چی؟ آیا این همه رابطه و هماهنگی به خودی خود به وجود آمده است یا خالقی آن ها را اینگونه ترتیب داده؟ خب معلومه که این همه نظم و هماهنگی خود به خود به وجود نیامده و کار خالق بی همتای ماست. اما چه کسی باید به آن ها برسد؟ چه کسی به آن ها نیاز دارد؟ خب معلومه انسان ، و وسیله انسان  در این راه چیست؟ تفکر و اندیشه.

این همه علومی که وجود دارد یک خالق وجود دارد که خداست و کاشفی هم داشته که انسان های متفکر تاریخ بوده اند. و مطمئنا هنوز هم کلی علم وجود دارد که انسان به آن نرسیده است و رابطه های هماهنگی هنوز هم در پیرامون علوم مختلف و علومی که هنوز کشف نشده اند وجود دارد و ما باید با تفکر و اندیشه به آن ها دست یابیم و چه چیز بهتر از تفکر و اندیشه در مورد شناخت شخصیت انسان که کاربردی ترین علم است و مهم ترین کار خودشناسی است و انسان اول باید خودش را دقیق بشناسد.

من امروز در خانواده برتر هستم تا رازها و الگوهایی را که در این زمینه به دست آوردم در اختیارتان بگذارم و به کمک همدیگر به چیزهایی جدیدی در زمینه شناخت شخصیت انسان ها برسیم. اگر شما هم انگیزه دارید تا در این علم پیشرفت کنید و به اوج برسید, من پذیرای همه شما هستم و آماده تبادل نظر هستم و برایتان آرزوی رسیدن به قله های شخصیت شناسی را دارم.

دست حق به همراهتان

"تقوی"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)