سلام دوستان خانواده ی برتری

دختری 17 ساله هستم و یه دوست بسیار صمیمی دارم. حدود ۱۰ساله با هم دوستیم و خیلی هم بهم نزدیکیم و از شرایط زندگی همدیگه خبر داریم.

امسال من و دوستم هر دو با هم به مدرسه ی نمونه دولتی رفتیم ولی دوستم شرایط درسیش بسیار ضعیف شد. من خیلی کمکش کردم خیلی باهاش حرف زدم اصلا نمی تونم بگم چقدر حرف زدم باهاش. ولی به حرفام گوش نکرد و امتحانای ترم اولش خیلی خراب شد.

ماجرا هم از اولین امتحان شروع شد که خراب کرد دوباره کلی باهاش حرف زدم که اشکال نداره فراموشش کن و بقیه اش رو خوب بخون. طبق معمول گوش نکرد. یه روز یکی از دبیرام بهم گفت دوستم ضریب هوشیش پایینه منم خیلی عصبانی شدم و رفتم با دوستم دعوا کردم که چرا دست از تنبلی برنمیداره.

بماند که خودمم پشیمون شدم که دعواش کردم و بعدا حسابی از دلش درآوردم. الآن هم برای امتحانای این ترم خیلی دارم تشویقش می کنم ولی اون به حرفم گوش نمیده همش اظهار عجز و ناتوانی میکنه و ورد زبونش شده بلد نیستم. کلی هم گریه میکنه. به خدا دیگه کلافه شدم از دستش .

از طرفی هم دوستش دارم و دلم براش میسوزه و هم میخوام موفقیتش رو ببینم ولی اون خودش نمیخواد و تلاش من بی فایده ست. لازم به ذکره پدرش رو توی کودکی از دست داده . میشه راهنماییم کنین ؟


مرتبط:

چیکار کنم واسه درس خوندن انگیزه بگیرم؟

چرا مثل سابق انگیزه درس خوندن ندارم ؟

چکار کنم دخترم برای درس خوندن انگیزه پیدا کنه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)